header 2

יום חמישי, 25 במרץ 2021

Zenas BioPharma מושקת היום כחברת ביופארמה חוצת גבולות כדי להביא חדשנות לפיתוח וההספקה של טיפולים מבוססי חיסונים

 

למוצר הפוטנציאלי המוביל, ZB001, יש פוטנציאל הראשון  מסוגו בסין לטיפול במחלת עיניים של בלוטת התריס

 

מתקדמת במהירות שבע תוכניות בצנרת הפיתוח, כולל שלוש כלל עולמיות, עם פוטנציאל הטוב מסוגו במחלות אוטואימוניות ונדירות

 

מרחיבה צוות הנהלה מוכח של מנהלים בכירים ותיקים בענף מדעי החיים

 

החברה הוקמה וקיבלה מימון התחלתי על ידי Tellus BioVentures, LLC ו-Fairmount Funds Management LLC

 

הונג קונג ובוסטון, 23 במרץ 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

Zenas BioPharma ("זינאס") הושקה היום כחברת ביופארמה חוצת גבולות שמחויבת להפוך למובילה גלובלית בפיתוח וההספקה של ריפויים מבוססי חיסונים לחולים בסין ובכל העולם.

 

זינאס הוקמה וקיבלה מימון התחלתי על ידי Tellus BioVentures, LLC ("טלוס") ו-Fairmount Funds Management LLC ("פיירמונט") והיא מגובה בנוסף על ידי סינדיקט של קרנות השקעה גלובליות מובילות במדעי החיים כולל Quan Capital, WuXi Biologics Healthcare Ventures ו-Wellington Management.

 

לוני מאולדר, חבר מנהל של טלוס והמייסד של זינאס, משמש כיו"ר פעיל ומנהל כללי זמני. כמייסד ומנהל ותיק במדעי חיים, הוא מביא לזינאס היסטוריה של הצלחה ואת המיומנויות הנחוצות לנווט בסביבת הביופארמה הגלובלית. מר מאולדר אסף צוות הנהלה מנוסה עם  כישורים רבים ברכישה, פיתוח ומסחור מוצרים ברחבי העולם.

 

"אנחנו נרגשים לגבי ההשקה של Zenas BioPharma וצנרת הפיתוח של מוצרים פוטנציאליים מבודלים שיש לה. המוצרים הפוטנציאלית טובים ביותר מסוגם האלה מיועדים להביא חידושים לחולים עם אבחנות שלא מקבלות מספיק שירות אבל גם תוך מקסום ערך בסביבה של שירותי הבריאות", אמר מר מאולדר. "צוות ההנהלה המתרחב של זינאס ורשת השותפים העסקיים שלנו יניעו מצוינות תפעולית כדי לספק טיפולים פוטנציאלית משני מצב כדי לשפר את החיים של אנשים שחיים עם מחלות אוטואימוניות ונדירות".

 

"אנחנו שמחים להשקיע ולתמוך במיזם החדש הזה שמנוהל על ידי צוות מוכח ומנוסה", הוסיפה מרייטה וו, MD, Ph.D., MBA, מנהלת  כללית ב-Quan Capital וחברה במועצת המנהלים של זינאס. "אימונולוגיה היא תחום של חידושים משני מצב שיפתרו צרכים רפואיים גדולים שלא קיבלו מענה. אנחנו בטוחים שעל ידי שימוש ביכולות ומשאבי מחקר ופיתוח חוצי גבולות, זינאס תקדם במהירות את התיק הנוכחי שלה ותבסס הובלה גלובלית עם צנרת פיתוח מורחבת יחד עם דריסת רגל חזקה בסין"

.

צנרת פיתוח שמתקדמת במהירות

 

זינאס מתחילה עם צנרת פיתוח עמוקה של שבע תרופות חדשניות מבוססות חיסונים שתמשיך להתרחב באמצעות אסטרטגיה מוצלחת של פיתוח עסקי. זינאס היא הבעלים של זכויות כלל עולמיות על שלוש משבע התוכניות שבצנרת הפיתוח, וזה ממצב את החברה באופן ייחודי להיות גלובלית בהיקף שלה.

 

החדשנות של זינאס מוגדרת על ידי הבחירה של מוצרים פוטנציאליים שמתוכננים עם פוטנציאל הטוב מסוגו ואז מקודמים באמצעות אסטרטגיות פיתוח ומסחור מבודלות כדי לענות על הצרכים של החולים ועל דרישות הערך של הסביבה הדינמית של שירותי הרפואה. החדשנות של זינאס כוללת גם רכישה או גילוי של מוצרים פוטנציאליים הראשונים מסוגם על סמך ידע חדש בתחום המתפתח של אימונולוגיה.

 

ZB001 ו-ZB011

 

זינאס מפתחת את המוצר הפוטנציאלי המוביל שלה ZB001, נוגדן חד שבטי (mAb) קולטן גורם צמיחה-1 (IGF1R) דמוי אינסולין, לטיפול פוטנציאלי של חולים בסין עם מחלת עיניים של בלוטת התריס (TED). TED היא מצב רפואי מתיש שמשפיע משמעותית על איכות החיים ויכול לגרום פרופטוזיס ("עיניים בולטות"), ראייה כפולה ואובדן ראייה. ZB001, מוצר פוטנציאלי הראשון מסוגו בסין, הוא במסגרת רישיון בלעדי מ-Viridian Therapeutics, Inc. ("וירידיאן") (NASDAQ: VRDN).

 

יותר ממאה חולי סרטן טופלו בעבר בנוגדן במחקרים בארה"ב ובאיחוד האירופי, בשם AVE-1642, שאיפשרו להבין את הפרופיל הפרמקוקינטי והפרמקודינמי שלה, וגם את הבטיחות והסבילות שלה. וירידיאן מחזיקה בכל הזכויות מחוץ לסין ומפתחת את ה-IGF1R mAb בשם VRDN-001. התוכנית הזאת מתקדמת במהירות ובקשה לתרופה ניסויית חדשה (IND) צפויה להיות מוגשת על ידי וירידיאן בסוף 2021, ולאחר מכן זינאס תגיש בסין. נתונים מהניסוי הקליני הראשון שכולל חולים צפויים להיות זמינים ב-2022.

 

במקביל לפיתוח של ZB001, וירידיאן וזינאס התחילו את התוכנית ZB011, שמטרתה לשפר נוגדנים שהמטרה שלהם היא IGF1R כדי לשפר עוד את המינון והנוחות.

 

ZB002, ZB003 ו-ZB004

 

צנרת הפיתוח של זינאס גם כוללת שלושה mAbs פוטנציאלית הטובים מסוגם (ZB002, ZB003, ZB004) במסגרת רישיון בלעדי מ-Xencor, Inc. (NASDAQ: XNCR). שלושת ה-mAbs האלה הונדסו באמצעות טכנולוגיית XmAb™ לשיפור הפוטנטיות, מחצית החיים היציבות ועוברים מחקרים מאפשרי IND כדי לתמוך בפיתוח הקליני של התוויות חדשות וקיימות למחלות אוטואימוניות.

 

ZB005 ו-ZB006

 

זינאס בנוסף התקשרה בשיתוף פעולה עם Dianthus Therapeutics, Inc. ("דיאנתוס") שנותן זכויות בסין לשתי תוכניות mAb, ZB005 ו-ZB006. דיאנתוס היא חברת ביוטק פרטית שמתמקדת בגילוי ופיתוח של תרופות נוגדנים חד שבטיים שמשנים את המערכת המשלימה של החיסון לטיפול במחלות אוטואימוניות. מתבצעות פעולות מאפשרות IND עבור ZB005, הראשונה משתי התוכניות.

 

אודות Zenas BioPharma

 

Zenas BioPharma היא חברת ביופארמה חוצת גבולות (הבסיס שלה סיני-אמריקני) שמחויבת להפוך למובילה גלובלית בפיתוח וההספקה של ריפויים מבוססי חיסונים לחולים בסין ובכל העולם. זינאס מקדמת במהירות צנרת פיתוח עמוקה של תרופות חדשניות שממשיכה לגדול באמצעות אסטרטגיית הפיתוח העסקי המוצלחת שלנו. צוות ההנהלה המנוסה ורשת השותפים העסקיים שלנו מניעים מצוינות תפעולית כדי לספק טיפולים פוטנציאלית משני מצב כדי לשפר את החיים של אנשים שמתמודדים עם מחלות אוטואימוניות ונדירות. למידע נוסף על Zenas BioPharma, בקרו בבקשה באתר www.zenasbio.com ותעקבו אחרינו בטוויטר ב-@ZenasBioPharma  וב-LinkedIn.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.