header 2

יום שני, 8 במרץ 2021

בית משפט לערעורים מעניק ניצחון חשוב לטרימקס על וויקפייר

 

בית המשפט לערעורים של המחוז החמישי פרסם פסיקה מוחלטת שטרימקס מדיה לא ביצעה הפרת חוק נגד Wickfire, L.L.C., והכיר בקביעה של חבר מושבעים שוויקפייר במתכוון הפריעה לעסקים של טרימקס

 

 

דאלאס, 4 במרץ 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

אחרי התדיינות משפטית של כמה שנים, טרימקס ניצחה את וויקפייר.

 

ב-26 בפברואר 2021 בית משפט לערעורים פרסם פסיקה חשובה ביותר שאין לוויקפייר Wickfire  שום הוכחה שתומכת בטענות שלה נגד טרימקס TriMax. ההחלטה התקבלה בבית המשפט הפדרלי לערעורים של המחוז החמישי, תיק מספר 17-3043040. הפסיקה של בית המשפט לערעורים ביטלה את כל הפיצויים הכספיים שנפסקו קודם לוויקפייר.

 

התביעה המשפטית, במקור בפני האזור המערבי של טקסס, תיק מספר 14-CV-34, התרכזה סביב Google AdWords Auctions, פלטפורמה מקוונת של מכירות פומביות שבה חברות כמו טרימקס ו-וויקפייר מתחרות על שטחי פרסום. וויקפייר טענה טענות רבות נגד טרימקס, אבל לגבי כל אחת מהן וויקפייר בסופו של דבר נכשלה:

 

  • וויקפייר טענה שטרימקס הפריעה בכוונה לחוזים של וויקפייר, הפריעה בכוונה לעסקים הפוטנציאליים של וויקפייר וביצע קנוניה ממונית. אבל בית המשפט לערעורים לא הסכים לחלוטין, וקבע ש"וויקפייר לא הביאה שום הוכחה כזאת" והכריז שכל אחת מהטענות האלה נכשלה "כעניין משפטי".
  • וויקפייר גם טענה שטרימקס הפרה את דיני סימני המסחר לפי חוק לנהם. חבר המושבעים, עם זאת, לא פסק לוויקפייר שום פיצויים על הטענה הזאת. יתר על כן, בית המשפט לערעורים קבע שוויקפייר היא לא "הצד הזוכה" בטענה הזאת, ובעשותו זאת דחה את הניסיון הלא הולם של וויקפייר לקבל שכר טרחת עורכי דין לפי חוק סימני המסחר.
  • לסיום, וויקפייר העלתה טענות נגד טרימקס על פגיעה במוניטין העסקי, זלזול בעסקים, לשון הרע, תחרות לא הוגנת ושימוש לא הוגן. אולם, וויקפייר חזרה בה מכל הטענות האלה לפני המשפט, ולכן הטענות האלה אפילו לא הגיעו לרמת הערעור.

טרימקס הגישה את הערעור שלה שהצליח אחרי פסק דין של בית משפט נמוך יותר, שבו בית המשפט באופן שגוי פסק 2.3 מיליון דולר לוויקפייר. משום שלוויקפייר לא היו שום ראיות שיתמכו בטענות שלה, בית המשפט לערעורים ביטל את פסק הדין, ביטל את הפסיקה והורה לבית המשפט קמא לפרסם פסק דין חדש. על סמך ההחלטה של בית המשפט לערעורים, בפסק הדין החדש לא ייפסק כלום לוויקפייר.

 

באותה תביעה משפטית, חבר המשפטים קבע קודם ש-Wickfire LLC והבעלים המשותפים שלה, צ'ט הול וג'ון בראון, הפריעו בכוונה לעסקים של טרימקס מדיה. טרימקס טענה שוויקפייר הפריעה בכוונה לחוזים של טרימקס על ידי (1) תשלום שוחד לנציגים של סוחרים בתמורה להסכמים בלעדיים; (2) התחזות לטרימקס על ידי פרסום מודעות לא מאושרות שגנבו קופי ממודעות של טרימקס וכללו מידע מזהה אחר של טרימקס; (3) הקלקה שוב ושוב על מודעות של טרימקס כדי להגדיל באופן מלאכותי את העלויות של טרימקס (ידוע בשם "הונאת הקלקות"); (4) השתמשו בתוכנה אוטומטית כדי לבצע מניפולציות במערכת המכירות הפומביות של גוגל ("ידוע בשם "שיבוש בידים").

 

טרימקס הציגה לחבר המושבעים הוכחות שוויקפייר הושעתה מיותר מ-200 חשבונות גוגל, הפרה תנאי סוחרים, והשתמשה בסוכנים ובאי כוח מזויפים של משתמשים כדי להסתיר את הזהות שלה. חבר המושבעים גם ראה הוכחות שגוגל התייחסה לוויקפייר בתור "נוכלים ידועים" ושוויקפייר רשמה את שם הדומיין "GoogleClickFraud.com".

 

טרימקס גם הציגה הוכחות לגבי השמדת ראיות של וויקפייר. נודע לטרימקס שבזמן ההתדיינות המשפטית, וויקפייר מחקה את כל הנתונים מהמחשב הנייד של מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה ג'ון בראון ולאחר מכן לא גילתה את המידע הזה לטרימקס או לבית המשפט. אחרי שטרימקס חשפה את ההשמדה, וויקפייר טענה שזה היה נחוץ, כי המחשב נגנב בפריצה לבית. אבל הדוח של המשטרה - שטרימקס השיגה באופן עצמאי אחרי שוויקפייר לא המציאה עותק - סתר את הסיפור של וויקפייר כי לא הוזכר בו שום דבר על מחשב נייד שנגנב לכאורה.

 

בעוד שחבר המושבעים שמע הוכחות נרחבות על ההתנהלות של וויקפייר כולל ההפרעה המכוונת של וויקפייר נגד טרימקס (שחבר המושבעים קבע שהתרחשה), ההגשה של חלק מהראיות הכי מוחצות נמנעה. לדוגמה, חבר המושבעים לא הורשה לראות את:

 

  • דוח המשטרה מהפריצה.
  • מסמכי רישום שמראים את וויקפייר כבעלים של "BitchesOfFacebook.com" ו-"PokeBitches.com".
  • מייל מנציג של סוחר שאחרי שסירב לקבל את השוחד לכאורה, התייחס לוויקפייר בתור "פושעים".
  • צילומי מסך של מודעות של וויקפייר שמתחזות למודעות של טרימקס.
  • מייל מסוחר שמסיים את טרימקס אחרי שהאמין בשוגג שטרימקס היא המקור של המודעות המתחזות.
  • מייל מסוחר שמתלונן שוויקפייר הפרה תנאים של סימני מסחר וגנבה מודעות של טרימקס.
  • דוח טכני ארוך שלדברי מומחה מחשבים בעל שם עולמי מוכיח באופן חלוט שוויקפייר ביצעה הונאת הקלקות נרחבת נגד טרימקס.
  • וידאו בזמן אמת שמראה את שיבוש הבידים שטרימקס עברה.
  • סיכום של מאות חוזים של טרימקס עם סוחרים שהופרעו על ידי שיבוש בידים.
  • מיילים ממתחרים אחרים של וויקפייר שמתלוננים על טקטיקות הבידים של וויקפייר.

למרות הקביעה של המושבעים נגד וויקפייר, צ'ט הול וג'ון בראון על הפרעה בכוונה לעסקים של טרימקס, לא נפסקו פיצויים נגד וויקפייר. הפסיקה של בית המשפט לערעורים, עם זאת, לא נגעה בקביעה של המושבעים שוויקפייר, הול ובראון ביצעו את ההפרעה בכוונה מלכתחילה.

 

הפסיקה של בית המשפט לערעורים כללה חוות דעת של 21 עמודים, בהחלטה פה אחד של שלושה שופטים מחוזיים ונכתבה על ידי ראש הרכב השופטים פריסילה אוון מבית המשפט הפדרלי לערעורים של המחוז החמישי. את טרימקס ייצגו עורכי הדין סידני ק. פאוול מחברת עורכי הדין Sidney Powell PC ובארי מ. גולדן מחברת עורכי הדין Egan Nelson LLP.

 

  • גב' פאוול הייתה בעבר עוזרת פרקליט פדרלי והיא המחברת של הספר פורץ הדרך Licensed to Lie, חשיפה על התנהלות לא אתית של עורכי דין והסתרה לא הוגנת של ראיות. גב' פאול התפרסמה לאחרונה כשייצגה את הגנרל מייקל פלין, הגישה תביעות בחירות של צד שלישי והקימה ועדת־על לפעולה פוליטית (סופר-פאק) שמוקדשת למגוון של מטרות, כולל חופש הדיבור, זכויות חוקתיות והזכות לבחירות חופשיות והוגנות.
  • מר גולדן הוא ליטיגטור ויו"ר משותף של קבוצת הליטיגציה המסחרית של Egan Nelson. במהלך 23 שנות הקריירה שלו שמשתרעות על ארבעה עשורים, מר גולדן טיפל בקביעות בליטיגציה בסיכון גבוהה, שלעיתים קרובות כוללת עניינים של הימור על קיום החברה.

מנכ"לית טרימקס לורה וודראף אמרה: "אחרי כל כך הרבה שנים של התדיינות משפטית, טרימקס זוכתה לחלוטין. אנחנו שמחים על התוצאה אבל בהחלט לא מופתעים ממנה. אנחנו רק מקווים שהפסיקה הזאת תמנע מוויקפייר להעלות עוד טענות חסרות בסיס נגד מתחרה לגיטימית. עם זאת, אנחנו עדיין מאוכזבים מכך שגוגל והרשתות אפשרו לוויקפייר להפריע בכוונה לעסקים שלנו מלכתחילה. למרות זאת, על סמך הפסיקה של חבר המושבעים שוויקפייר הפריעה בכוונה לעסקים של טרימקס -- קביעה שלא בוטלה -- אנחנו מקווים עכשיו שטקטיקות כמו שוחד, התחזות למתחרים, הונאות הקלקה ושיבוש בידים לא ייסבלו יותר בענף הפרסום המקוון".

 

אודות טרימקס מדיה:

 

טרימקס מדיה TriMax Media - שהוקמה ב-2003 היא סוכנות שיווק דיגיטלי שמתמחה בשיווק במנועי חיפוש מבוסס ביצועים. טרימקס הייתה חברה במועצת המחקר של המפרסמים של גוגל הראשונה והייתה מאחת מהחברות הראשונות שהפיקו יותר ממיליון לידים ללקוחות שלה באמצעות Google AdWords. הסוכנות מתמקדת ביצירת קמפיינים מאוד יעילים במנועי חיפוש ופיתוח קשרים מוצלחים ארוכי טווח עם הלקוחות שלה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.