header 2

יום שבת, 11 בספטמבר 2021

בכינוס הפסגה הראשון עם מנהיגים עסקיים וממשלתיים בינלאומיים, עובדים חיוניים דנים על המסגרת להתאוששות רק מ-COVID-19

 

*האזינו ליום השני של הפסגה בשעה 13:00GMT

 

הצטרפו לכנס בכתובת essentialforrecovery.org

 

 

לונדון, בריטניה, 9 בספטמבר 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

יום רביעי, 8 בספטמבר סימן את יום הפתיחה של הכינוס הגלובלי הראשון אי פעם של עובדים חיוניים. משתתפים מרחבי העולם השתתפו בדיון עוצמתי על התאוששות כלכלית שנותנת תיעדוף לעובדים חיוניים, במיוחד נשים, בכלכלה הלא פורמלית.

 

"הגנות חברתיות אוניברסאליות לעובדים חיוניים אינן עוד בחירה של ממשלות; זהו מהלך הכרחי מאוד שהממשלות חייבות לנקוט", אמרה לקהל לוריין סיבנדה, נשיאת StreetNet International, ברית בינלאומית של סוחרי רחוב.

 

הכנס Essential for Recovery, שנמשך שלושה ימים, חיבר יחדיו עובדים חיוניים מצפון ודרום אמריקה, אירופה, אפריקה ואסיה עם מנהיגים ממשלתיים גלובליים כדי לדון במסגרת להתאוששות כלכלית בלבד ממגפת הקורונה. האירוע התמקד בדרישות של עובדי רווחה ו-61% מהעובדים בעולם שעובדים בעבודות לא פורמליות, כולל עובדי משק בית, חקלאיים, סוחרי רחוב ועובדים מהבית.

 

"עובדים מהבית תורמים כ-300 מיליארד דולר למשק, אך הם לא זוכים להטבות מכך. אנו חלק משרשראות האספקה אך איננו מוכרים כתורמים לכך", אמרה סאירה פרוז מ-Home-Based Women Workers Federation ביום הראשון של כינוס הפסגה.

 

היום הראשון של הפסגה החדשנית חיבר יחדיו קולות מגוונים מרחבי העולם. מרתה צ'ן, מרצה בהרווארד ויועצת בכירה ל-Women in Informal Employement: Globalizing and Organizing (WIEGO), ראיינה את רושדה מולר, נשיאת South African Informal Traders Alliance, על האופן בו סוחרי הרחוב מתארגנים ברחבי העולם. מנהיגת עובדים האגדית מדרום אפריקה, מירטל וויטבוי, שוחחה עם מיינה קיאיי, בכיר בארגון Human Rights Watch וכמדווח מיוחד של האו"ם לשעבר. השחקן והפעיל החברתי מרטין שין והשחקנית יליצה אפריסיו סיפקו הופעות מיוחדות.

 

"מגפת COVID-19 לימדה אותנו מהי חשיבותם של כל העובדים במגזרים השונים, מתוך הכרה בכך שמגיע להם עבודה הגונה בתוקף חשיבותם לכלכלה העולמית. ממשלות יודעות על הנושא הזה, אבל מה הן עושות בנידון?" שאלה אפריסיו, שהייתה מועמדת לאוסקר על הופעתה בסרט רומא ב-2019.

 

היום השני של האירוע ביום חמישי יתמקד במאבק  נגד אי שוויון, הטרדה מינית והתעללות במקום העבודה. האורחים כוללים: רוזה פבנלי, המזכ"לית של שירותים ציבוריים בינלאומיים, מראיינת את "מאמא יוניון" רוז אוממו, מנהיגת איגוד עובדי המתכת הקנייתי; העיתונאית קסנת' שרף מראיינת את מרסדס ד'אלסנדרו, כלכלנית פמיניסטית ופקידת ממשל ארגנטינאית; והעיתונאית ריינה נינן מראיינת את מנהיג העסקים בריד גולד מסודקסו.

 

אודות Essential For Recovery

 

פסגת חיוני לשיקום Essential for Recovery  מובלת על ידי ארגוני עובדים ללא כוונת רווח - כולל HomeNet International, התאחדות העובדים המקומיים הבינלאומית, קונפדרציית איגוד הסחר הבינלאומי, מרכז הסולידריות, StreetNet International, UNI Global Union, ונשים בתעסוקה בלתי פורמלית: גלובליזציה וארגון - ונתמכת על ידי קרנות החברה הפתוחה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.