header 2

יום ראשון, 13 במרץ 2016

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין החליטה על מהפכה במדיניות התעריפים של הוט ויס

ü   מבצעים יוגבלו לתקופה של 4-18 חודשים
 
ü   לא תותר העלאת מחירים במהלך מבצע
 
ü  הוט לא תוכל להעלות מחיר ללקוחותיה הנמצאים במבצעים הקיימים החל ממרץ  2017
ü  תוכל להציע להם לעבור למבצעים בתנאים החדשים
 
ü               המחירונים והמבצעים של הוט ויס יפורסמו באתרי האינטרנט, בהפנייה בחשבונית החודשית ובערוצי המידע, ויעודכנו באופן שוטף
 
ü               החברות יודיעו ללקוח 21 יום לפני עליית מחיר במסרון ובמעטפית שיכלול פירוט אודות המחיר החדש
 
החברות התחייבו לבחון מתן הנחה קבועה לניצולי שואה ולקשישים המקבלים הבטחת הכנסה
 
יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב:
 
"המועצה קיבלה החלטה היסטורית לתקן עיוות מתמשך לאורך שנים ולעשות צדק עם הציבור.
אני קוראת לכל הרגולטורים במשק לאמץ את מדיניות המועצה".
 
===============================================
 
המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין התכנסה ביום חמישי האחרון לסיכום השימוע המקיף שערכה לאסדרת מדיניות התעריפים והמחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית.
 
כזכור, בחודש נובמבר פנו שתי החברות למועצה בסמיכות זמנים לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה, אלא יתקיימו מחירים שונים רבים לאותו מוצר. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים.
 
בחינה כלכלית מקיפה שערך ד"ר רועי שלם (נומריקס) לבקשת יו"ר המועצה קבעה כי במדיניות הנוהגת יש  לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות, וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים.
 
בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים "לכל החיים", במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם.
 
המועצה החליטה לא לאשר את העלאות המחיר עד לקביעת מדיניות מאסדרת שתתקן את המצב הקיים.
 
לשימוע הוגשו מספר עמדות ובתום דיון יסודי שנערך כ-5 שעות, ולאחר שעיינה בכל העמדות שהוגשו ואף שמעה את מנכ"לי הוט ויס שהגיעו לישיבה, החליטה המועצה:  
·        הוט ויס יפרסמו את המבצעים שהן מציעות ללקוחות ויעדכנו אותם באופן שוטף  באתרי האינטרנט ובחשבונית החודשית באמצעות הפנייה לאתר. תשומת לב מיוחדת תינתן גם ללקוחות שאינם מחוברי אינטרנט באמצעות ערוצי המידע.
·        מבצעים יוגבלו לתקופה שבין 4 -18 חודשים. תיאסר העלאת מחיר תוך כדי מבצע, כשבמעמד החתימה הצרכן יידע בבירור מה יהיה המחיר שישלם לאחר סיום תקופת ההנחה הראשונה
·        21 יום לפני תום מבצע הלקוח יקבל הודעה במסרון ובמעטפית (דרך מסך הטלוויזיה) על סיומו
·        החל משנה מיום קבלת ההחלטה (10.3.17), לא תוכל הוט להעלות מחירים ללקוחות הנמצאים במסלולי המבצע הקיימים, במסגרתם לא יודע המנוי מראש מה יהיו הסכומים שישלם
ככל שהחברה תרצה להעלות מחירים, תצטרך להציע מבצעים חדשים בתנאי השקיפות והיידוע מראש החדשים
·        העלאת מחיר בשנה הקרובה במבצעים קיימים כאמור תחייב יידוע לקוחות במסרון ובמעטפית (על המסך)
·        החברות נענו לבקשת המועצה והתחייבו לשקול הנחה קבועה לניצולי שואה ולקשישים המקבלים הבטחת הכנסה
 
ד"ר בן חי שגב: "המועצה העמידה לרשות הצרכנים את מירב הכלים לפקח על המחירים שהיא משלמת עבור שירותי הטלוויזיה. אני קוראת לציבור לגלות עירנות, לעקוב, לבדוק ולהשוות מחירים באופן תדיר. 
 
בדקו על אילו חבילות תוכן אתם משלמים ושאלו עצמכם האם אתם זקוקים לכולם; וודאו שאתם יודעים את המחיר החודשי הסופי למנוי הטלוויזיה שלכם ובמקרה הצורך צרו קשר עם מוקד השירות; וכמובן אם אתם לא מרוצים, בדקו מה מציעים בחברה המתחרה". 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.