header 2

יום ראשון, 29 במאי 2016

מקבלים את השבת בבזאר הטורקי בעכו

מסעדות מתחם הבזאר הטורקי בעכו העתיקה יקיימו ביום שישי ה3.6 בין השעות 14:00-17:00 קבלת שבת מיוחדת שבמהלכה ייהנו באיי האירוע מתפריט מיוחד המורכב בעצם מארוחת טעימות משולבת של כל מסעדות הבזאר. ניתן יהיה לרכוש כרטיסיית טעימות הכוללת 4 מנות, אחת מכל מסעדה , הכרטיסייה תעלה 120 ₪  בלבד. כל מסעדה תציע תפריט טעימות מיוחד לצד התפריט הרגיל. בנוסף ניתן יהיה לרכוש כוס יין של מאחד מיקבי אזור הצפון ב-15 ₪ .  
 
סבידה:  מסעדת מאכלי ים ודגים שהרעיון שעומד מאחורי התפריט שלהם הוא שבכל יום מגישים את מה שיוצא מהים. על האוכל מופקד השף דן שמולוביץ אשר בעברו למד בקורדון בלו ועבד כשש שנים בארצות הברית כשחזר הגיע לבזאר כי חלם לפתוח מסעדה שהיא נשתית עם ניחוחות של המטבח הטורקי. בסבידה הוא מכין כל מה שעולה על רוחו באותו היום ולכן התפריט משתנה מידי יום.
המנות המיוחדות לאירוע יהיו:  סביצ'ה דג ים טרי וטוסטונים , שאורמת דג בתוך חצי פיתה, שיפוד ים מדג טרי לצד חצי פיתה
 
מרקטו: מסעדת השף מרקטו היא מסעדה שוק בסגנון ים תיכוני – איטלקי  של השף והבעלים עומרי שחר שמטבחו מתבסס על חומרי גלם מקומיים איכותיים וחומרי גלם נבחרים מאיטליה. רוב המנות סובבות את הטאבון הנמצא בלב המטבח.  
המנות המיוחדות לאירוע יהיו:   פיצת הבית הנעשית בטבון שהובא במיוחד מספרד, ארטישוק רומאי, פסטה פורצני עם רוטב גבינות ותרד .
 
קוקושקה : בעלי המסעדה, שירה וגיל רודיטי, בני זוג שהחליטו להקים בבזאר הטורקי סנק בר והיו חלוצי המסעדות בבזאר. בתחילה תפריט המסעדה נועד לזה שעוברי האורח יעצרו בדרכם ויחטפו משהו לאכול. אך מחשבה לחוד ומציאות לחוד, לאחר זמן קצר הבינו השניים שיש דרישה לדברים נוספים והחליטו להרחיב את התפריט אך לא לפגוע באיכות. כיום נחשבת המסעדה למקום עלייה לרגל.
המנות המיוחדות לאירוע יהיו:   מיני המבורגר מבשר טרי מובחר בתוספת של בצל צלוי, עלי ג'ריג'יר וסלסת עגבניות, ביבי קלמרי במרינדה של יוגורט טנדורי צרובים על פלנצ'ה מוגשים על ממרח עלי גפן, פלפל סרטנים מבשר סרטנים ועדשים מוגש בפיתה
 
מעדל'ה: השף עדנאן דאהיר פתח לאחרונה את המסעדה הראשונה בבעלתו במתחם הקולינרי ,הבזאר הטורקי" בעכו העתיקה לצד מסעדות ותיקות כמו קוקושקה, סבידה ומארקטו, השם שנבחר הוא מעדל'ה שהפירוש הוא אישה שיודעת לבשל, ההקשר של עדנאן לשם שבחר הוא לסבתא שלו, היפא, שממנה הוא לקח את האהבה לתחום הבישול. האוכל שיוצא במסעדה הוא אוכל ים תיכוני-ערבי עם נגיעות מודרניות.  
המנות המיוחדות לאירוע יהיו : לפת קבב,  קבב המוגש עם ממרח של טחינה ועמבה, רצועות שייטל עם יוגורט מיובש, מנת חרימה דג טרי.
 
יום שישי ה-3.6
14:00-17:00
עלות: הכניסה למתחם חופשית, ניתן לרכוש כרטיסיית טעימות ב-120 ₪ .
מתחם הבזאר הטורקי, עכו העתיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.