header 2

יום ראשון, 27 ביוני 2021

ליקוויד אינסטרומנטס מציגה את Moku:Pro - פלטפורמת מכשור מוגדר תוכנה בביצועים גבוהים עבור מהנדסים ומדענים

 

ארכיטקטורה חדשה שמספקת תשעה מכשירים עם יכולת מדידה בזמן אמת עבור מעבדות המחקר

במעבדות מחקר  Moku:Pro

Moku:Pro מביאה את המבדקים והמדידות אל העידן המודרני ומאפשרת למהנדסים וחוקרים לעבור באופן דינמי בין מכשירים במקום להידרש למספר רב של מכשירים עצמאיים.

Moku:Pro

Moku:Pro מאיצה את המעבר מחומרת בדיקות ומדידות מסורתית המבצעת בדיקת פונקציה יחידה לגישה גמישה מבוססת FPGA המציעה נגישות למכשירים באיכות גבוהה כפלטפורמה משולבת שניתן לשדרג את התוכנה שלה.

קנברה, אוסטרליה וסן דייגו, 23 ביוני 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

ליקוויד אינסטרומנטס (Liquid Instruments), חברה המציעה חדשנות בתחום המכשור המדויק מוגדר התוכנה, הכריזה היום על Moku:Pro, פלטפורמה עתירת ביצועים עבור מהנדסים ומעבדות מחקר.

Moku:Pro מאיצה את המעבר משימוש בחומרת בדיקות ומדידות מסורתית המבצעת בדיקת פונקציה יחידה לגישה גמישה מבוססת FPGA המציעה נגישות למכשירים באיכות גבוהה כפלטפורמה משולבת שניתן לשדרג את התוכנה שלה.

"חוקרי הנדסה ופיזיקה מתמודדים עם דרישות שמתפתחות כל הזמן - עם שינויים המתרחשים בלוחות זמנים קצרים בהרבה מאורך חיי ציוד הבדיקה", אמר דניאל שדוק, מנכ"ל ליקוויד אינסטרומנטס. "Moku:Pro היא ארכיטקטורת חומרה המאופשרת באמצעות תוכנה המאפשרת לה להתפתח ככל שהיישומים שלך מתפתחים, דבר שפשוט אינו אפשרי עם ציוד בדיקה מסורתי".

Moku:Pro מארחת תשעה מכשירים רבי עוצמה, כולל אוסצילוסקופ, מגבר נעילה, בקר PID, נתח פאזה, מחולל גל שרירותי, רשם נתונים, מנתח ספקטרום, מנתח תגובת תדרים ומחולל צורות גל כדי להבטיח שלחוקרים יהיו את המכשירים שהם צריכים כדי לאפיין במהירות את הגדרת סביבת העבודה שלהם וכדי להגדיל את הניסויים שלהם לפי הצורך. הפלטפורמה תוכננה כך שתעמוד בצרכים של חוקרים במגוון תחומים, מאויר חלל ועד מוליכים למחצה. ערכת המכשירים של Moku:Pro מתאימה במיוחד ליישומים פוטוניים, כולל ספקטרוסקופיה, מיקרוסקופיה, מטרולוגיה, זיהוי גלי כבידה, ייצוב לייזר פעיל ומחשוב קוונטי.

"מחשוב קוונטי דוחף את מעטפת הביצועים של האלקטרוניקה, האופטיקה וגם של עיבוד האותות הגמיש בזמן אמת. אנו רואים במכשור מוגדר תוכנה את העתיד של מערכות בדיקה ומדידה למחשוב קוונטי", אמר אנדרו הורסלי, מנכ"ל ומייסד שותף של Quantum Brilliance, חברת מחשוב קוונטי בתכנות מלא, שעובדת על טכנולוגיית יהלומי טמפרטורת החדר. "Moku:Pro היא סוס עבודה של המעבדה ואחד מכלי הפוטוניקה היותר רב צדדיים שראינו".

מביאים את המכשור לעידן המודרני

Moku:Pro מביאה את הבדיקות ואת המדידות לעידן המודרני, והיא מאפשרת למהנדסים וחוקרים לעבור באופן דינמי בין מכשירים במקום להזדקק למספר התקנים עצמאיים. טכנולוגיית מיזוג ADC מתקדמת מבטיחה שכל מכשיר יוכל לתפקד ברגישות מיטבית מ-RF לתדרים אקוסטיים מבלי להתפשר על ביצועים כדי לזכות בגמישות. קישוריות מלאה באמצעות Wi-Fi, Ethernet ו-USB-C מבטיחה הגדרת תצורה בהתאם לתקן התעשייתי ללא כל טרחה של ממש.

יתרון מרכזי במכשור מוגדר תוכנה הוא יכולת ההשתפרות עם הזמן. Moku:Pro יכולה לקבל עדכונים אלחוטיים כדי לספק מפרט משופר, מכשירים חדשים או יכולות חדשות לחלוטין. משתמשים יכולים לצפות לראות את היתרונות הללו כבר בספטמבר, אז ליקוויד אינסטרומנטס מתכננת להשיק תכונה שתעניק ל-Moku:Pro את היכולת להריץ מכשירים מרובים, אחד בשילוב השני, ולהחליף כלים גם בעת שהמערכת פועלת. במצב בו מספר מכשירים פועלים זה לצד זה ניתן לשלב ולחבר בין מכשירים ליצירת צינורות עיבוד אותות חכמים. בנוסף מתכננת החברה להשיק בספטמבר כלי חדש מבוסס ענן שיאפשר למשתמשים לתכנת ישירות את ה- FPGA של Moku:Pro. בעזרת יכולת זו משתמשים יוכלו ליישם אלגוריתמים ייחודיים לעיבוד אותות וליצור מכשירים מותאמים משלהם, שירחיבו עוד יותר את הפער מול שימוש בחומרה קונבנציונאלית.

התצורה של Moku:Pro

·        4 כניסות ויציאות אנלוגיות

·        קלט ADC ממוזג (ב-10 וב-18 ביט) ליישומי רעש נמוך ברוחב פס גבוה

·        קצב דגימה של 5 GSa/s (ערוץ יחיד), או 1.25 GSa/s (4 ערוצים)

·        9 מכשירים משולבים, כולל מגבר נעילה DC-600 MHz

·        SSD בנפח 120 גיגה-בייט לאחסון מובנה במהירות גבוהה

·        תמיכה ב-API עבור Python ו-MATLAB

·        מחיר שמתחיל ב-12,000 דולרים עבור תצורה בסיסית, ויכול להגיע עד 20,000 דולרים עבור הערכה המלאה.

 

היסטוריה של הצלחה

קבוצת המובילות הטכנולוגית של ליקוויד אינסטרומנטס מביאה מומחיות מעמיקה במדידות מורכבות עם ניסיון שצברה ב- Australian National University, Max Planck Institute, Lockheed Martin, Caltech, ומעבדת ההנעה הסילונית של NASA. Moku:Pro מרחיבה את קו הפתרונות מוגדרי התוכנה Moku:Lab, פלטפורמת תריסר מכשירים למחקר, וכן את Moku:Go פתרון מעבדה שלם ונייד ללימודי תואר ראשון שהושק לאחרונה.

לפרטים נוספים אודות Moku:Pro בקרו ב-liquidinstruments.com

אודות ליקוויד אינסטרומנטס

ליקוויד אינסטרומנטס (Liquid Instruments) היא חברה מובילה בתחום המכשור המדויק מוגדר התוכנה שמובילה מהפכה בדרך בה סטודנטים, מהנדסים ומדענים לומדים, עובדים ומגלים. קו פתרונות החומרה והתוכנה שלה ממנף את העוצמה החישובית של FPGAs מודרניים ליצירת מכשור בר התאמה במיוחד לשליטה בניסויים ולרכישת וניתוח נתונים. הקניין הרוחני של הצוות בתחום החומרה מוגדרת התוכנה מאפשר למוצרי Moku להיות ניתנים להגדרה מחדש באופן דינמי בשטח, ולשרת מגוון רחב של מצבים ניסיוניים ובקרות תהליכים המשתנים כל הזמן.

למידע נוסף בקרו באתר החברה https://liquidinstruments.com

הפרויקט קיבל מימון מממשלת אוסטרליה. ליקוויד אינסטרומנטס מודה ומכירה תודה למימון ולתמיכה של ממשלת חבר העמים האוסטרלי באמצעות התוכנית CRC-P המנוהלת על ידי המחלקה לחדשנות ומדע בתעשייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.