header 2

יום ראשון, 27 ביוני 2021

Entera Bio מכריזה על תמצית תוצאות מעולות ל- BMD בשלב 2 עבור EB613, המחקר עמד בנקודות המטרה העיקריות והשניוניות שלו

 

 

  • נבדקים שקיבלו את מינון של 2.5 מ"ג EB613 הציגו עלייה משמעותית של BMD  הקשורה במינון בעמוד השדרה המותני, הירך הכוללת, וצוואר הירך לאחר 6 חודשים
  • בנבדקים שקיבלו את המינון של 2.5 מ"ג EB613 במשך 6 חודשים נרשמה עלייה משמעותית מאוזנת-פלצבו של 3.78% ב-BMD של עמוד השדרה המותני (p<0.008)
  • נקודת המטרה של היעילות שהוגדרה במחקר, עליה מובהקת סטטיסטית ב-P1NP ב-3 חודשים, הושגה, כפי שדווח בעבר
  • EB613 הציג פרופיל בטיחות מעולה, ללא תופעות לוואי חמורות הקשורות לתרופות
  • פגישת סוף שלב 2 עם ה-FDA, על מנת לסקור את תוכנית הפיתוח של EB613, צפויה בחודשים הקרובים. מחקר מרכזי אחד מתוכנן להתבצע לאורך שנה אחת בשלב 3, להשוואת שינויים ב-BMD של עמוד השדרה המותני בחולים שטופלו ב-EB613 לעומת טיפול עם Forteo®, לפי מסלול 505(b)(2)
  • EB613 ממוצב להפוך לרכיב בניית עצם הראשון לטיפול באוסטאופורוזיס הניטל דרך הפה

 

בוסטון וירושלים, 23 ביוני 2021, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

Entera Bio Ltd (נאסד"ק: ENTX), מובילה בפיתוח תרופות המתבססות על מולקולות גדולות שניתנות דרך הפה, הודיעה  על תוצאות סופיות של צפיפות מינרלים בעצמות (BMD) בתום השלמת ששה חודשים בניסוי הקליני שלב 2 ב-EB613 לטיפול באוסטיאופורוזיס. EB613 הוא תרכובת אוראלית של הורמון יותרת התריס האנושי (1-34), או PTH, הממוצב להיות רכיב בניית עצם לטיפול בחולי אוסטאופורוזיס הראשון הנלקח דרך הפה (אנבולי). נכון לעכשיו, פחות מ-5% מחולי אוסטאופורוזיס המקבלים כל סוג של טיפול, מטופלים באמצעות הזרקת תכשיר אנבולי, אופן הטיפול המקובל כצורה היעילה ביותר של טיפול1. הניסוי הקליני שלב 2 של EB613 התרחש במשך 6 חודשים, בסמיות כפולה (Double-blind), בטווח של מינונים, ומבוקר פלסבו ב-161 נבדקים ממין נקבה לאחר גיל המעבר עם אוסטאופורוזיס, או עם צפיפות מינרלים בעצם נמוכה (BMD). מחקר זה נערך בארבעה מרכזים רפואיים מובילים בישראל, להערכת הבטיחות והיעילות של מינונים משתנים של EB613. כל בדיקות המעבדה, כולל סמנים ביולוגיים וניטור בטיחות, בוצעו במעבדה מרכזית מוסמכת, ונתוני BMD מאתרים קליניים נותחו במרכז הדמיה גלובלי עצמאי מוסמך.

 

נקודת המטרה החשובה ביותר של BMD - שינוי בערכי ה-BMD בעמוד השדרה המותני (LS) לאחר 6 חודשים - הושגה. הוצגו מגמות בעלות מובהקות סטטיסטית הקשורות למינון בעליות ב- LS BMD, כמו גם צוואר הירך ו-BMD הירך הכולל, כאשר העליות הגדולות ביותר שנצפו היו בנבדקים שטופלו באמצעות 2.5 מ"ג של EB613. עליות של סמנים ביוכימיים של היווצרות העצם הקשורות למינונים מסויימים דווחו כבר בעבר. עלייה משמעותית בערך ה-BMD של עמוד השדרה המותני (LS) נצפתה בקבוצה עם מינון של 1.5 מ"ג, הקבוצה הלא מכויילת שקיבלה מינון של 2.5 מ"ג (אלו שקיבלו 2.5 מ"ג במשך 6 חודשים מלאים) ואת הקבוצה המכויילת שקיבלה מינון של 2.5 מ"ג (שקיבלו מינונים נמוכים יותר במהלך טיטרציה ו 2.5 מ"ג במשך 4 חודשים). עלייה ב-BMD של ה-LS היא נקודת המטרה העיקרית עבור מסלול 505(b)(2) כפי שהוגדר בידי ה-FDA בפגישה בה נידונה התרופה הניסויית (IND) של אנטרה. ההשערה כיום היא כי מחקר יחיד משמעותי (Pivotal) שלב 3 הכרחי תחת מסלול 505b2, ידרוש מחקר "ראש בראש" במשך 12 חודשים מול  Forteo®  ("תרופת התייחסות"), שנועד להשיג "אי נחיתות" בהיבט הגדלת ה-BMD של עמוד השדרה המותני.

 

העליות ב-BMD של ה-LS לעומת פלצבו נצפו ב-6 חודשים במחקרים שבחנו שימוש בפורטאו ®  באוכלוסיות חולים דומות, היו בטווח 3.9%2. במחקר הנוכחי LS BMD גדל ב-3.78% (p<0.008) בקבוצה שטופלה ב-2.5 מ"ג במשך 6 חודשים מלאים. כאשר קבוצה זו שולבה עם הקבוצה המכויילת שקיבלה 2.5 מ"ג (שקיבלה מינונים נמוכים יותר במהלך טיטרציה ו 2.5 מ"ג רק 4 חודשים) ערך ה-BMD של ה-LS ב-2.73% (p<0.002).

 

יתר על כן, ל-EB613 היתה השפעה משמעותית על צוואר הירך ועל BMD הירך הכולל ב-6 חודשים. קבוצת הטיפול 2.5 מ"ג של EB613 רשמה עליה של 2.76% (p<0.002) בצוואר הירך, ועלייה של 1.84% (p<0.02) בכל הירך ב-6 חודשים, בהשוואה לפלצבו. לעומת זאת, עליות משמעותיות ב-BMD של צוואר הירך ובכל הירך לא נצפו עם Forteo®  בטיפול שארך ב-6 חודשים. עליות BMD הירך הוכחו בקורלציה לירידות בסיכון שבר שאינו חולייתי3.

 

במחקר זה בעל טווחים שונים של מינונים, נבדקו השפעתם של מינונים שונים של EB613  על סמנים של חילוף החומרים של העצם לאחר 3 חודשים, ונבדקו ה-BMD של עמוד השדרה המותני, צוואר הירך, והירך הכולל לאחר 6 חודשים. הנבדקים נבחרו תחילה באופן אקראי לקבל 0.5 מ"ג, 1.0 מ"ג, או 1.5 מ"ג של EB613, או פלצבו תואם פעם ביום. המחקר נעזר בעיצוב אדפטיבי ולאחר 3 חודשים בוצע ניתוח ביניים מוגבל של שינויים בסמנים הביולוגיים ב-80 הנבדקים הראשונים שטופלו והפגינו עליות משמעותיות הקשורות למינון ב- P1NP (סמן היווצרות עצם) לאחר חודש של טיפול. בהתבסס על הניתוח של נתוני הביניים ניתן מינון של 2.5 מ"ג.

 

כפי שדווח בעבר, נקודת המטרה העיקרית של הניסוי הושגה - התוצאות המלאות של 3 חודשים מהניסוי הראו עליה משמעותית בסמן הביולוגי P1NP בקבוצת המינון 2.5 מ"ג לאחר 3 חודשים של טיפול (P <0.04) בהשוואה לפלצבו. P1NP הוא סמן ביולוגי המציין את קצב היווצרות העצם החדשה.

 

נקודות מטרה משניות בניסוי כללו את השפעת הטיפול על מספר סמנים ביולוגיים נוספים של עצם הסרום ב-3 חודשים כולל אוסטאוקלצין ו-CTX. בדומה ל-P1NP, אוסטאוקלצין הוא סמן ביולוגי להיווצרות עצם על ידי osteoblasts, התאים הבונים עצם חדשה. CTX הוא סמן ביולוגי המציין את קצב ספיגת העצם על ידי osteoclasts, התאים שמסירים עצם ישנה. אוסטאואנבולי, או אפקט בניית עצם, מבוסס על ההבדל במבנה העצם ובספיגת העצם. עליה ב-P1NP או ב-Osteocalcin, למשל, המקשורים לעליה קטנה יותר (או ירידה) ב- CTX, תניב בדרך כלל עליה במסת העצם.

 

הירידה ב- CTX בהתחשב בגידול ב- P1NP ובאוסטאוקלצין יצביעו על השפעה חיובית פוטנציאלית על BMD וסיכון מופחת לשברים, המהווה את המטרה של טיפול אוסטאופורוזיס אנבוליים, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות BMD של 6 חודשים.

 

התרופה שנבדקה במחקר, EB613, נלקחה ללא בעיות מיוחדות לאורך 6 חודשים של טיפול. לא היו תופעות לוואי שהיו חמורות בעוצמתן באף קבוצת טיפול, ולא היו תופעות לוואי חמורות העלולות להתרחש בהקשר לתרופות. עם זאת, נבדקים אקראיים שנטלו מינון 2.5 מ"ג של EB613 הציגו שיעור גבוה יותר של תופעות לוואי (AEs), אשר ידועים כקשורים לזריקות יומיות של PTH, כגון בחילות, כאבי ראש, סחרחורת (או presyncope). במסגרת המחקר הקליני, עם נבדקים שאינם osteoporotic, והשפעת מגיפת הקורונה, שבמהלכה עלו היסוסים גדולים באשר לרצון להישאר במחקר קליני, הופעתן של תופעות לוואי צפויות אלו גרמו לכמה נבדקים לסגת מהסכמתם. תוך ניצול אחד היתרונות של טיפול באמצעות הפה, הוראות כיול חדשות הוצגו באמצעות תיקון פרוטוקול. נבדקים אקראיים למינון של 2.5 מ"ג (או פלצבו תואם) החלו את הטיפול שלהם עם מנה של 1.5 מ"ג ואחריה מנה של 2.0 מ"ג בביקורם במרפאה בחודש הראשון, ובסופו של דבר בחודש השלישי החלו לקבל מינון של 2.5 מ"ג. משטר כיול זה צמצם את התופעות השליליות שגרמו לנשירה של נבדקים, שהיקפם היה בטווח הצפי של 20% בסך הכל, למרות מגפת הקורונה.

 

"אנו נרגשים מאוד, ומעודדים מהתוצאות הנהדרות הללו, אשר יתמכו בקידום שיחות עם שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים. תוצאות אלו עולות בקנה אחד עם תוצאות סמנים ביולוגיים שעליהם דיווחנו בעבר, ומאשררות עוד יותר את טכנולוגיית הפלטפורמה של אנטרהו את הפוטנציאל שלה לאפשר תרכובות אוראליות של מולקולות גדולות שונות עבור מגוון של אינדיקציות, שיכולות להפיק תועלת תרופה אוראלית", אמר ספירוס ג'אמאס, מנכ"ל אנטרה ביו. "אנו מצפים לפגישה עם ה-FDA שתתקיים לאחר סיום שלב 2. תוצאות מפורטות יותר יוצגו גם בכנס מדעי עתידי ופרסומים שונים. החברה תבחן הזדמנויות פוטנציאליות נוספות בשוק אוסטאופורוזיס הקשורות במיוחד לעליות ב-BMD הירך."

 

אודות EB613

 

EB613 הוא הורמון פרתירואיד אנושי (1-34), או PTH, שניתן דרך הפה שממוצב כמוצר לבניית עצמות שניתן דרך הפה הפוטנציאלי הראשון לטיפול בחולי דלדול העצם. טריפרטיד להזרקה (שמשווק תחת שם המותג Forteo®) אושר על ידי ארה"ב ב-2002 לטיפול בדלדול העצם בגברים ובנשים אחרי תום המחזור שנמצאים בסיכון גבוה לשברים והוא ניתן פעם ביום באמצעות זריקה תת עורית

 

אודות דלדול העצם (אוסטפורוזיס)

 

דלדול העצם היא מחלה שמתאפיינת במסת עצם נמוכה ובלייה של מבנה רקמת העצם, שמובילים לשבירות גדולה יותר והגדלת הסיכון לשברים. דלדול העצם היא גם מחלה שקטה, שלעיתים קרובות לא מראה סימנים או תסמינים עד שמתרחש שבר, ולכן רוב החולים לא מאובחנים ולא מטופלים, והיא מהווה צורך רפואי רב שלא מטופל. להשפעות המתישות של דלדול העצם יש עלויות ניכרות ושברים בגלל דלדול העצם יוצרים נטל גדול על מערכת הבריאות. לפי הערכה, שני מיליון שברים בגלל דלדול העצם מתרחשים בארצות הברית כל שנה, והמספר הזה חזוי לגדול לשלושה מיליון עד 2025. קרן דלדול העצם הלאומית (NOF) העריכה שלשמונה מיליון נשים כבר יש דלדול העצם, ולעוד 44 מיליון בערך יש אולי מסת עצם נמוכה שבגללה הן בסיכון מוגבר לדלדול העצם. בנשים אמריקניות בגיל 55 ומעלה, נטל האשפוז של שברים בגלל דלדול העצם ועלויות בית חולים שקשורות למתקנים באוכלוסייה גדול מזה של אוטם שריר הלב, שבץ או סרטן השד.

 

אודות אנטרה ביו

אנטרה Entera Bio היא מובילה בפיתוח של תרופות של מולקולות גדולות שניתנות דרך הפה לשימוש בתחומים עם צורך רפואי גדול שלא נענה כשהאימוץ של טיפול באמצעות זריקה מוגבל בגלל עלות, נוחות וקשיי ציות של החולים. טכנולוגיית החדרת התרופות דרך הפה הקניינית של החברה מיועדת לתת מענה לאתגרים הטכניים של ספיגה גרועה, שונות גבוהה ואי יכולת להביא מולקולות גדולות למיקום היעד בגוף באמצעות שימוש במגביר ספיגה סינתטי כדי לאפשר את הספיגה של מולקולות גדולות, ומעכבי פרוטאז כדי למנוע הגרעה אנזימטית ולתמוך בהבאה לרקמות היעד. המוצרים הפוטנציאליים המתקדמים ביותר של החברה, EB613 לטיפול בדלדול העצם ו-EB612 לטיפול בתת-פעילות מצד התריס, נמצאים בפיתוח קליני שלב 2. אנטרה גם נותנת רישיונות לטכנולוגיה שלה לחברות ביופארמה לשימוש עם התרכובות הקנייניות שלהן, ועד היום יצרה שיתוף פעולה עם Amgen Inc.. למידע נוסף על אנטרה ביו, בקרו בבקשה באתר www.enterabio.com.

ליצירת קשר:

Spiros Jamas, CEO

Tel: +001 617-362-3579

spiros@enterabio.com


Forward Looking Statements

 

Various statements in this release are “forward-looking statements” under the securities laws. Words such as, but not limited to, “anticipate,” “believe,” “can,” “could,” “expect,” “estimate,” “design,” “goal,” “intend,” “may,” “might,” “objective,” “plan,” “predict,” “project,” “target,” “likely,” “should,” “will,” and “would,” or the negative of these terms and similar expressions or words, identify forward-looking statements. Forward-looking statements are based upon current expectations that involve risks, changes in circumstances, assumptions and uncertainties. Forward-looking statements should not be read as a guarantee of future performance or results and may not be accurate indications of when such performance or results will be achieved.

Important factors that could cause actual results to differ materially from those reflected in Entera’s forward-looking statements include, among others: changes in our interpretation of the complete 3-month biomarker data and the interim BMD data from the ongoing Phase 2 clinical trial of EB613, the timing of data readouts from the ongoing Phase 2 clinical trial of EB613, the full results of the Phase 2 clinical trial of EB613, which is still ongoing and our analysis of those full results, the FDA’s interpretation and review of our results from and analysis of our Phase 2 trial of EB613, unexpected changes in our ongoing and planned preclinical development and clinical trials, the timing of and our ability to make regulatory filings and obtain and maintain regulatory approvals for our product candidates; a possible suspension of the Phase 2 clinical trial of EB613 for clinical or data-related reasons; the impact of COVID-19 on Entera’s business operations including the ability to collect the necessary data from the Phase 2 trial of EB613; the potential disruption and delay of manufacturing supply chains, loss of available workforce resources, either by Entera or its collaboration and laboratory partners, due to travel restrictions, lay-offs or forced closures or repurposing of hospital facilities; impacts to research and development or clinical activities that Entera is contractually obligated to provide, such as pursuant to Entera’s agreement with Amgen; overall regulatory timelines, if the FDA or other authorities are closed for prolonged periods, choose to allocate resources to review of COVID-19 related drugs or believe that the amount of Phase 2 clinical data collected are insufficient to initiate a Phase 3 trial, or a meaningful deterioration of the current political, legal and regulatory situation in Israel or the United States; the availability, quality and timing of the data from the Phase 2 clinical trial of EB613 in osteoporosis patients; the ability find a dose that demonstrates the comparability of EB613 to FORTEO® in the ongoing Phase 2 clinical trial of EB613; the size and growth of the potential market for EB613 and Entera’s other product candidates including any possible expansion of the market if an orally delivered option is available in addition to an injectable formulation; the scope, progress and costs of developing Entera’s product candidates including EB612 and GLP-2; Entera’s reliance on third parties to conduct its clinical trials; Entera’s expectations regarding licensing, business transactions and strategic collaborations; Entera’s operation as a development stage company with limited operating history; Entera’s ability to continue as a going concern absent access to sources of liquidity; Entera’s expectations regarding its expenses, revenue, cash resources, liquidity and financial condition; Entera’s ability to raise additional capital; Entera’s interpretation of FDA feedback and guidance and how such guidance may impact its clinical development plans; Entera’s ability to obtain and maintain regulatory approval for any of its product candidates; Entera’s ability to comply with Nasdaq’s minimum listing standards and other matters related to compliance with the requirements of being a public company in the United States; Entera’s intellectual property position and its ability to protect its intellectual property; and other factors that are described in the “Special Note Regarding Forward-Looking Statements,” “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations” sections of Entera’s annual and current filings which are on file with the SEC and available free of charge on the SEC’s website at http://www.sec.gov. Additional factors may be set forth in those sections of Entera’s Annual Report on Form 20-F for the year ended December 31, 2020, to be filed with the SEC in the first quarter of 2021. In addition to the risks described above and in Entera’s annual report on Form 20-F and current reports on Form 6-K and other filings with the SEC, other unknown or unpredictable factors also could affect Entera’s results. There can be no assurance that the actual results or developments anticipated by Entera will be realized or, even if substantially realized, that they will have the expected consequences to, or effects on, Entera. Therefore, no assurance can be given that the outcomes stated in such forward-looking statements and estimates will be achieved.

References:
Cosman F, Dempster DW. 2021. "Anabolic Agents for Postmenopausal Osteoporosis: How Do You Choose?" Curr Osteoporos Rep. 19 (2): 189-205.
Cosman F, Lane NE, Bolognese MA, et al. 2010. "Effect of transdermal teriparatide administration on bone mineral density in postmenopausal women." J Clin Endocrinol Metab 95: 151-158.
Cosman, F et. al. 2020. "T-Score as an Indicator of Fracture Risk During Treatment With Romosozumab or Alendronate in the ARCH Trial." J Bone Miner Res. 35 (7): 1333-1342.
Leder BZ, O'Dea LS, Zanchetta JR, Kumar P, Banks K, McKay K, Lyttle CR, Hattersley G. 2015. "Effects of abaloparatide, a human parathyroid hormone-related peptide analog, on bone mineral density in postmenopausal women with osteoporosis." J Clin Endocrinol Metab. 102 (2): 697-706.

___________________________________
1
 (D. D. Cosman F, Anabolic Agents for Postmenopausal Osteoporosis: How Do You Choose? 2021)
2 (L. N. Cosman F 2010) (Leder BZ 2015)
3 (Cosman 2020)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.