header 2

יום שני, 15 במרץ 2021

במחקר של Standard Chartered נמצא שממשיך האמון בצמיחה מחוץ לשווקים המקומיים בקרב חברות אירופיות ואמריקניות

 

אסיה עדיין אזור צמיחה חשוב ובאפריקה והמזרח התיכון רואים גידול תוספתי

 

 

לונדון וניו יורק, 11 במרץ 2021, (BUSINESS WIRE):

 

מחקר שני של Standard Chartered על אסטרטגיות הצמיחה הבינ"ל והאתגרים שניצבים מול מנהלי כספים וגזברים בארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת מראה שלמרות אי ודאות שנגרמת בגלל המגיפה הגלובלית וההשלכות הכלכליות שקשורות אליה, השווקים בחו"ל עדיין חשובים לצמיחה. המחקר גם גילה דגש מוגבר על השקעה בטכנולוגיה דיגיטלית, שחרור של מזומנים לכודים ויותר מיקוד בענייני סביבה, חברה  ומימשל (ESG) בקשר לסחר ושרשראות אספקה.

 

מאז המחקר הראשון לפני שישה חודשים, המשיבים ציינו ביטחון עסקי רב יותר בצמיחה מחוץ לגבולות, כש-42% (עלייה לעומת 37%) מהחברות רואות את הזדמנויות הצמיחה הטובות ביותר מחוץ לשווקים המקומיים שלהן.

 

אסיה היא עדיין אזור צמיחה חשוב (יותר מ-85% פועלים ומבצעים באסיה או שוקלים אותה לפעילות עסקית). גם במזרח התיכון ואפריקה היה גידול שולי (4%) כשוקי צמיחה פוטנציאליים ב-6 עד 12 החודשים הבאים. למרות השאיפה להתרחבות בינ"ל, ההבנה של דרישות הרגולציה בשוקי חו"ל היא עדיין המכשול הכי גדול (35%) עבור חברות שרוצות להרחיב או לחזק את הפעילות הבינ"ל שלהן. המכשול הבא הוא הצורך ליצור קשרים עם ספקים ולהתאים את הלוגיסטיקה של שרשרת האספקה (21%).

 

כשחברות מסתכלות קדימה לסביבה שאחרי המגיפה, שלוש העדיפויות הכי גבוהות של המשיבים הראו שינויים קלים מנושאים שכללו כשל בשרשרת האספקה (ירידה של 2% ל-50%) והצורך בנזילות (ירידה של 2% ל-47%) לגידול בהשקעה בדיגיטציה כדי לגייס נזילות (עלייה של 4% ל-66%) וב-ESG (עלייה של 5% ל-23%).

 

טורי ברנטסן, המנכ"ל של אסיה והאמריקות, Standard Chartered, אמר: "בבירור, עסקים מתחילים להקדיש יותר תשומת לב לצמיחה בחו"ל והשקעה בעתיד. קיימות, דיגיטציה והצורך להבין רגולציה הם לא רק חשובים לאופן שבו יעשו עסקים, הם גם הזדמנויות עבור החברות להגדיל את היעילות התפעולית, לצמוח בעולם ולהשיג את המתחרים".

 

הערכה לעורכים

אודות המחקר עסקים ללא גבולות

 

בוצע בין נובמבר ודצמבר 2020, יותר מאלף מנהלי כספים ואנשי גזברות בכירים של חברות עם מחזור שעולה על 500 מיליון דולר שנמצאות בארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת השתתפו בסקר.

  • היה ייצוג שווה לכל אחת מהמדינות עם 25% מהמשיבים.
  • 50% מהמשיבים ייצגו חברות עם מחזור של 500 מיליון דולר עד מיליארד דולר, 50% הנותרים ייצגו חברות עם מחזור של יותר ממיליארד דולר.
  • מגזר הטכנולוגיה היווה 16% מהמשיבים. אחריו הייצוג של מגזרי תעשייה אחרים השתנה בין 6-8%. שירותים פיננסיים לא נכללו בסקר.

 

Standard Chartered

 

אנחנו קבוצת בנקאות בינ"ל מובילה, עם נוכחות ב-59 מהשווקים הכי דינמיים בעולם, ומשרתים לקוחות ב-85 שווקים נוספים. המטרה שלנו היא להניע את המסחר וליצור שגשוג באמצעות הגיוון הייחודי שלנו, והמורשת והערכים שלנו מתבטאים בהבטחה של המותג שלנו: כאן לתמיד.

 

Standard Chartered PLC רשומה למסחר בבורסות לניירות ערך של לונדון והונג קונג.

 

לעוד סיפורים וחוות דעת של מומחים, בקרו בבקשה באתר Insights בכתובת sc.com. תעקבו אחרי Standard Chartered: Twitter, LinkedIn, Instagram, Facebook.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.