header 2

יום שבת, 20 במרץ 2021

פינרג׳י תחל בניסוי שדה בהודו ברכבים חשמליים בשותפות עם שתיים מחברות הרכב הגדולות בתת היבשת

 

פינרג'י מעמיקה את נוכחותה בשוק הרכבים החשמליים ההודי: מכריזה על שיתוף פעולה עם שני יצרני רכב מהגדולים והמובילים בהודו,  חברות Ashok Leyland  ו-Maruti Suzuki

 

 

IOP, החברה המשותפת בבעלות פינרג׳י וענקית האנרגיה ההודית Indian Oil תשתף פעולה עם יצרניות רכב מובילות בהודו לבחינת שימוש בסוללת אלומיניום-אוויר שפיתחה פינרג׳י לרכבים חשמליים

 

 

 

שיתופי הפעולה כוללים פיתוח אבי טיפוס, ניסויי שטח והטמעת הטכנולוגייה של פינרג'י ברכבים חשמליים - אוטובוסים ורכבים פרטיים

 

מכתבי כוונות נחתמו במסגרת טקס חגיגי בהשתתפות שר האנרגיה הישראלי, ד"ר יובל שטייניץ, והשר ההודי הממונה על נפט, גז ופלדה, מר דהרמנדרה פרדהן מנהלי שתי חברות הרכב ההודיות והנהלת פינרג׳י ואינדיאן אויל

-

 

Maruti Suzuki, חברת בת של חברת Suzuki Motor Corporation היפנית, הינה יצרנית רכבי הנוסעים הגדולה בהודו. לחברה מגוון רחב של רכבים, מדגמי מיני לדגמי יוקרה, רשמה ב-2020 הכנסות של כ-11 מיליארד דולרים.

 

Ashok Leyland הינה יצרנית הרכבים המסחריים השנייה בגודלה בהודו, יצרנית האוטובוסים השלישית בגודלה בעולם, ומס' 10 מבין יצרניות המשאיות הגדולות בעולם, שרשמה ב-2020 הכנסות של כ-3 מיליארד דולרים.

-

 

לדברי דיוויד מאייר, מנכ״ל פינרג׳י:  ״שיתופי הפעולה עם יצרניות רכב מובילות מבססים את מעמדה של פינרג׳י כחברה מובילה המביאה בשורה אמיתית בתחום הרכב החשמלי בכלל ובשוק ההודי בפרט. במהלך הטקס, השר ההודי שנכח יחד עם הנהלת חברות הרכב ההודיות הביע את מחויבותה של ממשלת הודו לתרום להצלחת המיזם, המחויבות של הודו לקידמה, ואת הרצון להעניק עתיד טוב יותר, נקי ובריא לשתי המדינות.

 

הסכמי הכוונות שנחתמו, הן עם אשוק ליילנד, אחת מיצרניות האוטובוסים הגדולות בעולם, והן עם מרוטי סוזוקי, שהיא יצרנית רכבי הנוסעים הגדולה בשוק ההודי, ביחד עם הפרויקט הקיים עם חברת מהינדרה אלקטריק לריקשות חשמליות, ממחישים שהטכנולוגיה מתאימה למנעד רחב מאוד של סוגי רכבים.


אנו מקווים שרכבי הדגמה ראשונים ייסעו על כבישי הודו בעתיד הקרוב, ויאפשרו בהמשך להסיע מיליוני נוסעים בהודו ללא זיהום ותוך שמירה על הסביבה, עם משך נסיעה ארוך יותר ביחס לסוללות ליתיום בגודל ומשקל דומים, טעינה מהירה ללא תלות ברשת החשמל, והכל במחיר תחרותי. "

 

 

ישראל, תל אביב, 18 למרץ 2021 - חברת פינרג׳י  המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), מדווחת היום כי החברה המשותפת בבעלות פינרג'י הישראלית וענקית האנרגיה ההודית Indian Oil (אינדיאן אויל) התקשרה בשני מכתבי כוונות עם חברות  Ashok Leyland (אשוק ליילנד) ו-Maruti Suzuki India Limited (מרוטי סוזוקי), יצרניות רכב מובילות בשוק ההודי.

 

במסגרת מכתבי הכוונות הסכימו הצדדים לשתף פעולה על-מנת לבחון שימושים מסחריים בסוללת האלומיניום-אוויר שפיתחה פינרג'י. שיתוף הפעולה כולל פיתוח אבי-טיפוס, ניסויי שטח והתאמת סוללת האלומיניום-אוויר לשוק ההודי העצום ובפרט לרכבים החשמליים של שתי יצרניות הרכב.

 

 

במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת אשוק ליילנד, תוטמע הטכנולוגיה של פינרג'י במשאיות ובאוטבוסים חשמליים, בעוד שבמסגרת שיתוף הפעולה עם חברת מרוטי סוזוקי תוטמע הטכנולוגיה ברכבי נוסעים החשמליים. שיתופי הפעולה הללו מתווספים לזה שבין פינרג'י לחברת מהינדרה אלקטריק, גם היא חברת רכב מובילה בהודו, שבמסגרתו הושלם לאחרונה אבטיפוס לריקשה חשמלית העושה שימוש בסוללת אלומיניום-אוויר.

 

שני מכתבי הכוונות נחתמו במסגרת אירוע לחניכת התאגדותה של החברה המשותפת בבעלות פינרג'י ואינדיאן אויל, אירוע שבו נכחו שר האנרגיה הישראלי יובל שטייניץ, השר ההודי הממונה על נפט, גז ופלדה, דהרמנדרה פרדהן, יו"ר פינרג'י אביב צידון, מנכ"ל פינרג'י דייויד מאייר, יו"ר אינדיאן אויל, וכן בכירים מחברות מהינדרה אלקטריק, אשוק ליילנד ומרוטי סוזוקי.

 

אודות פינרג׳י:

פינרג'י הינה חברה ישראלית הפועלת בתחום האנרגיה הירוקה, העוסקת בפיתוח מערכות לייצור, גיבוי ואגירת אנרגיה נקייה המבוססות על טכנולוגיית מתכת-אוויר. טכנולוגיית מתכת-אוויר מאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות - אלומיניום ואבץ. 

טכנולוגיית אלומיניום-אוויר הינה טכנולוגיית ייצור אנרגיה, ולה שני יישומים מרכזיים: גיבוי חשמל במתקנים חיוניים, והארכת טווח לרכבים חשמליים. טכנולוגיית אבץ-אוויר, הנמצאת כעת בשלב מחקר ופיתוח מתקדם, הינה טכנולוגיה לאגירת אנרגיה מתחדשת.
שתי הטכנולוגיית – אלומיניום-אוויר ואבץ-אוויר – מאפשרות ייצור ואגירת אנרגיה באופן נקי אשר אינו פולט מזהמים לסביבה וכן יעיל, חכם וחסכוני.

חברה פינרג׳י החלה להיסחר בפברואר 2021 בבורסת תל אביב וגייסה במסגרת ההנפקה, סכום של 200 מיליון ש״ח לפי שווי של 780 מיליון ש״ח לפני הכסף. החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה בכפר סבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.