header 2

יום שני, 27 במרץ 2017

שת"פ בין ביה"ס לארכיטקטורה באוני' אריאל ואורט כפ"ס במרתון תכנון בקריית מלאכי סטודנטים ובני נוער במרתון תכנוני אדריכלי לטובת קריית מלאכי

לדברי ראש העיר מר אליהו זוהר, העיר עתידה להכפיל את אוכלוסיותיה בתקופה הקצרה והדגש הוא על העצמתם של המקומות והאוכלוסיה הוותיקים

המרכז העירוני הוותיק של קריית מלאכי לא צפה לקבל את פניהם של חמישים סטודנטים ובני נוער סקרנים בשבוע שעבר. ליממה אחת חברה קבוצה ייחודית של תלמידים וסטודנטים למרתון של רעיונות, הצעות וחזון אדריכלי למרכז העיר. התלוו לסטודנטים אדר' מרתה אסטרקין ואדר' מאיר בן שושן, מרצים בביה"ס לאדריכלות, באוני' אריאל. לתלמידים התלוו אדר' תמר קאסוטו רכזת המגמה ללימודי אדריכלות בביה"ס "אורט שפירא" בכפ"ס ואדר' אסנת גמליאל המלמדת במגמה.
הסטודנטים מבית הספר לאדריכלות, ובני נוער ממגמת אדריכלות החלו את היום במפגש עם ראש העיר מר אליהו (ללו) זוהר שהציג בפניהם את החזון והאתגרים להתחדשותה וחיזוקה של העיר, אשר עתידה להכפיל את אוכלוסיית העיר בתקופה קצרה. ראש העיר הדגיש כי התנאי ההכרחי למהלך הוא העצמתם של המקומות והאוכלוסייה הוותיקים.
בהמשך הציג מהנדס העיר, אדריכל נעם רווחה את המרקם הקיים והייחודי. שימורו והדגשת מאפייניו הינם הקו המנחה ליצירת אינטגרציה עירונית מיטבית, בה החלקים הוותיקים יוכלו להוות מוקד עדכני, אשר יספק את המענה לאוכלוסייה המגוונת ולצעירים בפרט, ובכך יחזק את הזהות והשייכות לקריית מלאכי כישוב מתחדש. 
הבסיס לרעיונות ולחזון של המתכננים הצעירים, הועשר במפגשים בלתי אמצעיים עם המקום ואנשיו. הם נפגשו עם תושבים, בעלי עסקים, תיעדו וחשו את הסביבה בשעות שונות ביממה. כדי להבין את צרכי בני הנוער בישוב, פגשו את נועה אורמוביץ בוגרת המגמה באורט, שבילתה את שנת השירות במקום ומכירה מקרוב את הצרכים הייחודיים של הנוער.
מצוידים בחומרים ובנתוני רקע, החלו 5 קבוצות העבודה במרתון מרוכז ואינטנסיבי של יצירה ודיון שהובילו לגיבוש רעיונות וארגונם לכדי הצעות חדשניות המבוססות על רגישות למסורות ולתרבות המגוונת של העיר. האתגרים חייבו מקצועיות והקפדה אך אלה לא החליפו את האווירה התוססת והומוריסטית של המשתתפים הצעירים. קשרים אישיים נוצרו באווירה של הפנינג חווייתי, שמתגבר על העייפות ומחדש כוחותיו מתוך העשייה המשותפת.
התוצרים נחשפו במפגש מסכם, באודיטוריום המתנ"ס בנוכחות מהנדס העיר, ונציגי ביה"ס והאוניברסיטה. בהתלהבות ובאופן מרשים ובהיר הציגו המתכננים מצגות מסכמות ועבודות שכללו מודלים רעיוניים, שרטוטים ורישומים. הזיהויים המרחביים שהועלו עם התוצרים היו מרשימים ושכנעו כי יש לשמר ולפתח את הבינוי הקיים ורחבת העיריה.
המרתון הציב בפני המתכננים הצעירים התלמידים והסטודנטים: התנסות בעבודה קבוצתית,  ללמוד תוך כדי הנחיה, באילוצי זמן מחמירים כזרז לקבלת החלטות וקביעת כיוונים –  אלה ילוו אותם בהמשך דרכם המקצועית והאישית. לאחר ההתאוששות מלילה ללא שינה, יותיר מרתון התכנון חוויה ייחודית וציפייה למפגשים עתידיים בין התלמידים והסטודנטים כבר בשנה הבאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.