header 2

יום שלישי, 25 במאי 2021

פרויקט טורנומון-אזבודאי ופרויקט אזור גבעות תורנמון בטוקיו אושרו מראש תחת LEED ND ו- WELL

 

כולל הנכס הראשון בטוקיו שקיבלו לאישור פלטינה   LEED ND והנכס הגדול בעולם שאושר מראש תחת WELL

 

טוקיו, 24 במאי 2021, (BUSINESS WIRE):

 

Mori Building Co., Ltd., המפתחת המובילה ביפן של נוף עירוני, הודיעה היום כי הפיתוחים הגדולים שהחברה תבצע בטוקיו אושרו מראש תחת האישור היוקרתי LEED ‏(מנהיגות באנרגיה ותכנון סביבתי) ‏ ו-WELL (תקן בנייה WELL) מערכת מותאמת לדירוג בנייה ירוקה שמעניקה אישורי בנייה למבנים ירוקים ידידותיים לסביבה ויעילים לרווחת הדיירים.

 

פרויקט טורנומון-אזבודאי Toranomon-Azabudai ופרויקט אזור גבעות טורנומון Toranomon Hills אושרו מראש תחת אישור הפלטינה היוקרתי של LEED ND (לפיתוח שכונות, v.4).

 

הפרויקטים טורנומון-אזבודאי ואזור גבעות טורנומון  מהווים את הפרויקט הראשון והשני בטוקיו שאושרו מראש ברמת פלטינה בקטגוריית ND.LEED היא המערכת לדירוג בנייה ירוקה שהשימוש בה הוא ‏הנרחב ביותר בערי העולם שמעריכה ומעניקה אישורים באמצעות שמירה של יעילות מים ואנרגיה, חללים פנימיים, מקורות וחומרים בני קיימא. LEED מנוהלת על ידי המועצה האמריקנית לבנייה ירוקה (USGBC).

אזור A של פרויקט טורנומון-אזבודאי ואזור A-1 באזור מגדל התחנה של טורנומון הילס (שם טנטטיבי) קיבלו אישורי WELL (Core, v.2 Pilot); הראשון הוא הנכס הגדול ביותר בעולם שאושר מראש תחת WELL והשני הוא הנכס השני בגודלו של יפן שאושר מראש תחתWELL .  WELL היא מערכת בדיקה מבוססת ביצועים הראשונה בעולם למדידה, אישור ובקרה של תנאי הסביבה הבנויה המשפיעים על בריאות האדם ורווחתו באמצעות אוויר, מים, תזונה, אור, כושר, נוחות ובריאות הנפש. WELL מנוהלת גם על ידי USGBC. לאחר סיומם, שני הפרויקטים צפויים לקבל אישורי WELL  פלטינה.

מהש רמנוג'ם, נשיא ומנכ"ל USGBC וגם Green Business Certification Inc., המספק אישורים ואימותי צד ג' במערכות LEED, WELL ו- GRESB, אמר:

 

"מאמצי הקיימות של חברת מורי בילדינג והישגי LEED פלטינה מהווים דוגמאות מצוינות לאופן שבו ארגונים יכולים לשנות את הקהילות שלהם על ידי הפחתת פליטת הפחמן, יצירת סביבות בריאות יותר ולעבוד לקראת עתיד אפס פליטות פחמן. באמצעות מתן דוגמאות מתקדמות כמו חברת מורי בילדינג, אנו שואפים להדגים כיצד בניינים טובים יותר, קהילות טובות יותר וערים טובות יותר יכולים לסייע בהעלאת רמת החיים של כולם".

מורי בילדינג, ביססה את הפילוסופיה שלה על המושג "צור ערים, טיפוח ערים", ומחויבת למימוש חברה גלובאלית בת קיימא באמצעות דו קיום הרמוני של ערים וטבע, ערים דלות פחמן ושיפור בריאות אמיתי.

אישורי LEED ND פלטינה

פרויקט טורנומון-אזבודאי הוערך מאוד כמתחם מורכב עם פונקציות אורבניות מגוונות, מרכז עירוני בר-הליכה שנבנה עם כיכר מרכזית, וכן בזכות אספקת החשמל באנרגיה המתחדשת שלו. מגדל התחנה של טורנומון הילס זכה להערכה על שילוב התחבורה הציבורית, כולל תחנת הרכבת התחתית החדשה, ויעילות אנרגטית ברמה גבוהה.

בשני הפרויקטים, הדגש של מורי בילדינג על פיתוח עירוני בשותפות עם בעלי קרקעות מקומיים זכה לציונים גבוהים בקטגוריית ND. פרויקט טורנומון-אזבודאי הפך לפרויקט הראשון של טוקיו שזכה ברמת פלטינה בקטגוריית ND ופרויקט אזור גבעות טורנומון ‏נכנס במהירות בעקבותיו לפרויקט שני כזה. זה דבר נדיר בעולם שמתחמים באזורי עסקים עירוניים מקבלים אישור מראש ברמת פלטינה.

אישורי פלטינה של  WELL

אזור A של פרויקט טורנומון-אזבודאי ואזור  A-1 באזור מגדל התחנה של טורנומון הילס (שם טנטטיבי) הוערכו מאוד כפיתוחי התחדשות עירוניים מתקדמים בעקבות הקונספט של כל פרויקט, המציע ריבועים מרכזיים עם צמחייה רבה, סביבות מקורות עם אוויר באיכות מצוינת באמצעות מזגנים המצוידים במסננים בעלי ביצועים גבוהים, בתי קפה המגישים ארוחות  בריאות ומתווים הכוללים ריבועים מרכזיים ומשטחי דֶּק מוגבהים לקידום פעילות גופנית. לאחר השלמתם, שני הפרויקטים צפויים לקבל אישורי פלטינה.

אזור A של פרויקט טורנומון-אזבודאי הוא הנכס הגדול ביותר בעולם שאושר מראש, ואזור A-1 של מגדל התחנה טורנומון הילס (שם טנטטיבי) הוא הנכס השני בגודלו שאושר מראש ביפן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.