לדברי רפאל מוזינסקי, מנכ״ל BLITZ, ״בליץ אלקטריק מוטורוס מביאה למשקיעים בשורה אמיתית לעולם הרכב החשמלי. החברה מוכרת, צומחת, ממוקדת התרחבות גלובלית ואנו בטוחים בבשורה ובערך שאנו מביאים לציבור המשקיעים שלנו. האופנוע החשמלי שפיתחנו זוכה להצלחה רבה בקרב לקוחות החברה עליהם נמנים דומינוס פיצה, מקדונלדס, פיצה האט, ג'פניקה ועוד רבים אחרים. סיימנו את 2020 עם לא מעט השיגים יוקרתיים הן בצד הטכנולוגי והן בקרב הלקוחות שלנו ביניהם ניתן למנות את הפיכת דומינוס פיצה, לחברה הראשונה בישראל המנהלת את כלל צי הקטנועים שלה על בסיס חשמלי וידידותי לסביבה. בליץ מעניקה פתרון טכנולוגי שלם של הנעה חשמלית ירוקה חסרת זיהום ולוקחת חלק מרכזי בפתרון בעיות תנועה במרכזי ערים. בכוונת בליץ להפוך לחברה גלובאלית ולהתמקד בשיכפול ההצלחה במספר רחב של מדינות באירופה, דרום אפריקה, תוך הרחבה של שרותי המידע הניתנים למשתמש.״
23 למאי 2021, תל אביב, 2021: עם השלמת עסקת המיזוג, ענבר מחזיקה במלוא הון המניות של חברת בליץ אלקטריק מוטורס, המפתחת קטנועים חשמליים, חסכוניים ומהירים המיועדים לשימוש אינטנסיבי לטובת השוק המסחרי. עם קבלת אישור רשם החברות לשינוי שם החברה לבליץ טכנולוגיות – ישונה גם סימול המניה בבורסה בהתאם. בין בעלי המניות העיקריים של ענבר נמנה הבעלים והמייסד רפאל מוזינסקי המחזיק בכ – 60% מהחברה. רקע למיזוג שהושלם כזכור ענבר גרופ הודיעה ב-8 לדצמבר 2020 כי חתמה על הסכם מחייב (כפוף לתנאים מתלים) לרכישת מלוא הון המניות המונפק והנפרע של חברת בליץ אלקטריק מוטורס. עם השלמת העסקה תרכוש ענבר גרופ 100% ממניות ואופציות העובדים בחברת בליץ מוטורס בתמורה להקצאה של מניות ואופציות לא סחירות בשיעור כולל של כ- 60% מהון ענבר (בדילול מלא) ותשנה את שמה לבליץ טכנולוגיות. במקביל תמכור ענבר את אחזקותיה בחברות הבנות שלה ואת כל פעילותה הנוכחית בשווי המירבי האפשרי. כמו כן, ענבר גרופ התחייבה כי יהיה בקופתה, במועד השלמת העסקה, סך של לפחות 10 מיליון ₪. במידה ובליץ תעמוד באבן דרך של מכירת 500 אופנועים חשמליים מחוץ לישראל בהיקף של לפחות 1 מיליון דולר בתוך 21 חודשים ממועד ההשלמה, חלקם של מחזיקי בליץ בענבר גרופ יגדל לכ – 75%.
נתונים כספיים של בליץ אשר פורסמו בדוחות 2020 • ההכנסות גדלו ל- 8.5 מיליון ש״ח ב - 2020 לעומת הכנסות בהיקף של 5.6 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד. • הגידול במכירות נובע בעיקר מהשקה של דגם חדש X3000 בסוף שנת 2019 שהביאה לגידול במכירות בשנת 2020 בסך של כ-2.6 מיליון ₪ ולצבר הזמנות ליום 31.12.2020 של מעל ל- 4 מיליון ₪ לשנת 2021 (ממכירת קטנועים ומשירות). • הרווח הגולמי עלה ל-3.3 מיליון ש״ח ב-2020 לעומת 2.9 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד. • החברה רשמה גידול בהוצאות המחקר ופיתוח בסך של כ- 500 אלפי ₪ אשר הסתכמו לכדי כ- 1.9 מיליון ₪ בשנת 2020 לעומת 1.4 מיליון בשנת 2019. החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח טכנולוגיות נוספות ונלוות לאופנוע הדגל של החברה המבוסס על החלפת סוללות לכלים דו-גלגליים. • החברה רשמה הפסד תפעולי של 1.4 מיליון ₪ ב – 2020 לעומת הפסד תפעולי של 0.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. • הגידול בהפסד לפני מס נובע בעיקר מעלויות חד פעמיות הקשורות בעסקת המיזוג עם ענבר המוערכות בכ- 600 אלפי ₪ ובגידול בעלויות המחקר ופיתוח כאמור. |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.