header 2

יום שלישי, 29 בנובמבר 2016

מחקר חדש של eBay משווה בין הרגלי הקניה של ישראלים בקניון לבין האינטרנט

מחקר אינטרנטי חדש של eBay משווה בין הרגלי הקניה של ישראלים בקניון לבין הרגלי הקניה באינטרנט: 63% מהישראלים מאמינים כי הקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לקנייה בקניון
 
·        75% מציבור הקונים מאמינים כי הקנייה באינטרנט הינה פתרון טוב להתמודדות עם יוקר המחייה בישראל
·        ההוצאות בקניון מוערכות כגבוהות יותר בחישוב שנתי בכ- 30% לעומת האינטרנט
 
הבוקר חושפת חברת eBay נתוני מחקר* השופך אור על העדפות הקנייה של ישראלים בקניונים לעומת האינטרנט. לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העיסקית של eBay בישראל: "הטכנולוגיה משנה דפוסים והרגלי צריכה של צרכנים ואכן יתרונו הגדול של תחום המסחר המקוון טמון בכוחו לטשטש את הגבולות הפיזיים ולאפשר לכל אדם מסחר קל ונוח מכל מקום בעולם ובלחיצת כפתור. המחקר שלנו מראה שהישראלים נהנים מאוד לבקר בקניונים ורואים בהם מקומות לבילוי ופנאי, בנוסף למקומות שבהם עורכים קניות. לעומת זאת, חוזקתו של האינטרנט טמונה בהיצע המוצרים המגוון וחיסכון כספי, שני פרמטרים משמעותיים לצרכנים הישראלים". 
 
עיקרי הנתונים:
·        שיעור החדירה של הקניונים והאינטרנט כמעט אבסולוטי – 97% מהציבור הישראלי קנו בקניונים בשנה האחרונה ו- 95% קנו באינטרנט בשנה האחרונה.  
·        63% מהישראלים מאמינים כי הקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לקנייה בקניון אך עדיין
·        כ- 62% מסך הרכישות מתבצעות בקניון, מול 38% מהרכישות שמתבצעות באינטרנט.
·        לטענת הישראלים הקניה באינטרנט מאפשרת היצמדות לתקציב מתוכנן (81%) ואילו בקניון ההיצמדות לתקציב המתוכנן נמוכה יותר (40%). 
·        ההוצאה הממוצעת בקניון גבוהה יותר לעומת ההוצאה הממוצעת באינטרנט (460 שקל לעומת 440 שקל בממוצע לקניה).
·        בממוצע גברים מדווחים כי הם מוציאים יותר כסף על קניות בהשוואה לנשים
o       באינטרנט – נשים מוציאות בממוצע כ- 382 שקל לקניה, גברים 499 שקל
o       בקניון – נשים מוציאות בממוצע כ- 409 שקל, גברים 518 שקל
·        הסיבה העיקרית לביקור באינטרנט היא לצורך קניה ממוקדת (69%), בעוד שבקניונים הביקור נעשה גם לצורך קניה ממוקדת (33%), שופינג (32%) ובילוי (24%).
·        החיסרון הבולט של האינטרנט הינו גם היתרון של הקניון – חוסר היכולת לגעת בסחורה (52%).
·        השירות באינטרנט נתפס כטוב יותר באופן מובהק (ממוצע 7.7, בסולם שבין 1 ל-10), בהשוואה לשירות בקניונים (7.3).
 
הנתונים המלאים:
 
תפיסת המחירים
·        שיעור החדירה של הקניונים והאינטרנט כמעט אבסולוטי – 97% מהציבור הישראלי קנו בקניונים בשנה האחרונה ו- 95% קנו באינטרנט בשנה האחרונה.  
·        מרבית הציבור מאמין כי הקניה באינטרנט משתלמת יותר מאשר הקניה בקניון:
o       כ- 63% מהציבור מאמין כי הקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לקנייה בקניון והיא זולה בכ- 35%.
o       רק- 9% מהציבור מאמין שהקניה בקניון משתלמת יותר מהקניה באינטרנט ושהיא זולה בכ- 19%.
·        הקניה באינטרנט נתפשת ככלי להתמודדות עם יוקר המחייה - הקניה באינטרנט נתפסת כפתרון טוב ליוקר המחיה ע"י 75% מהציבור, וזאת בניגוד לקניון שנתפס כפתרון טוב ע"י 6% בלבד.
·        הקניה באינטרנט מאפשרת היצמדות לתקציב מתוכנן ואילו בקניון לרוב סך ההוצאה חורגת מהתקציב שתוכנן מראש:
o       כ- 81% מהקונים באינטרנט דיווחו כי לרוב, סך ההוצאה בקניות באינטרנט דומה לתקציב שתוכנן מראש או אפילו יותר זול (לעומת כ- 40% מהקונים בקניון.)
o       מרבית הקונים בקניון (57%) דיווחו כי לרוב, כשהולכים לקניון, סך ההוצאה גבוה מהתקציב שתוכנן מראש בכ- 150 ₪. בקרב הקונים אשר חורגים מהתקציב המתוכנן מראש ניתן למצוא ייצוג יתר של נשים ומשקי בית עם ילדים.
o       גם החריגה מהתקציב באינטרנט מתונה יותר ביחס לחריגה מהתקציב המתרחשת במהלך הקניות בקניון (בממוצע 91 ₪ חריגה באינטרנט).
 
כמה קונים?
·        כיום, היקף הקניות המתבצע בקניונים גבוה יותר ביחס לאינטרנט אך נימצא במגמת ירידה לעומת האצת האינטרנט:
o       היחס בין הקניות בקניון מול האינטרנט עומד על כ- 62% בקניון מול 38% באינטרנט; שיעור הקניות באינטרנט גבוה יותר בקרב גברים, ובקרב גילאי 54-18.
o       תדירות הרכישה בקניונים יותר גבוהה בהשוואה לאינטרנט; 3.5 פעמים בממוצע בחודש בקניון לעומת 2.8 באינטרנט.
o       ההוצאה הממוצעת בקניון גבוהה יותר לעומת ההוצאה הממוצעת באינטרנט (460 שקל לעומת 440 שקל בממוצע לקניה). בחישוב שנתי מדובר על הוצאות גבוהות יותר בכ- 30% בקניון לעומת האינטרנט.
o       מעניין לציין שבכל קניה, גם באינטרנט וגם בקניון, גברים מדווחים כי הם מוציאים יותר כסף, בהשוואה לנשים (באינטרנט – נשים מוציאות בממוצע כ- 382 שקל לקניה, גברים 499 שקל, בקניון – נשים מוציאות בממוצע כ- 409 שקל, גברים 518 שקל). 
o       קרוב ל- 70% מדווחים כי כיום הם קונים באינטרנט יותר מאשר בעבר לעומת כ- 38% מהציבור אשר דיווחו כי כיום קונים בקניון פחות מאשר בעבר.
o       נראה כי הצרכן הישראלי הינו "צרכן נבון"  ושקול כלכלית, משום שקיימת התאמה בין תפיסות הציבור כלפי הפרשי המחירים ובין ההוצאה בפועל:
o       כ- 63% מהציבור מאמין כי הקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לקנייה בקניון והיא זולה בכ- 35%
o       בחישוב שנתי, ההוצאות בקניון מוערכות כגבוהות יותר בכ- 30% לעומת האינטרנט. 
 
סיבות לקניה בקניון ובאינטרנט
·        הקנייה באינטרנט ממוקדת יותר
o       הסיבה העיקרית לביקור באינטרנט היא לצורך קניה ספציפית (69%), בעוד שבקניונים הביקור נעשה גם לצורך קניה ספציפית (33%), שופינג כללי (32%) ובילוי (24%).
o       סה"כ נראה כי לצורך שופינג כללי יש עדיפות לקניון על פני האינטרנט (45% באינטרנט, 62% בקניונים), בעוד שבסיילים ההעדפה היא לאינטרנט על פני הקניון (60% באינטרנט, 42% בקניונים).
·        יתרונות הקניה באינטרנט רבים ומגוונים לעומת הקניון
o       קיימים יתרונות מרובים לקניה באינטרנט – מחיר (57%), זמינות (40%), מגוון (28%) ונוחות (26%), בעוד שלקניון יש יתרון עיקרי אחד – אפשרות "למשש את הפריט" (64%).
o       החיסרון הבולט של האינטרנט הינו גם היתרון של הקניון – חוסר היכולת לגעת בסחורה (52%).
o       החיסרון הבולט של הקניון הינו רמת המחירים (38%). חסרונות נוספים מתייחסים לחוויית קנייה – לא נוח/ עמוס/ רועש/ המוני (28%) ותחושת בזבוז זמן בנסיעות/ תורים/ המתנה לתאי מדידה וכו' (23%).
·        תפיסת השירות באינטרנט גבוהה מזו של הקניון
o       השירות באינטרנט נתפס כטוב יותר באופן מובהק (ממוצע 7.7, בסולם שבין 1 ל-10), בהשוואה לשירות בקניונים (7.3).
·        מה קונים?
o       רוב הקטגוריות (אופנה, מוצרי סופר, אקססוריז לבית, מוצרי קוסמטיקה, מוסיקה, תכשיטים, ציוד ספורט וקמפינג, מוצרי תינוקות וילדים) נקנות יותר בקניון (45%-63%), בעוד שכרטיסי קולנוע, גאדג'טים והזמנות מזון נקנים יותר באינטרנט (47%-69%).
o       בקטגוריות של תכשיטים, גאדג'טים, ציוד ספורט וקמפינג ומוצרי תינוקות וילדים המחירים בקניון נתפסים כגבוהים משמעותית (230-170 ₪ בממוצע בקניה).
·        איך קונים?
o       31% נוהגים לבצע חיפוש מקדים בקניון ואז לקנות באינטרנט, וכ- 28% נוהגים לחפש באינטרנט ואז לקנות בקניון.
 
***המחקר נערך על ידי  Brummer.Dikman- בבעלות מיכל ברומר ומירי דיקמן - מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 מרואיינים מרחבי הארץ בגילאי 18-70, באמצעות פאנל אינטרנטי.
 
לצפייה בחומרים נוספים - נתוני המחקר המלאים, תמונות ועוד - כאן  
 
###
 
אודות eBay
eBay (נסד"ק: EBAY) היא פלטפורמת המכירות התוססת ביותר בעולם, בה אפשר למצוא מציאות נהדרות ומבחר ייחודי. eBay מחברת בין מיליוני קונים ומוכרים מכל רחבי העולם, מעצים בני אדם ויוצר הזדמנויות באמצעות מסחר אינטרנטי. החזון שלנו למסחר העולמי הוא כזה המתאפשר על-ידי בני אדם, מונע על-ידי טכנולוגיה ופתוח לכל. אנו מעצימים את המוכרים בפלטפורמה שלנו, לא מתחרים בהם. אנו יוצרים קשרים אמיצים בין קונים למוכרים באמצעות חוויות מוצר מהירות, ניידות ומאובטחות. כיום, 20 שנה לאחר הקמת eBay, אנו עדיין נלהבים מיכולתנו ליצור קשר בין קונים ומוכרים בדיוק כפי שהיינו כאשר הקמנו את החברה ב-1995. למידע נוסף: אתר eBay
 
בישראל פועלת eBay באמצעות מרכז פיתוח בנתניה העוסק במידע מובנה (Structure Data) וכן חטיבה עסקית המקדמת עסקים ישראליים בפלטפורמת המסחר העולמית של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.