header 2

יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

לראשונה בישראל: תכנית 'מנהיגות קולינרית למסעדנים', המקנה כישורים מקצועיים ומנהיגותיים הנדרשים להקמה וניהול עסק מצליח יוצאת לדרך. שת"פ חדש של שנקר ובישולים !

שיתוף הפעולה בין שני מוסדות ההשכלה המובילים בתחומם, שנקר ובית הספר הגבוה לקולינריה, בישולים,  נולד מתוך הצורך ההולך וגובר בהכשרה מקצועית רלוונטית לשפים וקונדיטורים מנוסים, המעוניינים להצליח בעולם הקולינריה
ישראלים רבים חולמים על הקמת עסק בתחום המזון, ההילה האופפת את ענף המסעדנות, אשר לעיתים מדומה בטעות למכונה לעשיית כסף, גורמת לרבים להעז ולממש את החלום. הם מאמינים שמספיק לדעת לבשל היטב, בכדי לקחת כשרון ולהפוך אותו לעסק. אולם בפועל, קיים פער עצום ולא מובן בין התדמית של עולם המסעדנות לבין מה שקורה בחיים האמיתיים. מסעדן ישראלי ממוצע חי בתחושה שהוא יודע הכל על העסק שלו, למרות שפעמים רבות הוא חסר ניסיון בניהול, שיווק וביחסי ציבור.
לפי הסטטיסטיקה של העשור האחרון, אורך חייה של מסעדה בישראל לא עולה על שנתיים וחצי. בהערכה גסה, מדי שנה נקלעים מסעדנים בישראל לחובות בהיקף כולל של 100 מיליון שקל. מדובר בתעשייה שנמצאת קבוע על סף משבר. הצורך ההולך וגובר בהכשרה מקצועית רלוונטית בטרם הקמת עסק, הוליד שיתוף פעולה בין שני מוסדות השכלה מובילים בתחומם, שנקר, בית הספר להנדסה, עיצוב ואמנות ובישולים, בית הספר הגבוה לקולינריה.
שני בתי הספר יצרו יחדיו תכנית לימוד פורצת דרך, שפותחה בהשראת טובי השפים והמסעדנים בארץ ובעולם. מטרת התכנית היא לתת ארגז כלים רחב לאנשים שרוצים להתפתח במקצועות הקולינריה, כמו גם להקים ולנהל עסק מצליח. שיטת הלימוד מבוססת עבודה מעשית ועיונית בהדרכה צמודה, בדגש על הקמה וניהול בעולם המסעדנות. דגש מיוחד בקורס יינתן לרכישת כלים ניהוליים הנדרשים בהקמת עסק כגון: בניית תפריט, עצי מוצר, תמחור וכל  הכלים הנחוצים לאנשי המקצועי ליצור ולפתח את עולם הקולינריה של המחר.
 
התכנית מקנה כישורים מקצועיים ומנהיגותיים חשובים להקמה וניהול עסק מצליח ומשתתפים בה סגל מרצים רחב מתחומי הקולינריה, ניהול, פרסום ושיווק, בעל ידע וניסיון בינלאומי.
מסלול הלימודים מיועד לשפים,  טבחים וקונדיטורים בוגרי בישולים או אנשי מקצוע עם ניסיון של לפחות שנתיים . משך הקורס  44 מפגשים, 264 שעות .

מתכונת לימודים
·         שיטת לימוד מעשית ועיונית, העוסקת בניסוי, פיתוח וגיבוש קו אישי.
·         מטבח השוואתי המתמקד במחקר ויישום טכניקות מרקמים וטעמים.
·         סיורים להיכרות חומרי גלם, ספקים ופרמטרים המסייעים בניהול עסק.
·         בניית עסק בתחום המזון מהבסיס, מהגדרת הקונספט שלו.
·         תעודת גמר מקצועית מוערכת בארץ ובעולם מטעם בישולים ושנקר.
תכני הקורס
·         סקירה ויישום של תרבויות אוכל מובילות בעולם
·         חשיפה למגמות מקומיות והיכרות עם הקולינריה הישראלית העכשווית.
·         העמקה והרחבת ידע בגסטרונומיה גלובלית
·         חשיפה לחומרי גלם, טכניקות ומיומנויות.
·         מחקר, תכנון, תמחור, רכש והוצאה לפועל של אירוע.
·         בניית תכנית עסקית, תכנון אדריכלי וקולינרי.
·         בניית וניהול מערך כוח אדם והדרכה.
·         מיתוג, שיווק ופרסום.
·         היבטים שונים של רישוי עסקים, דיני עבודה.
·         יישום מעשי בפרויקט גמר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.