header 2

יום שלישי, 9 באוגוסט 2016

סקר YPO Global Pulse: האמון הכלכלי יציב באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, התאושש בקרב המנהיגים העסקיים במועצת המפרץ לשיתוף פעולה


אבו דאבי, איחוד האמירויות, 9 באוגוסט 2016 , (GLOBE NEWSWIRE) :

 

YPO, ארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים, הודיע שהאמון הכלכלי בקרב מנכ"לים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה נשאר קבוע יחסית ברבעון השני של השנה, והשתפר משמעותית במדינות יצואניות הנפט שבמועצת המפרץ לשיתוף פעולה (GCC). מדד האמון של YPO Global Pulse באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה עלה ב-0.3 נקודות מ-55.6 ברבעון הראשון של 2016 ל-55.9, ועצר ירידה שהתמידה בששת הרבעונים הרצופים האחרונים.

ההתאוששות במחיר הנפט הגולמי ברבעון השני תרמה להגברת האמון בקרב חברי YPO ב-GCC, עם עלייה של המדד ב-4.9 נקודות, מ-52.2 ברבעון הראשון של 2016 ל-57.1. בין מדינות ה-GCC, הזינוק באמון בערב הסעודית היה הכי גדול, עלייה של 8.7 נקודות ל-62.2.

באיחוד האמירויות, מדד YPO Global Pulse הכולל עלה ב-5.4 נקודות בתקופה הזאת, והגיע ל-54.8. זאת אחרי ירידה קלה ל-49.4 ברבעון הראשון של 2016, הרמה הכי נמוכה שלו מאז תחילת הסקר של YPO ב-2009.

במקומות אחרים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, מצרים ולבנון דיווחו על עליות מתונות ברמות האמון ואילו מנהיגים עסקיים במדינות אחרות עדיין פחות אופטימיים עם ירידה גדולה של 6.9 נקודות בירדן, שהגיעה לרמת מדד של 49.4.

"נראה שהעלייה באמון העסקי ב-GCC, במיוחד המשך העלייה בערב הסעודית, עם ראיות שאותו הדבר מתפתח באיחוד האמירויות, מניעה את התחזית בכל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. נקודת השפל באופטימית של המנכ"לים בערב הסעודית הייתה כנראה ברבעון הרביעי של 2015, בגלל השילוב של מחירי נפט נמוכים והתוצאות הלא ברורות של הרפורמות הכלכליות", אומרת ד"ר פלורנס איד-אואקדן, חברת YPO ומייסדת ומנכ"לית Arabia Monitor. "העלייה במחירי הנפט בזמן האחרון עוזרת עכשיו בבירור לשפר את התחזית העסקית והכלכלית במדינות האלה, ואילו במדינות אחרות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ממשיכים להתקיים קשיים מקרו כלכליים".

למרות השיפור המשמעותי באמון ב-GCC, האמון העסקי באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה עדיין מתחת למדד הכלל עולמי. ברבעון השני של 2016, מדד YPO Global Pulse עלה ב-1.4 נקודות ל-59.7, רמתו הגבוהה ביותר מזה שנה. רוב האזורים בעולם נהנו מעלייה מתונה ברמות האמון, כשיוצא הדופן הבולט היה האיחוד האירופי, שבו האמון נשחק בעקבות התוצאות של משאל העם על הברקזיט בבריטניה. ארצות הברית טיפסה 1.2 נקודות ל-60.8, הרמה הגבוהה ביותר מזה שנה. אמריקה הלטינית טיפסה 3.6 נקודות ל-54.4, ואילו אסיה עלתה ב-2.9 נקודות והגיעה ל-62.9, האזור עם האמון הכי גבוה בעולם. אפריקה עלתה ב-0.6 נקודה ל-53.8, ונשארה האזור הכי פסימי בעולם. באיחוד האירופי הייתה ירידה משמעותית באמון, 3.1 נקודות ל-58.5, הציון הכי נמוך בשלוש שנים.

הציפיות החשובות לשנה הבאה: אופטימיות זהירה

כשמנהיגים עסקיים אזוריים נשאלו על הציפיות שלהם לגבי התנאים העסקיים והכלכליים הכוללים שמשפיעים על החברות שלהם בעוד שישה חודשים, 20% חזו שהתנאים יהיו יותר גרועים, לעומת 34% ברבעון הקודם, וציינו תחושה זהירה של אופטימיות בטווח הקצר. כמעט מחצית (47%) דיווחו שהתנאים יישארו אותו הדבר, עלייה לעומת 35% ברבעון הראשון.

במבט קדימה ל-12 חודשים, 59% הביעו אופטימיות שהמכירות יגדלו. אבל התחזית של מנהיגים עסקיים ומנכ"לים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה הייתה יותר זהירה לגבי הציפיות להגדלת ההשקעה הקבועה וקליטת עובדים בשנה הבאה. הרוב (יותר מ-60 אחוז) ציפו שההשקעה הקבועה ומספר העובדים יישארו אותו הדבר בשנה הבאה, ביטוי ללחץ גובר על העלויות והשיעור של קליטת עובדים.

מדד האמון YPO Global Pulse

 

בסקר האלקטרוני הרבעוני, שנערך בשבועיים הראשונים של יולי 2016, נאספו תשובות מ-2,389 מנכ"לים ברחבי העולם, כולל 76 באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. בקרו באתר www.ypo.org/globalpulse למידע נוסף על שיטת הסקר ותוצאות מרחבי העולם.

 

אודות YPO

 

YPO (ארגון הנשיאים הצעירים) הוא ארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים, המייצג קהיליה גלובלית של מנהיגים שמחויבים למשימה המשותפת להפוך למנהיגים טובים יותר באמצעות השכלה והחלפת רעיונות. YPO מספק כיום ליותר מ-24,000 חברים ביותר מ-130 מדינות גישה למשאבי השכלה מהמעלה הראשונה, שיתופי פעולה עם מוסדות מובילים ורשתות מתמחות שמיועדות לתמוך במנהיגות העסקית, הקהילתית והאישית שלהם. בסך הכל, חברות שמנוהלות על ידי חברי YPO מעסיקות יותר מ-15 מיליון אנשים ברחבי העולם ומפיקות הכנסות שנתיות בסך 6 טריליון דולר. למידע נוסף, בקרו באתר www.ypo.org.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.