header 2

יום חמישי, 18 באוגוסט 2016

עבודות הגמר של הבוגרים של המחלקה לעיצוב מדיה חדשה התמחויות מיתוג ועיצוב, ועיצוב אפליקציות במכללה הטכנולוגית 'הנדסאים באריאל'

מיזעור תופעת הדחיינות, שינוי התודעה ביחס לוסת,  התייחסות לסכנה שברכיבה על אופניים חשמליות ועוד  
יעל בכר,  סטודנטית במחלקה לעיצוב מדיה חדשה במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, בחרה כפרויקט גמר לשנות את התודעה על המחזור החודשי. מטרת הפרויקט לדבריה היא "לעודד שיח חברתי פתוח ושינוי התפיסה החברתית כלפי מושג המחזור חודשי, הוסת. שיח חברתי זה מטרתו למנוע את תחושות הבושה וההסתרה אשר חוות נערות רבות בעת קבלת מחזור, ויותר מכך - לעודד את תחושות הגאווה והעוצמה במשמעות המחזור בכל שלבי חיי האישה." בכרזות מאויר פלג גוף תחתון של אישה על רקע אדום המקפיץ את האיור והטיפוגרפיה החוצה. יעל מיקמה את הטיפוגרפיה באזור המפשעה כדי למשוך את הצופה לאזור זה, שהוא פרטי ו"אסור" להסתכלות. "בחרתי להציג את הכרזות והלוגו במקומות ציבוריים כגון שירותי נשים קניונים ושלטי חוצות, בכדי להמחיש את היקף הקמפיין והכח שיש בו בחוץ, וכן להפתיע את קהל היעד שלי. לצורך קידום והפצת הקמפיין יצרתי חולצות, תחתונים במארזים, סטיקרים, מודעה במגזין באנרים באינטרנט, צמידים וסיכות דש. בעיצוב כל המוצרים שמרתי על שפה אחידה של חספוס לצד קבלה והכלה." 
פרויקט הגמר של בכר הוצג לאחרונה, לצד פרויקטים נוספים, בתערוכת בוגרי המחלקה להנדסאי עיצוב מדיה חדשה ותקשורת דיגיטלית של הנדסאים באריאל. הפרויקט בהנחיית המרצה פיני מזרחי.
פרויקט בולט נוסף הינו הפרויקט של טוהר יוסופוב בהנחיית המרצה פיני מזרחי, שעוסק ברכיבה בטוחה באופניים חשמליים. בשנתיים האחרונות תופעת הרכיבה הלא בטוחה באופניים חשמליים על ידי צעירים תפסה תאוצה ומספר הנפגעים גדל פי 7.  לכן החליטה יוסופובלערוך מסע פרסום שכולל בתוכו פרסום במדיה המסורתית ופרסום גרילה ברחובות . הכרזות מציגות דמויות שכביכול נדרסו על ידי רוכבי אופניים חשמליים צעירים. הקמפיין מתפרש בצורה רחבה ונמצא גם ברחובות, על העצים, בגרפיטי על הרצפה , בחולצות ובתיקים שאותם לובשים הולכי הרגל ועוד על מנת להזכיר לרוכב המסתובב באזור כי עליו לרכב במדרכה לרוכבי אופניים בלבד, לא לעבור את המהירות המותרת, לשים לב למתרחש סביבו וכל זאת על מנת לשמור על חיי הולכי הרגל ועל חייו שלו.
פרויקט מעניין נוסף של הסטודנטית מאיה איצקוביץ בהנחיית המרצה פיני מזרחי, הוא מיתוג חברת AUBURN (בושם אדמוני) המייצרת מוצרי שיער המותאמים לג׳ינג׳ים" ג׳ינג׳ים ובעיקר השיער הג׳ינג׳י הם בעלי מאפיינים שייחודים רק לו. תחום טיפול וטיפוח השיער חיוני מאוד להשגת מראה בריא כל הזמן וחיוני בעיקר. הפרויקט ובעיקר המטרה שלי כמעצבת היה למתג מוצר שתכליתו להעצים את ייחוד הקהילה וגוון שיערם באופן שמעביר תחושת ייחודיות תוך שימוש בקווי עיצוב נקיים וצילומי ג׳ינג׳ים הפרויקט נובע מהמקום האישי שלי כג׳ינג׳ית שחוותה הרבה תחושות שוני בסביבה המותג בעיניי, יכול להיות שמיש ויעיל בכל רחבי העולם ובעולם הפארם בעיקר בכדי לתת מענה אישי לקהילת הג׳ינג׳ים"
 
ד"ר יוכבד פנחסי- אדיב, מנהלת המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, מסבירה על ייחודיות התערוכה: "תוצרי הבוגרים מעידים על יכולתם של בוגרי המחלקה להשתייך לקהילת מעצבי המחר. בוגרי המחלקה, בדרכם להשתלב בעיצוב מדיה חזותית או דיגיטלית, מעצבי פרינט או מעצבי אפליקציות, אתרים או משחקי אינטרנט, תוך הסתכלות קדימה אל עיצוב וייצור כחול לבן, ודחיפת הכלכלה הישראלית קדימה. איכות פרויקטי הגמר מעידה על הליך הכשרה נכון, שבה הסטודנטים קיבלו כלים עדכניים והתנסו אל מול התעשייה בפרויקטים אמיתיים כחלק מלימודיהם, והכל כדי להפוך למומחים בתחומם ועל פי הנדרש בתעשייה".
 
דבר ראש המחלקה לעיצוב מדיה חדשה, רינת סופר גרינפלד:
כמידי שנה, גם השנה מתקיימת תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב מדיה חדשה באריאל, בה מציגים בוגרי המחלקה את פרויקט הגמר שלהם. פרויקט הגמר מהווה את השלב האחרון בתכנית הלימודים לקראת קבלת תואר הנדסאי. זהו פרויקט עיצוב אישי, שאותו מפתח הסטודנט מהשלב הרעיוני ועד שלב היישום, הכל תחת כנפי המחלקה ובהנחיה אישית של סגל המרצים וראש המחלקה. מגוון הפרויקטים מעורר עניין והשראה בנושאים קהילתיים וחברתיים, סביבתיים ותרבותיים עכשוויים. הבוגרים מציגים בפרויקט הגמר עיצוב חדשני וחשיבה שיווקית ויזמית של מעצבים בעלי כישרון ויכולת מקצועית גבוהה, שאותה רכשו הסטודנטים במחלקה. אלו בוגרים בעלי סגנון ואמירה אישית וייחודית, המשתלבים בשוק העבודה.
רשימת פרויקטים נבחרים נוספים: **חומרים והדמיות יינתנו על פי דרישה**
אריאלה גוור - DANCING BRAIN - קמפיין מודעות למחלת האפילפסיה (מחלת הנפילה) – מטרתו להדריך את קהל היעד כיצד לסייע לאדם בעת התקף טרום הזמנת אמבולנס, לשנות את תדמית המחלה בקרב קהל היעד ולמנוע תחושות של בושה והסתרה כפי שבאות לידי ביטוי היום בקרב החולים. הפרויקט בהנחית המרצה שלומי דהאן.
מיכאל היינס – COVER – אפליקציה למכירת ספרים דיגיטליים ועיצובם. האפליקציה שמה דגש על קידום סופרים מתחילים. מיכאל מספר שהרעיון הגיע כאשר קרוב משפחתו ניסה להוציא ספר לאור ונתקל בקשיים, לכן החליט לפתח אפליקציה שתעזור בשיווק הספרים. הפרויקט בהנחיית המרצה דן פרייפלד. 
.
אורטל פורת – מילה - מרכז לטיפול רגשי לילדים בעלי דיסלקציה. הילד הדיסלקט מתקשה מאוד במהלך הלימודים בבית הספר ובכלל, ופעמים רבות קושי זה בא לידי ביטוי בחוסר ביטחון עצמי וברגשי נחיתות. במרכז יעניקו לילדים בטחון עצמי ואמונה עצמית, בעזרת יחס אישי לכל ילד על ידי אנשי מקצוע ומטפלים מיומנים. הלוגו והכרזות מפורקים להברות, וממחישים את צורת הקריאה של הדיסלקט. המצולמים בכרזות הם קרובי משפחתה של אורטל אשר דיסלקטים בעצמם. הפרויקט בהנחיית המרצה יעל אלקיים.
 
אנטון אלכסייב  - 3D Primeפלטפורמה חדשנית המחברת בין קהילת רעיונאים ומעצבים לבין יצרנים, ומאפשרת למשתמשים להזמין הדפסה תלת ממדית ולקבל מוצר בעיצוב אישי ובלעדי. הפרויקט בהנחיית המרצה דן פרייפלד
 
נועם רם כהן- CO.FIT  אפלקציה למציאת שותפים לפעילות גופנית ע''פ מיקום גיאוגרפי בהתאם לאופי המשתמש ונתוניו האישיים. הפרויקט בהנחיית המרצה דן פרייפלד.
 
רעות דביר- אכפתניק- אפליקציה מבוססת מיקום המסייעת למתנדבים למצוא מקום התנדבות לפי רצונם ויכולתיהם האישיות. הפרויקט בהנחיית המרצה עופר זנזורי
 
באבאי מוריה – סחבר- מענה חדש בצורת בר כמקום בילוי עבור אנשים אקדמאיים שיצאו לפנסיה, מנהלים חיים עצמאיים ובתוך כך מחפשים לצקת תוכן משמעותי יצרני לצד השתייכות לחברת בני גילם. מנחה המרצה שלומי דהאן.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.