header 2

יום שני, 8 באוגוסט 2016

עדכון: הדיון בוועדה לביקורת המדינה בנוגע לפרשת יונילוור יתקיים ביום חמישי ה- 11.8 במקום ביום שלישי‏

בעקבות המשבר המתמשך בחברת יוניליוור, עדכון:
 
 
דרישה ממבקר המדינה להתערב: לבקשתו של יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, תכנס יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר, דיון דחוף בנושא התנהלות משרד הבריאות
  
 
חברי הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ואיציק שמולי (המחנה הציוני) ידרשו מהמבקר את התערבותו בבדיקה באשר להתנהלות משרד הבריאות לכל אורך משבר הקורנפלקס בחברת "יוניליוור" בדיון שיתקיים
ביום חמישי ה- 11.8.16
בשעה 10:00 (ולא ביום שלישי כפי שצוין בהודעה הקודמת).

הדיון יעסוק: 1. בקשה לחוות דעת בנושא התנהלות ופיקוח רשויות המדינה בפרשת יוניליוור.
2. דו"ח מבקר המדינה 66ג' בנושא פיקוח על מזון 

 
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר תקיים ביום חמישי הקרוב דיון דחוף במסגרת הוועדה לבקשתו של יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, זאת בעקבות המשבר המתמשך בחברת "יונילוור" וממצאי הסלמונלה, והפרטים החדשים המתגלים מדי יום. בדיון ידרשו חברי הכנסת אלהרר ושמולי את התערבותו של המבקר לבדוק את התנהלות משרד הבריאות בפרשה.
 
יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ שמולי: "אני מברך את ח"כ אלהרר על קביעת הדיון הדחוף בוועדה. מעבר להתנהלות ההסתרה השערורייתית של יוניליוור שפשוט הימרה על בריאות הילדים, יש חובה לבדוק לאן נעלם משרד הבריאות ומדוע לקח לו שבוע להתעורר? במקום להקשיב לביקורת הוא הדף אותה והתייצב אוטומטית מאחורי החברה. משרד הבריאות חייב לעשות בדק בית רציני מאוד, איך קרה שהוא איבד שליטה על התהליך ולא היה לו מושג מה קורה גם כאשר המוצרים כבר דלפו לשוק והעמידו את בריאות הציבור בסכנה. מדיניות הדיווח העצמי שהגה המשרד פשטה את הרגל והעמידה את הציבור בסכנה. זו פשוט איוולת לצפות לדיווח שיהרוס לחברה את המוניטין במקרה כזה. השר ליצמן הוא שר מוערך ורציני ואני בטוח שיעשה זאת."
 
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר: "אסור למדינת ישראל לסמוך על הדיווח העצמי של החברות הפרטיות ותפקידו של משרד הבריאות לוודא ולפקח על הנעשה בקווי היצור. מחובתנו לוודא איך קרה שהמצב הזה נעלם מעיני משרד הבריאות מזה מעל שבוע, ושחברת יוניליוור מתרצת את  הנעשה במפעלים ובחנויות בשלל תירוצים. זה לא מקובל ולא הגיוני שבריאות הציבור נתונה להחלטות עסקיות ושיווקיות של חברות ולכן עלינו לבחון מי כשל בתהליך הזה, היכן הפיקוח היסודי ואת מה צריך לתקן כדי שהדבר לא יחזור על עצמו. כיושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה אני מתכוונת לבחון כיצד משרד הבריאות התעורר מאוחר וטיפל מאוחר מדי במקרה הזה, כשחבילות קורנפלקס לא תקין הגיעו כבר למדפים ולבתי האזרחים."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.