header 2

יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

סומוטו רוכשת את Meme Video הישראלית ב-13 מיליון דולר במזומן ומניות

סומוטו (ת"א: סמטו) רוכשת את Meme Video הישראלית בתמורה כוללת של 13 מיליון דולר במזומן ומניות
חברת Meme Video רווחית ותתרום באופן מיידי לתוצאות סומוטו. החברה הנרכשת מייצרת כלים טכנולוגיים ומוצרים חדשניים ופורצי דרך בעולם המדיה והפרסום הדיגיטלי, ופעילותה כוללת רכישת מדיית ווידאו דיגיטלי והתאמה בין צרכיי קהל היעד לבין המפרסם. פעילות הפרסום בווידאו של החברה מבוססת על כלים טכנולוגיים חדשניים שפיתחה עבור עולם הוידאו הדיגיטלי, והם כוללים Ad Server, Waterfall, כלים לניתוח Big Data, מערכת אלגוריתמים המאפשרים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית ואחרים. בשנת 2015 פעילות הוידיאו של  Meme Videoהציגה הכנסות של 9 מיליון דולר, עם רווח גולמי של 25.1% ורווח תפעולי של 1.4 מיליון דולר
 
סומוטו, חברת תוכנה ישראלית גלובלית המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, מדווחת על חתימה על הסכם לרכישת 100% מחברת Meme Video תמורת כ- 3.5 מיליון דולר במזומן ומניות בהשלמת העסקה, ותשלומים נוספים תלויי יעדים על פני תקופה של 3 שנים, של עד כ- 9.5 מיליון דולר, כך שסך התשלומים בגין העסקה צפוי להסתכם לסכום כולל של עד כ- 13 מיליון דולר, כאשר במקרה והביצועים יעלו על היעדים התשלום אף עשוי לגדול מעבר לסכום האמור. הרכישה מהווה מימוש של אסטרטגיית החברה לגיוון מקורות ההכנסה באמצעות מיקוד בתחומי הצמיחה של הפרסום בווידאו והפרסום במובייל. יעדי Video Meme משקפים הכנסות מצטברות של למעלה מ- 100 מיליון דולר ויעד רווח נקי מצטבר של כ- 12 מיליון דולר, כאמור תוך 3 שנים. השלמת העסקה תלויה בהתקיימות תנאים מסוימים וצפויה בתאריך ה- 31 באוגוסט 2016.
 
פעילות הפרסום בווידאו של Meme Video מבוססת טכנולוגיה שפותחה על ידה וטכנולוגיה של צדדים שלישיים. החברה פיתחה כלים טכנולוגיים חדשניים בעולם הווידאו הדיגיטלי, הכוללים Ad Server, Waterfall, כלים לניתוח Big Data, מערכת אלגוריתמים המאפשרים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית ואחרים. בשנת 2015 פעילות הוידיאו של  Meme Videoהציגה הכנסות של 9 מיליון דולר, עם רווח גולמי של כ- 25.1% ורווח תפעולי של כ- 1.4 מיליון דולר. יש לציין כי בפעילות הוידיאו קיימת עונתיות, בה הרבעון האחרון של שנה הוא הרבעון החזק, וכן בתוך הרבעונים, סוף רבעון יותר חזק מתחילתו. במחצית הראשונה של 2016 הציגה Meme Video הכנסות של כ- 6.5 מיליון דולר, רווח גולמי של כ-20% שהסתכם לכ- 1.3 מיליון דולר.
 
בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "רכישת פעילות הווידיאו של Meme Video מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של סומוטו לדריסת רגל משמעותית בסביבת הפרסום בווידיאו, ומקדמת את החברה ביישום תוכניתה לגיוון מקורות ההכנסה. הרכישה מצטרפת לפעילות הווידיאו של סומוטו שכבר כעת נמצאת בצמיחה מהירה, ותורמת להכנסות ולרווחיות החברה בצורה משמעותית. לחברה נכסים משמעותיים, דוגמת פעילות פרסום, בכל פלטפורמות הוידיאו הדיגיטליות, כולל פלטפורמות למחשבים שולחניים ולמכשירים ניידים, וכן יידע ייחודי, טכנולוגיות אופטימיזציית פרסום בווידיאו, ומערכות יחסים טובות עם לקוחות, בצד הביקוש וספקי שטחי פרסום בצד ההיצע. על פי מחקרים, שוק הפרסום בווידיאו מקוון צפוי להגיע ל- 25 מיליארד דולר בשנת 2017, היקף פרסום במובייל בארצות הברית צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 ל- 2020, המהווה קצב גידול של כ- 40% בשנה. באמצעות רכישות קודמות שביצענו ובאמצעות רכישת Meme Video בכוונתנו לקחת חלק בצמיחה המהירה של השוק.בהסתכלות קדימה, פעילות הווידיאו צפויה לתרום באופן מהותי להכנסות החברה ולגיוונן, להגדיל את היקפי הפעילות והרווח של החברה ולייצר רווחים גבוהים מאלו שהצגנו עד כה. אנו מאמינים כי רכישתVideo  Meme  תביא להמשך יצירת ערך עבור בעלי המניות שלנו."
 
כאמור יעדי החברה משקפים הכנסות מצטברות של למעלה מ- 100 מיליון דולר ויעד רווח נקי מצטבר של כ- 12 מיליון דולר, תוך 3 שנים ממועד הרכישה על פי הפירוט הבא: תוך 12 חודש מהרכישה, הכנסות של 25.8 מיליון דולר ורווח נקי של 2.8 מיליון דולר. תוך 13 חודשים ועד 24 חודשים מהרכישה, הכנסות של 34.1 מיליון דולר ורווח נקי של 4 מיליון דולר. תוך 25 חודש ועד 36 חודש מהרכישה, הכנסות של 43.1 מיליון דולר ורווח נקי של 5 מיליון דולר. בנוסף לאמור, יש לציין כי במקרים בהם Meme Video תעבור את היעדים כפי שהוגדרו במסגרת ההסכם, התמורה בגין הרכישה צפויה לעלות על 13 מיליון דולר בגובה 50% מהרווח הנקי העולה על היעדים, ותשולם במזומן.
 
חברתMeme Video  מייצרת כלים טכנולוגיים ומוצרים חדשניים ופורצי דרך בעולם המדיה והפרסום הדיגיטלי. פעילות החברה כוללת רכישת מדיית ווידיאו דיגיטלי בצורה יעילה ומתאימה בין צרכיי קהל היעד לבין המפרסם. יתרונותיה התחרותיים נובעים מפיתוח ושימוש בטכנולוגיות ייחודיות הכוללות בין היתר  Video player Big Data, Waterfall Manager, Bidder, Ad Server,, ומורכבות ממערכת אלגוריתמים המעבדים נתונים סטטיסטיים רבים המאפשרים להתאים בין שטחי ווידאו לקהלי יעד מסוימים. האלגוריתמים של החברה מבצעים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית, כך שקניית ומכירת שטחי הפרסום נעשית בעיקר תוך שמירה על רווחיות החברה. ב- Meme Video מועסקים כיום 18 עובדים, והיא הוקמה על ידי רונן מניפז, שי מגנג'י, ערן חג'ג' וניר וייצמן. ערן חג'ג' משמש כמנכ"ל החברה, רונן מניפז סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ושי מגנג'י סמנכ"ל כספים. בנוסף בחברה מועסק רון יבורסקי המשמש כסמנכ"ל תפעול. המייסדים וסמנכ"ל התפעול צפויים להמשיך ולשמש בתפקידהם לאחר השלמת הרכישה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.