header 2

יום שלישי, 11 ביולי 2017

הטעיה במחיר טיסות לואו- קוסט

מתלונות רבות שהתקבלו במועצה לצרכנות, עולה תופעה מדאיגה שבה חברות התעופה/אתרי תיירות מפרסמים מחירים של כרטיסי טיסה שלמעשה כלל אינם רלוונטיים ואינם אמיתיים. כאשר הצרכן מבקש לבצע את ההזמנה, או לאחר ביצוע ההזמנה, הוא מגלה כי אין כרטיסי טיסה במחיר שפורסם.
התופעה של פיתוי צרכנים להתקשר עם חברות תעופה/אתרי תיירות על בסיס פרסום מחירים שאינם אמיתיים, מהווה הטעיה חמורה, אסורה על פי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן ודינה עיצום כספי של 45,000 ₪  ויש להילחם בה ולאכוף את הדין כנגד כל האתרים הנוקטים שיטה פסולה זו.
האיחוד האירופי ביצע לאחרונה מבצע אכיפה ובדק כ- 350 אתרי תעופה באירופה. מתוכם מצא כי כ-235 אתרים הינם מטעים במחיר ובהם המחירים לעיתים אינם אמינים.
הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מידי, שלעיתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו לבצע הזמנה ולשכנעו לבצע עסקה אחרת, יקרה הרבה יותר.
טיפים לצרכנים:
חשוב מאוד בטרם ביצוע העסקה לבצע מספר צעדים:
1. לבדוק כל פרסום לעומק, לא להאמין לכל פרסום אטרקטיבי.
2. לצלם את דפי אתר האינטרנט עד לשלב הרכישה (כולל).
3. באם יש ספק לפני שמבצעים את הרכישה, כדאי להתקשר לחברה ולוודא שאכן קיימים כרטיסים במחיר המוצג.
4. להקליט את השיחות עם נציגי החברה.
5. נפגעתם על ידי חברת תיירות, נופש או כל חברה? פנו למועצה לצרכנות למימוש זכויותיכם.

לסיכום, על רקע תופעה פסולה זו ובכדי למנוע מעצמנו עוגמת נפש, חשוב לבצע סקר מחירים, תמורה ותנאים (באתרי האינטרנט ובטלפון) ולא להסס להיכנס אף לאתרים של חברות התעופה בחו"ל.
ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "יש לשים סוף להטעיות גם בתחום הנופש. המועצה לצרכנות קוראת לרגולטור לבצע בדיקה מקיפה של כל אתרי התיירות הפועלים בארץ, על מנת לעקור תופעות אלו מהשורש. בנוסף, המועצה לצרכנות תפעל לקדם תיקון לחוק שיאפשר לצרכן לתבוע פיצוי של 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק בכל מקרה של הטעיה על תנאים מהותיים בעסקה. אנו מאחלים לכלל הצרכנים להמשיך ולנקוט באחריות צרכנית ולהנות בחופשת הקיץ".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.