header 2

יום רביעי, 12 ביולי 2017

הישראליות מגיעות לבורסות הנורדיות של נאסד"ק: מניות חברת Aspire Global החלו להיסחר היום בשטוקהולם

אסף חומצאני, מנהל פעילות ההנפקות של נאסד"ק באירופה והמזה"ת: "היותו של השוק הסקנדינבי מבוסס במידה רבה, באופן שונה משווקים אחרים באירופה - על הבנה של השוק, ועל מוכנות המשקיעים הפרטיים לנטילת סיכון - מייצרת עבור חברות רבות הזדמנות חשיפה לשוק נזיל, גדול ומגוון, וממצבת אותו כמתאים לפרופיל השקעה בחברות ישראליות"
נאסד"ק, בורסת ניירות הערך הגדולה ביותר בעולם, הודיעה כי חברת הגיימינג הישראלית אספייר גלובל (Aspire Global) ביצעה הנפקת ראשונית של מניותיה לציבור (IPO) בפירסט נורת' שטוקהולם (First North) שבשבדיה – בורסת המשנה של הבורסות הסקנדינביות הנמצאות בבעלות נאסד"ק ומיועדת לחברות צמיחה.
במסגרת ההנפקה גייסה החברה סכום של 38.8 מיליון דולר תמורת 10,956,319 מניות לפי שווי שוק של כ-155.14 מיליון דולר לחברה.ההנפקה ייצרה עניין רב בקרב משקיעים מוסדיים שבדיים ובינלאומיים, ובקרב משקיעים פרטיים בשבדיה, כך שנרשמו בה ביקושי-יתר. כתוצאה, בעלי המניות הגדולים בחברה הם כעת Swedbank Robur Fonder, RAM ONE, Handelsbanken Fonder, ו-SEB Fonder.
מניות אספייר החלו להיסחר היום בבורסת שטוקהולם, והנהלת אספייר פתחה את יום המסחר שם. אספייר גלובל היא החברה הישראלית הראשונה שהונפקה לציבור בבורסת הפירסט נורת' של נאסד"ק בשבדיה. החברה נוסדה ב-2005 והיא מספקת מערכות ושירותי iGaming עבור מפעילי אתרי הימורים באינטרנט.
נכון להיום נסחרות בפירסט נורת׳ 281 חברות. הבורסה בשטוקהולם משכה ב-2016 את מספר ההנפקות הגדול ביותר מכל בורסות אירופה, עם 80 חברות שביצעו שם הנפקותIPO . במחצית הראשונה של 2017 בוצעו בנאסד"ק שטוקהולם 45 הנפקות IPO מתוך 60 רישומים למסחר, לעומת המחצית הראשונה של 2016 שכללה 32 הנפקות IPO מתוך 50 רישומים למסחר בבורסה זו.
אדם קוסטיאל, ראש תחום הרישום למסחר באירופה, נאסד"ק: "אי הוודאות המאקרו-כלכלית באזורים שונים בעולם, בשילוב סביבת ההנפקות החזקה בשוק הנורדי, מייצרים עניין בהנפקה אצלנו מצד חברות שמגיעות ממקומות אחרים. סביבת הפעילות של השוק הנורדי מתאפיינת במערכת של משקיעים התומכים גם בחברות קטנות ובינוניות, והשילוב עם הון זר שמגיע ממשקיעים מוסדיים ופרטיים בינלאומיים, הופך את הבורסות האירופאיות של נאסד"ק לפלטפורמות אטרקטיביות עבור חברות צמיחה ממגוון תחומים."
אסף חומצאני, מנהל פעילות ההנפקות של נאסד"ק באירופה והמזה"ת: "אספייר גלובל מביאה לבורסות הסקנדיביות של נאסד"ק את בשורת החדשנות הישראלית. אנו מזהים עניין רב מצד משקיעים מכל העולם בחברות ישראליות, ובעיקר בתחומי האינטרנט, הסייבר, הפינטק, הטכנולוגיה, המכשור הרפואי והפארמה. היותו של השוק הסקנדינבי מבוסס במידה רבה, באופן שונה משווקים אחרים באירופה - על הבנה של השוק מצד אחד, ועל מוכנות לנטילת סיכון ואחריות אישית מצד משקיעים פרטיים על ניהול השקעותיהם בניירות ערך מצד שני - מייצרת עבור חברות רבות הזדמנות חשיפה לשוק נזיל, גדול ומגוון, וממצבת את השוק כמתאים לפרופיל השקעה בחברות ישראליות. אני מאמין כי כל התכונות הייחודיות הללו הופכות את נאסד״ק שטוקהולם לאפשרות ממשית וריאלית עבור חברות ישראליות אשר מחפשות לגייס הון באמצעות חשיפה בינלאומית."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.