header 2

יום רביעי, 12 ביולי 2017

סומוטו (ת"א: סמטו) מפרסמת תוצאות מקדמיות לרבעון השני 2017: צופה עלייה של כ-83% בהכנסות לתקופה

תחזית החברה לצמיחה אורגנית לשנת 2017 ללא רכישות, היא להכנסות של 70 מיליון דולר לפחות, עם EBITDA של 17.5 מיליון דולר לפחות

בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "ברבעון השני אנו ממשיכים לממש את האסטרטגיה העיסקית של החברה תוך שתחום הוידיאו ממשיך להוות בסיס איתן לעלייה בהכנסות וברווחים לצד פעילות הפצת האפליקציות, בעלת תרומה לא מבוטלת לרווחיות של החברה. במהלך הרבעון הודענו על מזכר הבנות לרכישת חברה ואנו פועלים לקדם פעילות של מיזוגים ורכישות, בין השאר, על מנת לייצר תחומי פעילות נוספים סינרגטיים שיגוונו את מקורות ההכנסה. אנו חוזרים על תחזיותינו לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות עוד בשנת 2017."

סומוטו, חברת תוכנה גלובלית המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android, Mobile iOS, מדווחת על הערכותיה בדבר תוצאות מקדמיות שאינן מבוקרות ואינן סקורות עבור הרבעון השני של שנת 2017.

להערכת החברה, סך ההכנסות ברבעון השני של 2017 צפויות להסתכם בטווח שבין 20-21 מיליון דולר, עם-EBITDA  בטווח שבין 4.3-4.7 מיליון דולר ברבעון זה. תחזית ממוצע הטווח משקפת עלייה של כ- 83% בהכנסות ו- EBITDAבהיקף דומה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עוד משקפת תחזית ממוצע הטווח ברבעון זה עלייה של כ- 41% בהכנסות ושל כ- 42% ב- EBITDA בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2017.

החברה מאשררת את תחזיתה לצמיחה אורגנית בשנת 2017 המשקפת הכנסות של לפחות 70 מיליון דולר ו- EBITDA של לפחות 17.5 מיליון דולר, וחוזרת על תחזיתה לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות בשנת 2017.

נכון לסוף חודש יוני 2017 עמדה יתרת המזומנים על כ- 11.5 מיליון דולר, והמזומנים נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) על כ- 5.5 מיליון דולר וזאת בהשוואה ליתרת המזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים, לסוף חודש מרץ, שעמדה על כ- 12.5 מיליון דולר, והמזומנים נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) על כ- 5.8 מיליון דולר, לאותו מועד. הקיטון של 0.3 מיליון דולר ביתרת המזומנים נטו בין התקופות האמורות הוא על אף תשלום דיבידנד בסך של 2.5 מיליון ש"ח בתקופה זו, ומשקף שיפור משמעותי בניהול ההון החוזר של החברה בעקר בתחום הפרסום בווידאו בתקופה בה הקפי הפעילות מפעילות זו גדלו בצורה משמעותית.

סומוטו היא חברה תוכנה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העוסקת בשיווק באינטרנט, פירסום בווידאו, ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר. זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה. בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac,רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות חיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, ומפרסום ושיווק בדף זה. במאי 2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו כחברה בבעלות מלאה. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים. בינואר 2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד כחברה בבעלות מלאה. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video שהינה חברה טכנולוגית העוסקת אף בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל. סומוטו פועלת באמצעות מספר רב של שותפים ומפיצה מגוון אפליקציות. החברה נוסדה ב-2009 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בתל אביב http://www.somotoinc.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.