header 2

יום שלישי, 7 ביוני 2016

גולדמן סאקס: צרפת היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לזכות ביורו 2016


מיד אחריה גרמניה, ספרד ואנגליה הן בעלות הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במשחקי יורו 2016. הנבחרות של אלבניה, צפון אירלנד וווילס הן בעלות הסיכויים הנמוכים ביותר.
 
ב-2014 המודל זיהה שלוש מתוך ארבע הנבחרות שהגיעו לשלב חצאי הגמר של המונדיאל עוד לפני תחילת הטורניר
 
גולדמן סאקס, בנק ההשקעות העולמי, מפרסם היום את תחזית יורו 2016 שייפתח בעוד מספר ימים באמצעות ניתוח ביצועים היסטוריים ו"מד כושר" אשר משמש במקור לדירוג שחקני שחמט.
על פי המודל מבצעים הכלכלנים הסתברויות לגבי שלבי המשחקים השונים על לשלבים הסופיים וכמובן לגמר ולמנצחת הגדולה.
 
מודל גולדמן סאקס מכתיר את צרפת כמנצחת עם הסתברות של 23% לזכות בגביע, ואחריה גרמניה (20%), ספרד (14%), ואנגליה (11%). למרות שגרמניה זוכה לדירוג הגבוה ביותר על פי המודל, לצרפת עדיפות קלה בשל יתרון הביתיות שלה. לרבע הגמר צפויות להגיע בנוסף: בלגיה, רוסיה אוקראינה ופורטוגל – הטבלה המלאה בהמשך..
 
תמונת שלבי הנוקטאווט עד לגמר :
 
 
המודל יעודכן מידי יום על מנת לייצר הסתברויות חדשות ומעודכנות.
 
עד כמה ניתן לסמוך על התחזיות? מהצד החיובי הניתוח זהיר לגבי ההתאמה של הגישה הסטטיסטית לניתוח האירועים האקראיים של הטורניר וכמו כן התחזיות אינן רחוקות מתמונת ההימורים. מצד שני הכדורגל הוא משחק בלתי צפוי!!
 
בבחינת ביצועי העבר של גולדמן סאקס מעניין לבחון את התחזיות שפרסם בנק ההשקעות לקראת משחקי המונדיאל 2014 – המודל לא הצליח לחזות את הכישלון של ספרד ואיטליה בשלב הבתים ונתן לברזיל הסתברות של 48% לזכות בגביע. אבל, באופן מעודד, המודל זה זיהה שלוש מתוך ארבע הנבחרות שהגיעו לשלב חצאי הגמר עוד לפני תחילת הטורניר. הגרסה המעודכנת המלאה כבר חזתה את הזוכה בכל אחד מהמשחקים בשלב נוקאאוט למעט חצי הגמר בין גרמניה וברזיל שהסתיים בתוצאה 7-1.
 
 
טבלת הסתברויות המלאה לפי שלבי היורו/מדינות
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.