header 2

יום ראשון, 27 ביוני 2021

מור והפניקס מביעים אמון ב-3 דיאם ייצור דיגיטלי והופכים לבעלי עניין בחברה

 

 

3DM (שלוש 3 דיאם ייצור דיגיטלי) החלה להיסחר השבוע בבורסה לניירות ערך של תל אביב
תחת הסימול דאם3

 

 

תל אביב, 24 ביוני 2021 (ת״א: דאם3) חברת 3DM,  חברת 3DM הפועלת בתחום הדפסת התלת מימד התעשייתית לפולימרים פלסטיים שהשלימה בהצלחה הנפקה בתל אביב והחלה להיסחר ביום ב׳ 21.6.21, מעדכנת כי הגופים המוסדיים מור והפניקס החלו להיות בעלי עניין בחברה.

מור בית השקעות מחזיק בכ- 16% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה וחברת הביטוח הפניקס מחזיקה בכ- 6.2% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה.
3DM גייסה 42 מיליון ש״ח במסגרת ההנפקה וטרום ההנפקה, משורה של מוסדיים הכוללים את מור בית השקעות, פסגות, הפניקס, מיטב וספרה.

 
 

אודות 3DM:


3DM פועלת בתחום הדפסת התלת מימד התעשייתית לפולימרים פלסטיים. הטכנולוגיה והמוצר שהחברה פיתחה יאפשרו את הקפיצה הבאה בעולם הדפסת התלת מימד התעשייתית, על ידי פתיחת השוק למגוון יישומים עצום כתוצאה מהרחבת ספריית החומרים הנתמכת בהדפסה תעשייתית, שיפור התכונות המכניות של החלק המודפס, והורדה משמעותית של עלויות ההדפסה.


תעשיות הרכב והתעופה, כדוגמה, הינם מהמאמצות הגדולות של טכנולוגיית הדפסת פלסטיק בתלת מימד לצרכים תעשייתיים. כך, יכול יצרן רכב לספק חלקי חילוף למרכב הרכב למגוון רב של דגמים על ידי שמירה של "מחסן דיגיטלי" ממנו ניתן להדפיס חלקי חילוף ולשלוח אותם ללקוח תוך מספר ימים.  על ידי כך, יכול הספק לחסוך בעלות האחסון וניהול המלאי תוך כדי שמירה על רמת שירות  גבוהה במצב של "מלאי על פי דרישה".


גם תעשיית מוצרי הצריכה שואפת לנצל את החדשנות של הדפסה תעשייתית כדי לפתח מגוון מוצרים בהתאמה אישית דוגמת נעליים, קסדות, מושבי אופניים, משקפיים ועוד. מגמה זו צפויה לתת דחיפה עצומה לשימוש במדפסות תלת מימד תעשייתיות.


טכנולוגיית הליבה של החברה היא רכיבי לייזרים מוליכים למחצה, פרי פיתוחה להדפסת תלת מימד. החברה עושה שימוש ברכיבים אלו להתכה אופטימלית של כל משפחות החומרים התרמו פלסטיים. גודלם הזעיר (מספר מ"מ), הספקם הגבוה, ועלותם הנמוכה אפשר לחברה לתכנן קונספט חדש של ראש הדפסה בו משולבים עשרות רבות של רכיבי לייזר למטריצת אלומות לייזר המאיצים את מהירות ההדפסה. לחברה פטנט רשום על השימוש בטכנולוגית הלייזר שלה בהדפסת תלת מימד לפולימרים פלסטיים.

 


בעלי השליטה בחברה הינם טרה לאב וונצ’רס וד"ר דניאל מאיר. ד"ר מאיר הוא בעל דוקטורט בפיסיקה ממכון וויצמן למדע וניסיון של למעלה מ-25 שנה בתעשיית פיתוח הרכיבים האלקטרו אופטיים, עוסק בפיתוח לייזרים משנת 2005 ובפיתוח הטכנולוגיה לצרכי הדפסת תלת מימד משנת 2012. החברה החלה את דרכה בחממה של טרה לאב וונצ'רס אשר לאחר ההנפקה מחזיקים בכ-23% ממניות החברה.


בחברה השקיעו עד מועד ההנפקה הקרנות טרה לאב וונצ’רס, AM Venture Group (משקיעים פרטיים אסטרטגיים מארה"ב) וקבוצת משקיעים פרטית ישראלית. החברה ממוקמת בראש העין, ישראל.


יכולותיו של ראש ההדפסה של 3DM:

•  מהירות הדפסה הגבוהה עד פי עשר ויותר בהשוואה לטכנולוגיות הדפסה קיימות ללא תלות בגודל משטח ההדפסה תוביל להוזלת עלויות הדפסה עד 90%.
• הדפסת כל פולימר תרמו-פלסטי בביצועים מכניים בסטנדרט תעשייתי (שיפור עד פי 2-9 מול טכנולוגיות קיימות) תפתח מגוון עצום של שווקים ויישומים להדפסה תעשייתית.
• רזולוציית הדפסה הגבוהה עד פי 5-8 בהשוואה למדפסות מובילות תאפשר הדפסת פרטים קטנים וקבלת וגימור משטח מעולה.

 

הצורך בחדשנות טכנולוגית:
שוק הפלסטיקה עושה שימוש נרחב מזה עשרות שנים בהזרקות פלסטיק למגוון יישומים רחב. בשנת 2019 , היקפו של שוק ייצור הפלסטיקה העולמי עמד על כ-570 מיליארד דולר. על אף הדרישה בשוק לפתרונות הדפסה תעשייתית, נתח השוק של הדפסה תעשייתית עומד על אחוזים בודדים. הסיבה לכך היא היעדר חדשנות טכנולוגית מספקת לצד עלויות גבוהות של מדפסות וחומרי גלם. להערכת DM3, ראש ההדפסה שמפתחת החברה מביא לשוק את החדשנות הטכנולוגית שתאפשר ליצרנים ולקוחות רבים יותר לעשות שימוש בטכנולוגיית תלת מימד להדפסת מוצרים תעשייתיים בקנה מידה נרחב יותר מבעבר ובעלויות נמוכות יותר, ותוצאתו תהיה הגדלת נתח שוק משמעותית של הדפסה תעשייתית בשוק ייצור הפלסטיק.


מנועי חדירת הטכנולוגיה:
מגפת הקורונה העולמית, הובילה לשיבושים משמעותיים בשרשרת האספקה בדגש על אספקת מוצרים מהמזרח למערב הגורמים לקשיים באספקה הן של חומרי הגלם והן של המוצרים וכתוצאה מכך יצרנים רבים, בתמיכת המדינות שלהם, בוחנים את האפשרות של החזרת ייצור המוצר הסופי או חלקו למרכזי ייצור מקומיים. דוגמה לכך היא תכנית הממשל האמריקאי הכוללת חבילת תמריצים מתוכננת בסך 2 טריליון דולר ומסמנת מגמה הכוללת העברה ופיתוח של יכולות ייצור לתוך ארה"ב ממדינות בהן בוצע ייצור בהיקף משמעותי עד כה. להערכת החברה, מגמה זו עשויה להוביל לעלייה בדרישות לייצור תלת מימד בתחומים שעד כה יוצרו מחוץ לגבולות ארה"ב ובכלל זה, מוצרי צריכה וחלקים לתעשיית הרכב והתעופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.