header 2

יום שלישי, 8 ביוני 2021

ההתאחדות האוניברסלית לשלום השיקה את "צוות חשיבה 2022" במטרה לאחד מחדש את קוריאה הצפונית והדרומית במהלך "עצרת התקווה ה-6" שהתקיימה באופן וירטואלי

 

יותר מ-2,000 מומחים מרחבי העולם תומכים ביוזמה החדשה המכוונת להשכנת שלום

 

 

וינה ולונדון , 7 ביוני 2021, (BUSINESS WIRE) :

 

מנהיגים מרחבי העולם ומומחים שונים הצטרפו ב-9 במאי ליותר ממיליון משתתפים באופן וירטואלי מרחבי העולם, להשקת "צוות חשיבה 2022" ("Think Tank 2022")  במהלך "עצרת התקווה ה-6" (Rally for Hope), וקראו לאיחודו של חצי האי קוריאה.

 

הכנס, שנותנת החסות שלו היא "ההתאחדות האוניברסלית לשלום" (Universal Peace Federation – UPF), הועבר בשידור חי ברשת מדרום קוריאה ל-194 מדינות ותורגם ל-14 שפות. "צוות חשיבה 2022" הינו רשת גלובלית מרובת-תחומים הכוללת יותר מ-2,000 מומחים ממגוון תחומים - ממשלה, עסקים, אקדמיה, אמונה, מדיה, אמנות ותרבות – המקדישים עצמם למען חיפוש משותף אחר פתרונות לאתגרים הקריטיים ביותר של העולם.

 

מנהיגים מהחשובים בעולם, ובהם 12 הנואמים הראשיים באירוע, הביעו את תמיכתם ב'צוות החשיבה 2022'. "הרשת הזו תגרום לשינוי שיביא לשלום בחצי האי קוריאה באמצעות אחדות עולמית", אמר באן קי-מון, המזכיר הכללי של האו"ם לשעבר ויו"ר היוזמה החדשה. "אני מצדיע לד"ר האק ג'ה האן מון, לארגון UPF ולמנהיגי צוות החשיבה 2022".

 

נשיא מועצת האיחוד האירופי לשעבר, חוזה מנואל בארוסו, הזכיר לקהל כי "שלום כולל בתוכו רצון טוב, אמון וצדק. הבסיס לשלום הינו כל אדם ואדם. וירוס הקורונה לימד אותנו את השיעור שעלינו לפעול ולשתף פעולה באופן גלובלי". "כמנהיגים מכל רחבי העולם המקדשים עקרונות של אמונה, משפחה, דמוקרטיה וצדק הנגזר מחוק", אמר סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, "אני מברך אתכם על ההתלכדות סביב האירוע הזה, על מנת להמשיך ולזרוע את זרעי השלום, ומאמין שבבוא העת אנו נקטוף פירות של שלום שיתרום לאומת קוריאה, ארצות הברית ולמין האנושי כולו".

 

מייסדיו השותפים של ה-UPF, ד"ר האק ג'ה האן מון ובעלה המנוח, ד"ר סאן מיאנג מון, נולדו בצפון קוריאה, ונמלטו לדרומה במהלך מלחמת קוריאה. השניים הקדישו את חייהם לקידום השלום בעולם ולאיחוד הקוריאות. 'צוות חשיבה 2022' יעמוד כראש חץ בהובלת היוזמות להשכנת שלום, בהן בניית "פארק השלום של האו"ם" באזור המפורז בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית; בניית תעלה תת-ימית המחברת בין קוריאה ליפן; קידום תיירות להרGeumgang ; וסיוע למשפחות קוריאניות שהופרדו בעת המלחמה למצוא את קרוביהן.

 

"קוריאה מאוחדת ונקיה מנשק גרעיני, תביא שלום ושגשוג בהיקפים עצומים לחצי האי ולאיזור כולו", אמר מייק פומפאו, לשעבר מזכיר המדינה האמריקני וראש ה-CIA. "בבסיסו של החופש מצוי חופש הדת... באמצעות תפילה, אמונה ומחויבות לאל, השלום יגיע".

 

דוברים רבים, בהם ראש הממשלה לשעבר של הרפובליקה של קוריאה, צ'אנג סיה-קיון, וראש ממשלת קמבודיה, הון סן, שיבחו את עיתוי ההקמה של צוות החשיבה 2022. "שיתוף פעולה בינלאומי וסולידריות דרושים כעת יותר מאי פעם" אמר ראש הממשלה צ'אנג בדבריו.

 

מאפריקה, נשיא זנזיבר, ד"ר חוסיין עלי מוויניי, הזכיר כי חיילים אפריקאים לקחו חלק במלחמת קוריאה, וכמהו לשלום ודמוקרטיה באיזור. "האיחוד של הקוריאות בדרכי שלום יוביל לצמיחה מדהימה", אמר איש העסקים וההשקעות האמריקני הידוע, ג'ים רוג'רס. "אם רכבות יעברו באיזור המפורז ומכוניות יסעו בדרכיו המהירות, יתקיימו אין סוף הזדמנויות לפיתוח כלכלי, שיועילו לא רק לשתי הקוריאות, אלא גם לסין, רוסיה, יפן וכן לאסיה ולעולם כולו".

 

דייויד ביזלי, מנהל תוכנית המזון העולמית של האומות המאוחדות, הארגון ההומניטרי הגדול בעולם וזוכה פרס נובל לשלום לשנת 2020, אמר: "הכינוס הזה חוצה יבשות, מאחד אנשים מכל רחבי העולם ברוח של שלום, שגשוג הדדי ושירות לתועלת הציבור".

 

"ממשלות נכשלו כיוון שלא היה באפשרותן להתקדם מעבר לבירוקרטיה, מעבר לדעות הקדומות ומעבר לפחדים שלהן", אמר ניוט גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים האמריקני לשעבר. "צוות חשיבה 2022 מציע דרך חדשה לאנשים ממדינות שונות לעבוד יחדיו מחוץ למבנה המסורתי הרשמי", הוסיף. מארק אספר, שר ההגנה של ארה"ב לשעבר אמר כי: "זמנים של משבר הופכים לעתים לרגעים של הזדמנות גדולה".

 

פרופסור שרה גילברט, מפתחת-שותפה לחיסון אוקספורד/אסטרה-זניקה, אמרה כי "האתגרים שהציבה המגיפה יגרמו להתקדמות משמעותית בתחומים רבים, בהם פיתוח מהיר יותר של חיסונים להתמודדות עם וירוסים חדשים ומוטציות של וירוסים קיימים. שיתוף פעולה גדול יותר בין אומות היה הכרחי על מנת להבטיח את ההפצה של החיסונים הזמינים למדינות שהושפעו מהמגיפה, כמו גם נדיבות גדולה יותר מצידן של המדינות העשירות כלפי המדינות העניות".

 

הכנס ה-6 לתקווה, אשר הינו חלק מסדרת אירועים דיגיטלית שיזמה ד"ר מון והחלו באוגוסט 2020, קיבץ יחדיו עשרות מיליוני אנשים מרחבי העולם התומכים בחופש, שלום ואחדות, אשר מתבססים על אידיאלים משותפים של תלות הדדית, שגשוג משותף וערכים אוניברסליים. כתבה של הוושינגטון טיימס אודות העצרת מצויה כאן.

 

אתר Rally of Hope (סרטון עם רגעים נבחרים מהאירוע): https://www.rallyofhope.eu

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.