header 2

יום שלישי, 25 במאי 2021

מה כבר יכול לגדול על עץ בן אלפי שנים?

 

דובאי, איחוד האמירויות, 24 במאי 2021, (BUSINESS WIRE) :

 

ב-20 במאי, יום מתוק (בסינית, "520"   ו"אני אוהב אותך" הם ביטויים הומונימים – נכתבים או נשמעים באופן זהה, אך משמעותם שונה), הופיע הליצ'י, סוג של פרי מסין, על מסכים ברחבי צפון אמריקה, אירופה, דרום אסיה, המזרח התיכון ואיזורים אחרים. מהו הפרי הזה? האם הוא אכיל, או מתוק?

 

עבדללה בן ה-66 ביקר השנה בסין. "ליצ'י מאוד פופולארי בסין. הוא מעובד במשך זמן רב. קשה להאמין שעצים בני אלפי שנים יכולים להניב את הפירות האדומים הבוהקים הללו", אמר. הפרי הינו מתוק וריחני, עם בשר לבן במעטפת אדומה, ואנשים גדלים עליו.

 

גנזי טאון שבגאוז'ו סיטי המצויה במאומינג שבגואנגדונג, סין, מוכרת כביתו של הליצ'י. חלפו אלפיים שנה מאז נטעה העיר את הליצ'י. מאז ימי אימפריית טאנג, ליצ'י מגאוז'ו נודע כתשורה לחצרו של הקיסר בסין העתיקה. קיים מטע ליצ'י עתיק בכפר באיקיאו שבגנזי טאון, ושמו "מטע גונגיואן". מסופר שהליצ'י שהעניק הסריס גאו לישי ליפהפיה יאנג הגיע מהמטע הזה.

 

בשר הפרי מכיל 66 אחוזים גלוקוז. מלבדו, מצויים בפרי חלבון, מספר ויטמינים, חומצה אורגנית וחומרים מזינים אחרים. כיצד אוכלים אותו? ג'ון אמר "הוא מריח טוב, אך אל תנגסו ישירות בציפוי הקשיח שלו. הסירו אותו ואכלו את הבשר הלבן. תנו למיץ המתוק למלא את פיכם, כמו הטעם של אהבה ראשונה".

 

השנה, קציר איכותי נוסף של ליצ'י יוצא מגואנגדונג לעבר קנדה, ארצות הברית, צ'ילה, אוסטרליה, יפאן, דרום קוריאה, אינדונזיה, סינגפור, מלזיה, דובאי, ניגריה, דרום אפריקה ומדינות נוספות. בתחילת יוני יגיע הליצ'י לסופרמרקטים במדינות אלו. אתם מוזמנים לטעום את הפרי המתוק הזה, שגדל מעצים בני אלפי שנים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.