header 2

יום רביעי, 23 במרץ 2016

סדרת הרצאות אורח בבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל

בימי חמישי בצהרים פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום:
 
יישומים ביולוגים בארכיטקטורה, 'קיימות עירונית' תוססת, חכמה ואנרגטית, אדריכלות בפיקוח 'האח הגדול' וגם יהודי צרפתי וסיני הלכו לטייל בעיר...
 
זו השנה השמינית ברציפות שביה"ס לארכיטקטורה באוני' אריאל מקיים סדרת הרצאות אורח. "מטרת סדרת ההרצאות", מסביר ארכיטקט פרופ' גלעד דובשני ראש ביה"ס לארכיטקטורה, "לתת במה לדעות שונות ולהעשיר את רוחב היריעה של הסטודנטים והמרצים, מבחינת עולם האדריכלות והאורבניזם ולהדק את הקשרים עם הקהילה המקצועית בארץ ובעולם".
אדר' בן באור: ביו- אדריכלות  31.3.2016 בשנים האחרונות אנו עדים בתחומים רבים לשינוי צורת החשיבה ומעבר לפרדיגמה ביולוגית. יישומים ברפואה, מחשבים ותעופה משלבים תובנות ממחקרים ביולוגיים בכדי להגיע לביצועים טובים יותר. באדריכלות אנו רק מגרדים את פני השטח בהבנת האפשרויות הגלומות בטבע. נוכח גידול האוכלוסייה המתמיד, הצפיפות העירונית העולה, והמורכבות הגדלה של האתגרים איתם האנושות מתמודדת, אנו כאדריכלים וכבני אדם, נרוויח רבות משינוי נקודת המבט. הטבע מציע לנו מגוון רחב של כלים המתבססים על "בדיקות" שנערכו מיליוני שנים... אם נביט מקרוב, ונבחר פתרונות קיימים בצורה מושכלת, נוכל ליצור עתיד טוב יותר עבורנו ועבור ילדינו.
אדר' בן באור נבחר לייצג את ישראל בבינאלה בונציה והוא מציג גישה חדשה של קשר בין ביולוגיה וארכיטקטורה.
פרופ' אדר' זאב דרוקמן - מתי משהו הוא ארכיטקטורה 14.4.2016 ישנם מקומות בהם המארח מחכה לאורח בביתו, ומקומות בהם המארח יוצא אל הדרך לקראת האורח ומוליכו לביתו, ישנם מקומות שבהם אף אחד לא פותח את הדלת ולא יוצא לקראת ואז על הנכנס להרים מסכים, להסיט צעיפים ולגלות את המייחד והאחר או את השיממון החוזר על עצמו.
סימפוזיון, סדנת תכנון והרצאות אורח 5.5.2016- בנושא: קיימות עירונית הרצאות פתוחות לקהל:
אורחים: פרופ' אדר' גדי קפלוטו, טכניון- שכונות אפס אנרגיה בתנאי צפיפות גבוהה
פרופ' אדר' יודן רופא, מאוניברסיטת בן גוריון - עירוניות קיימות ומה שביניהן
ד"ר אדר' אורלי רונן, מאוניברסיטת תל אביב - עיר חכמה ומקיימת
סדנת תכנון עם פרופ' ארלווין קובינגטון ,בית ספר פארסונס פאריס- חיים בין הקירות
אדר' שמואל גרוברמן: עיצוב והאח הגדול 19.5.2016: בדיקת היתכנות היצירה תחת עינו המפקחת של האח הגדול, קרי: הרשויות. וזאת תוך בחינת התהליך שעברה שכונת עג'מי ב 20 השנים האחרונות. האם יש צורך בסדר ומשמעת בתחום הדימוי? האם ניתן ליצור תחת אילוצים לא כמותיים? ומה משמעות המסורת האדריכלית והאבולוציה התרבותית?
אדר' נוף וקסמן לב: יהודי, צרפתי וסיני הלכו לטייל בעיר 2.6.2016: ממה מורכבת החוויה החושית שלנו במרחב אורבני? ממבט קרוב נגלה שחוויה אורבאנית מתגבשת ונרקמת בתוכנו, בתודעתנו, היא אנחנו. עירוניות שווה מורכבות במובן של הרכבה וחיבור סינתזה חדשה, סיבוך, קונפליקט תנועה ודינמיות. כל ההתרחשויות הללו מתקיימות במרחב הפיזי והתודעתי אותו אנו מכנים, 'נוף אורבני'. האם יש לו תודעה משל עצמו או שקיים אך ורק כפלטפורמה למופע חברתי מסחרי ותרבותי?
בימי חמישי בשעה 14:00 סדרת הרצאות אורח:
  • אדר' בן באור -  ביו- אדריכלות  31.3.2016
  • סימפוזיון, סדנת תכנון והרצאות אורח 5.5.2016
  • אדר' שמואל גרוברמן - עיצוב והאח הגדול 19.5.2016
  • אדר' נוף וקסמן לב - יהודי, צרפתי וסיני הלכו לטייל בעיר 2.6.2016

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.