header 2

יום ראשון, 24 ביולי 2016

תביעת מיליונים נגד דב קליין: "שתלים שדלפו לא טופלו כראוי - ונגרם נזק אסתטי קשה"‏

"במקום לתקן שתלים שדלפו לאחר ניתוח אותו ביצע – גרם לזיהומים קשים עוד יותר - ולביצוע 4 ניתוחי שד מתקנים"
אישה בשנות העשרים לחייה עברה ניתוח הגדלת חזה אצל המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין. כעשור לאחר מכן גילתה האישה גוש בבית השחי, ובבדיקות התברר כי מדובר בדליפת סיליקון מהשתלים.
לדברי עו"ד אסי לביא צוקרמן, המייצגת את האישה, האישה חזרה לד"ר קליין, אשר הבטיח לערוך בה ניתוח מתקן וללוותה לאורך כל התהליך, ואכן, ד"ר קליין ניתח אותה להחלפת השתלים הדולפים, אך לא נכח בביקורות לאחר הניתוח, שבוצעו על ידי רופאה אחרת בקליניקה שלו.
לאחר ששדיה החלו להפריש נוזלים, הוזמנה האישה למרפאתו של ד"ר קליין, אלא שחרף כך, באופן מתמיד, טופלה על ידי רופאה אחרת אשר ניסתה לנקזן באמצעות סחיטת השדיים – ובכך, לדברי מומחים לרפואה פלסטית - רק גרמה לזיהומם ולצורך באשפוז ממושך.
לאחר הניתוח נותר שד ימין מעוות, קשה ורגיש למגע, והשתל נראה מבעד לצלקת. לאחר כשנה ניאות ד"ר קליין לנתח שוב את האישה, אך גם ניתוח זה לא צלח, ולאחריו שד ימין עוות לחלוטין.
לדברי עו"ד לביא-צוקרמן, בלית ברירה, ולאחר שנואשה מד"ר קליין, פנתה האישה לרופאים אחרים להתייעצות ולתיקון העיוות בשדיה. היא נותחה לתיקון בשלישית אצל ד"ר שפלן, אשר מצא בניתוח כיסים בשד המעוות שלאחר תיקונם נאלצה לעבור ניתוח מתקן רביעי לצורך השוואת השדיים.
לדברי עו"ד לביא-צוקרמן, האישה סובלת כיום מצלקות רבות ומרגישות רבה בשדיה, וכן מחרדות שמא התפזרות הסיליקון בגופה יגרום להתפתחות גידולים ממאירים.
ד"ר אפרים דביר, רופא מומחה לכירורגיה פלסטית, שבדק את האישה מטעם התביעה, קבע כי בניתוח המתקן הראשון שנערך לה, עת התגלתה דליפת הסיליקון, היה ידוע לד"ר קליין כי מדובר בשתלים קרועים עם פיזור של גושי סיליקון.
לדברי ד"ר דביר, פעולת הסחיטה של השד לאחר הניתוח בסביבה לא סטרילית, שבוצעה ע"י הרופאה המחליפה, וללא פיקוח קליין - גרמו לזיהום קשה, בעיקר בשד ימין, לכן היה צפוי ששד זה יתקשה ויתעוות. "במקרה כזה, כל מנתח פלסטי סביר יבין שאין מקום להשאיר את שד ימין מעוות, ושראוי לטפל בו", קבע ד"ר דביר.
לדברי  ד"ר דביר, מדובר במקרה שהתנהל בחוסר מקצועיות, ובניגוד לסטנדרט רפואי סביר ומקובל: "כך, הניתוח הראשון היה תקין עד לקרעים של השתלים. כאשר הניתוח השני של החלפת השתלים הזדהם, עשה המנתח הכל על מנת להתרחק מאחריות, תוך סיכון התובעת באשפוז ממושך ומתן אנטיביוטיקה תוך ורידית. בניתוח השלישי, התקבלה ההחלטה לנתח באיחור רב והיתה שגויה בכל הנוגע למעורבותו של שד שמאל. בניתוחיו של ד"ר קליין הוא יצר בשד ימין שלושה כיסים, שאותם מצא ד"ר שפלן בניתוח הרביעי, המעידים על התנהלות כושלת ובלתי מקצועית. סדרת ניתוחים כושלים אלה הביאו את התובעת לעבור שני ניתוחים נוספים לתיקון המצב", קבע ד"ר דביר בחוות דעתו.
ד"ר דביר ציין שגם כיום סובלת האישה מצלקות בולטות בשדיה. בנוסף, היא סובלת מגושים, ומבלוטות לימפה מוגדלות ורגישות בבית השחי. לאור האמור, העריך ד"ר דביר את נכותה הצמיתה של האישה בשיעור של 20%. בנוסף, קבע, יש לפצותה על סבל ועוגמת הנפש בשל כל הניתוחים החוזרים שעברה.
בימים אלה הגישה עו"ד אסי לביא צוקרמן, בשם האישה, תביעה לפיצוי במיליוני שקלים נגד ד"ר קליין. התביעה נדונה בביהמ"ש השלום בהרצליה. עדיין לא הוגש כתב הגנה.
עורכת הדין אסי לביא צוקרמן, עוסקת בתביעות רשלנות רפואית, דיני נזיקין ותביעות להכרה בנכות מול קצין התגמולים במשרד הביטחון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.