header 2

יום ראשון, 24 ביולי 2016

הרחוב באשדוד, נחל אלכסנדר, גגות ירושלים, שכונת דורה בנתניה ועוד בתערוכת הסיום של בית הספר לארכיטקטורה אונ' אריאל‏

בתערוכה שתוצג בבניין היסטורי ליד שוק מחנה יהודה (רחוב כי"ח 5, ירושלים)
בין התאריכים 28/7/2016 - 5/8/2016 - התערוכה פתוחה לקהל הרחב
אירוע פתיחה חגיגי ב 28/7/2016 בשעה 19.30 ואירוע סגירה בצהרי יום שישי 5/8/2016
 
תערוכת בוגרי בית הספר לארכיטקטורה מאוניברסיטת אריאל, תתקיים השנה בבניין היסטורי בית אליאנס-בית רוח חדשה לקהילות יוצרות, רחוב כי"ח 5, ירושלים, לצד שוק מחנה יהודה. התערוכה פתוחה לציבור הרחב ותתקיים בין התאריכים בין התאריכים 28/7/2016 - 5/8/2016.
בתערוכה יוצגו עבודות הגמר של כל בוגרי בית הספר לשנת תשע"ו, לצד עבודות מצטיינות משנים א'-ד' וכן יוצגו בתערוכה פרויקטים נבחרים של המרצים.  
 
להלן מבחר מתוך 69 עבודות שיוצגו בתערוכה:
 
מיכל אברבוך- מראה מקום - גבעת המטוס בירושלים, לנסח שפה אדריכלית שתאפשר את הקיום של ההתיישבות ישראלית שהיא בו זמנית ישיבה במקום והשאיפה אליו. תפיסת המקום בחוויה הישראלית היא חיפוש מתמיד בין ה"מקומיות"  לבין “המקום” כפי שהוא נתפס בתודעה. "התמקמתי על דרך ההר, מסבירה מכיל אברבוך, עורק ראשי פנים ארצי קדום, כיום מוכר כ"ציר 60", הנושאת בחובה גם את המטען ההיסטורי והתרבותי של הקשר שלנו כיהודים לארץ הזו. בגבעת המטוס שעל דרך חברון בירושלים, במקום בו הארעיות מצאה לה בית, בחרתי לנסות ולנסח שפה אדריכלית המפרשת הן את ה"מקומיות" הפיזית, הטופוגרפיה ההררית ומאפייניה והן את ה"מקום", המטען התרבותי המתגלה דרך ההר, ואת התנועה וההתיישבות שלנו לארכה. 
 
נועה גבע- בין נמל ועיר- הרחוב העירוני באשדוד - הגדרה מחדש של מושג הרחוב: עיר-נחל-נמל. הפרויקט מנסה להנכיח את חשיבותו של הגורם האנושי על פני הרכב הפרטי בעיר אשדוד וזאת על ידי ניסוח מחדש של מושג הרחוב. התכנון מורכב ממערכים לינארים המשמשים כמחברים עירוניים רבי שימושים המקשרים את חלקי העיר המנותקים.
 
אסף כהנים- "הארת שוליים" - בחינה מחדש של המרחב הזנוח והפריפריאלי בנתניה (דורה)
הפרויקט מבקש לעסוק בבחינת האזורים הזנוחים והפריפריאליים במערכת העירונית של נתניה; מרחבים המרוחקים מהתודעה העירונית, הטומנים בחובם הזדמנות להועיל לעיר כולה. ככזה, הפרויקט עוסק בשכונת "דורה" בנתניה, ובמרחב העירוני הסובב אותה. הפרויקט מציע התפתחות עירונית חדשה, בדמות ציר עירוני חזק המחבר בין מזרח למערב העיר. ההתפתחות החדשה תעשה באמצעות הסדרת תנועה עירונית הנוצרת מתוך מתח המתקיים בין עוגנים עירוניים חזקים, תוך שילוב שכונת דורה כגרעין המרכזי במערך התנועה החדש, שיביא לשינוי באזור כולו.
 
לירון כדי  - נחל אלכסנדר, עוסקת בשאלה כיצד ארכיטקטורה מייצרת מקום חדש בסביבה טבעית נטולת התערבות אנושית? הפרויקט מורכב מנקודות נבחרות על תוואי הנחל, ללא קשר פיזי אחת לשנייה, כאשר ההתייחסות היא לכל נקודה בצורה ייחודית בהשפעת מיקומה, והאופן בו היא פוגשת את הטבע. הנקודות מוקמו כ'סימני דרך'- אלמנטים המלווים את ההולך בשביל ובכך מקשרים בין המבנים לאורך הנחל. עקרונות משותפים, אשר מהווים קו מנחה בתכנונם: החל מיחס אל הטופוגרפיה, שימת דגש והכוונת המבטים במבנים אל עבר נקודת תצפית מסוימת, ושימוש בסביבה החיצונית הטבעית- אור השמש במהלך היממה, מזג האוויר, חילופי העונות ושאר השפעות הסביבה.
 
 
 
 
יוליה שלומנזון בפרויקט על ארכיטקטורה ומוזיקה: לעיר יש מקצב הוא מתחיל אחיד, ואז משהו קורה שם מגיע הנחל ונראה שהכל מתערער. הפרויקט בוחן מושגים נרחבים, ביניהם, תופעת ה-מֵשֵך, משמעותה בהקשר עירוני-רחובי, תופעת העיר החצויה בנהר ואיך תופעות אלו, ובעזרתן ניתן לייצר מרקם אורבני חדש ומתפקד. נחל הירקון כמקיים קשר בין חלקיה השונים של העיר תל אביב.
 
שי הרשקוביץ בוחן את המרחב להתפתחויות ויוזמות חברתיות המתחילות מלמטה. התכנון העירוני ראוי לו שיגיע עד נקודה מסוימת ומשם הציבור הוא זה שיוצק את התוכן למחוללים עירוניים מקומיים המעודדים קהילתיות וזהות ייחודית למקום. הפרויקט מציע  חללים המעניקים פרשנות מחודשת למקום המכיל בתוכו פעילויות ארעיות- רשת של חללים עבור החברה- למרות שאיננו יודעים איזו פעילות בדיוק תתרחש בחללים הללו.
 
אבנר סגל - ירושלים של מעלה:Hi(gh) Jerusalem  القدس الأعلى: העיר העתיקה בירושלים-גגותיה. הפרויקט מציע לעיר את האפשרות להעניק לאוהביה, מבית ומחוץ, מקום המיועד לפוש מההמולה של מפלס הרחוב, לטובת האפשרות להכיר את העיר מבפנים באופן עמוק. המתחם המיוחד שמתוכנן לכך נמצא מעל פני הרחוב, במפלס הגגות של העיר. למעשה, המתחם הוא תוצר לוואי של קירוי הקרדו הרומי העתיק, וחלוקתו לשלושה שווקים בידי הצלבנים. מאז ועד היום, כאלף שנה, לא תוכנן דבר על גבם, והם נותרו כשטח ציבורי פנוי מבנייה. מיקומם במפגש שבין ארבעת רבעי העיר מוסיף לה מקום.
 
אירוע הפתיחה החגיגי יתקיים ב-28.7.16 בשעה 19:30 במהלכו תופיע להקת Annu הרכב פ'אנק ישראלי גרובי, ובמהלך השבוע, צפויות הרצאות בסוגיות אדריכליות מקומיות וגלובליות.
אירוע נעילת התערוכה יתקיים בצהרי יום שישי ה-5.8.16 ויכלול קוקטייל צהריים חגיגי.
מוזמנים לעקוב אחר תהליך הקמת התערוכה בעמודי הפייסבוק, האינסטגרם והאתר של התערוכה, כדלקמן:  A+ EXPO 2016  /   ariel_arch_expo  /    arielexpo2016.wix.com/a-plus
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.