header 2

יום שלישי, 5 ביולי 2016

נאסד"ק: 36 חברות הנפיקו מתחילת 2016. אסף חומצאני, נאסד"ק: "יש לנו צבר הנפקות חזק קדימה הכולל חברות ישראליות"

בורסת נאסד"ק מובילה את ההנפקות בארה"ב מתחילת 2016
אסף חומצאני, מנהל פעילות המזה"ת ואירופה, נאסד"ק: "יש לנו  צבר הנפקות חזק המתוכנן להגיע לשוק במהלך החצי השני של 2016 ובמשך 2017. צבר זה כולל גם חברות ישראליות ואירופאיות, ואנו מזהים כי שוק ההון האמריקאי מעורר עניין רב בקרב חברות מחוץ לארה״ב, בעיקר לאור ההתפתחויות הכלכליות באירופה ואסיה"
 
בורסת הנאסד"ק (נאסד"ק: NDAQ) ממשיכה להוביל גם השנה את קצב ההנפקות הראשוניות לציבור (IPO).
מתחילת שנת 2016 היו בבורסות ארה"ב 49 הנפקות בסכום גיוס כולל של 7.7 מיליארד דולר, כאשר מתוך הנפקות אלו - 36 בוצעו בנאסד"ק, בסכום גיוס כולל של 3.8 מיליארד דולר. הסקטור המוביל בהנפקות 2016 עד כה בנאסד"ק הוא סקטור הביו והבריאות, כאשר מקרב 36 החברות שהנפיקו שם השנה, 22 היו מתחומים אלה.
כמו כן הנפיקו בנאסד"ק השנה 10 חברות מתחום הפיננסים, 2 מתחום הטכנולוגיה, 1 מתחום מוצרי הצריכה וחברה אחת מתחום האנרגיה והתשתיות.
ארה"ב מובילה את המדינות שהנפיקו, עם 32 חברות אמריקאיות שביצעו הנפקה מתוך 36 הנפקות בנאסד"ק השנה. בנוסף לחברות האמריקאיות הנפיקו השנה בנאסד"ק גם שתי חברות מסין, אחת מהולנד, ואחת מהונג קונג.
 
אסף חומצאני, מנהל הפעילות באירופה והמזה"ת, נאסד"ק: "נאסד"ק ממשיכה להתמקד בפיתוח ואספקת פתרונות מסחר טכנולוגיים חדשניים, וזירות מסחר שמתאימות לחברות פרטיות ולחברות קטנות טרם הנפקתן בבורסת נאסד"ק בניו-יורק.  מיקוד זה ממצב את נאסד"ק גם השנה בחזית פעילות ההנפקות בארה"ב. בזווית הישראלית יש לנו בנאסד"ק צבר הנפקות חזק המתוכנן להגיע לשוק במהלך החצי השני של 2016 ובמשך 2017. צבר זה כולל גם חברות ישראליות ואירופאיות, ואנו מזהים כי שוק ההון האמריקאי מעורר עניין רב בקרב חברות מחוץ לארה״ב בעיקר לאור ההתפתחויות הכלכליות באירופה ואסיה. המשקיעים האמריקאים והזרים תרים אחר הזדמנויות השקעה בחברות צמיחה, ומזהים את החברות הישראליות כחברות בעלות פוטנציאל צמיחה עם חדשנות ומובילות טכנולוגית. זאת, על רקע מדיניות ממשלתית ותנאי פעולה נוחים במיוחד לסטארטאפים, המהווים מודל לחיקוי עבור מדינות אירופאיות שמעוניינות לפתח את סביבות הסטארטאפ והיזמות שלהן."
 
נאסד"ק היא ספקית מובילה של שירותי מסחר, סליקה, טכנולוגיה, רישום ומידע עבור חברות ציבוריות ב-6 יבשות. כחברה הראשונה בעולם שסיפקה מסחר אלקטרוני, הטכנולוגיה של נאסד"ק מהווה את הבסיס לפעילותן של 70 בורסות ב-50 מדינות ברחבי העולם. נאסד"ק כוללת כ-3,700 חברות רשומות למסחר, בשווי שוק כולל של 9.3 טריליון דולר, וכן כ-17,000 לקוחות עסקיים. http://business.nasdaq.com/discover/nasdaq-story/index.html
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.