header 2

יום ראשון, 10 ביולי 2016

האישה ביקשה הקטנת שדיים מינורית – ושדיה רוקנו והתדלדלו. תובעת מיליונים מהרופא המנתח

אישה שסבלה מפריצת דיסק, החליטה בהמלצת רופאיה, לעבור ניתוח להקטנת שדיים, ופנתה לועדה לניתוחי שדיים מטעם קופת החולים, לקבלת מימון. בועדה נקבע כי היא זקוקה לשאיבת 300 גרם מכל שד ועל כן היא לא זכאית למימון הקופה.
האישה פנתה לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית, המשמש כמנהל ובעלים של "מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית בע"מ" - על מנת שינתחה.
במסגרת הניתוח התחייב הרופא שלא יסיר יותר מ-300 גרם מכל שד, כך שיהיו במידת חזיה D, וכן שיסיר גידול שפיר הנמצא באחד משדיה. כמו כן ביקשה האישה שתבוצע לה שאיבת שומן ומתיחת עור בבטן.
לדברי עו"ד אסי לביא-צוקרמן המייצגת את האישה, הרופא הבטיח לאישה כי יעשה את כל אשר ביקשה – ובקשותיה תועדו ברישומים הרפואיים. חרף כך, לאחר הניתוח התברר לאישה כי המנתח הסיר לה 600 גרם מכל שד, כפול ממה שסוכם לפני הניתוח.
האישה המתוסכלת פנתה לאחר הניתוח מספר פעמים אל הרופא, התלוננה כי שדיה נפולים ומדולדלים, וטענה כי היא מרגישה שאיבדה את נשיותה. מבדיקת הרשומות הרפואיות עולה כי הניתוח בוצע בין השאר באמצעות אח רפואי שאינו מוסמך לנתח.
בתביעה נגד הרופא, אותה הגישה עו"ד לביא-צוקרמן - נטען שכתוצאה מהניתוח סובלת האישה משדיים קטנים, ריקים ולא פרופורציונלים למבנה גופה, מצלקות מכוערות בבטנה, ומפגיעה בשרירי הבטן. כמו כן התברר כי הגידול השפיר אותו ביקשה להסיר – לא הוסר. 
פרופ' רפאל שפיר, רופא מומחה לכירורגיה פלסטית שבדק את האישה מטעם התביעה - קבע כי הניתוח הסבוך והעדין בוצע בניגוד לפרקטיקות הרפואיות המקובלות, ובזמן שיא של שעתיים – זמן שייתכן ומסביר את תוצאותיו הקשות.
לדבריו, הצלקות המכוערות והגדולות שמהן סובלת האישה כשנתיים וחצי לאחר הניתוח לא עתידות להיעלם.
"התובעת נועדה להישאר עם שדיים שאינם פרופורציונליים למבנה גופה, או לעבור ניתוח להגדלת שדיים על ידי החדרת שתלי סיליקון, הליך שכשלעצמו כרוך בסיכונים מוכרים", קבע פרופ' שפיר. "תוצאת מתיחת הבטן גם היא מאכזבת, בעיקר בשל מיקום וצורת הצלקות".
לאור כל זאת, המליץ המומחה בחוות דעתו להעניק נכות צמיתה לאישה בשיעור של 20% לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי, שלא יפחתו גם אם התובעת תחליט לעבור ניתוח מתקן, בשל סיבוכיו.
במאמר מוסגר ציין המומחה, כי עלות ניתוח להגדלת שדיים היא
כ-40
אלף שקלים, כאשר ישנה סבירות לא קטנה לצורך בהחלפת שתלים מספר פעמים, על העלויות הכרוכות בכך. ניתוח חוזר לתיקון הצלקת שבבטן הוערך על ידו בעלות של כ-30 אלף שקלים.
בימים אלה הגישה עו"ד אסי לביא-צוקרמן לביהמ"ש השלום בהרצליה, תביעה לפיצויים נגד הרופא וחברת הביטוח 'הראל' המבטחת אותו - על סך 2.5 מיליון שקלים. לא הוגש כתב הגנה. 
עורכת הדין אסי לביא צוקרמן, עוסקת בתביעות רשלנות רפואית, דיני נזיקין ותביעות להכרה בנכות מול קצין התגמולים במשרד הביטחון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.