header 2

יום שני, 18 באפריל 2016

נשיא המדינה, ראש עיריית ירושלים ושחקני עבר אגדיים באירוע של בית"ר נורדיה ירושלים‏

 ריבלין: "להיות בית"רי זה להיות פנאט באהבה לקבוצה ולא בשנאה למישהו אחר"
נשיא המדינה, ראש עיריית ירושלים, שחקני עבר ובנו של מקים בית"ר חגגו עם בית"ר נורדיה ירושלים 80 לבית"ר
אורי מלמיליאן, יצחק ג'אנו, אודי רובוביץ' ומאות אורחי כבוד הגיעו לאירוע החגיגי לציון 80 להקמת בית"ר * נשיא המדינה ויו"ר בית"ר לשעבר ראובן ריבלין השתתף בפאנל חגיגי על הבמה במרכז בגין * הערב בחסות מועדון האוהדים בית"ר נורדיה ירושלים

מאות אורחי כבוד הגיעו אמש (ראשון, 17.5.16) למרכז מורשת בגין בירושלים, לאירוע החגיגי לציון 80 שנה להקמת בית"ר. את האירוע כיבדו בנוכחותם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין; ראש עיריית ירושלים ניר ברקת; יו"ר קרן מורשת בגין, יהושע מצא; נשיא בית"ר העולמית, נריה מאיר; ד"ר ירדן הורן, בנו של מקים בית"ר דוד הורן; ראשי בית"ר לאורך הדורות ובהם משה דדש, אברם לוי, יוסי ז'רז'בסקי, אילן רומן ואחרים; וכמובן, סוללה מרשימה של שחקני עבר, החל מאגדות שנות ה-50 וה-60 וכלה בשחקנים שכיכבו בקבוצה בדור האחרון.
בין עשרות שחקני העבר שכיבדו את הערב בנוכחותם נמנו אורי מלמיליאן, אודי רובוביץ', יוסי חכם, יצחק ג'אנו, גיגי כהן, ויקטור לוי, אודי אשש, אבי כהן, אהוד פדרמן, רחמים עג'מי, דוד דוידוף, יוסי אמינוף, משה בן ארוש, אלי מיאלי, איציק קורנפיין, שמוליק לוי, חי מזרחי, חיים אזולאי, מאיר קדוש, אלי בן דוד, סרגיי טרטיאק, אבי נמני ורבים אחרים.
נציגות מיוחדת נרשמה לשחקני קבוצת הגביע של 1979, אותה ניהל היו"ר דאז ולימים הנשיא ראובן ריבלין. במהלך הערב, אותו הנחתה מאיה חסון-קראוס, הוקרן סרטו הדוקומנטרי של ירין קימור "בית"ר ירושלים זה משהו אחר", שעקב במשך ארבעה חודשים אחר הקבוצה ההיא. הסרט התמקד בדמויותיהם של היו"ר הצעיר ריבלין, מנהל הקבוצה אברם לוי, שחקני ההגנה הקשוחים ג'אנו וחכם והכוכב המופנם מלמיליאן – שהגיעו כולם לערב החגיגי. בסיום ההקרנה השתתף כבוד הנשיא בפאנל מיוחד עם הבמאי וכוכבי הקבוצה המיתולוגית.
את הערב פתח כבוד נשיא המדינה ריבלין שנשא דברים נוקבים על אובן הדרך של המועדון שבו צמח ובירך את בית"ר נורדיה על פועלה להחייאת ההדר הבית"רי. ריבלין אמר בין היתר ש"להיות בית"רי זו מבחינתי דרך חיים וכבוד גדול. אצלנו תמיד אמרו שצריך להיות פנאט רק באהבה לקבוצה ולא בשנאה למישהו אחר. זוהי בית"ר האמיתית והאהובה על כולנו. אני מקווה שיבוא יום והערכים האלו ישובו להיות חלק מבית"ר. ובינתיים אני מאחל לבית"ר נורדיה שעולה ופורחת באופן מדהים, לאוהביה ולאוהדיה, שתמשיך להיות קבוצה עם לב חם וגדול, שתגדל ותמשיך להיות ציונית ולהבין שצריך לחיות בשלום עם כל העם בישראל".
את הערב הפיקה בית"ר נורדיה ירושלים בשיתוף עם קבוצת הוותיקים בית"ר דוד ישי ירושלים, שהרוח החיה מאחוריה הוא מומי דהן, לשעבר הספונסר הראשי של בית"ר וכיום חבר עמותת בית"ר נורדיה ירושלים. 
ראשי עיריית ירושלים ניר ברקת החמיא למועדון האוהדים שמשלב בין כבוד לעבר וראיה לעתיד: "הקשר עם ותיקי בית"ר הוא המפתח לעתיד ומעבר לזה העתיד הוא הנוער. זה מה שעושה בית"ר נורדיה, שיודעת לחבר את שחקני העבר ולהשקיע בנוער, בפעילות חינוכית וספורטיבית. מאחל לנו שנצליח לחבר את ערכי בית"ר ולרתום את הנוער כדי שבעתיד נזכה לראות גל גדול וחזק שיוביל את בית"ר ירושלים חוזרת לעוצמתה וזוכה באליפויות".
יו"ר קרן מורשת בגין, יו"ר בית"ר לשעבר יהושע מצא, דיבר על אובדן ערכים בכדורגל הישראלי ואמר כי "הכדורגל הופרט וכיום הפך לספורט והון - אבל המנורה לא הופרטה. ההדר הבית"רי נשחק על ידי אנשי עסקים שהגיעו לקחת את הקבוצה אבל את ערכי בית"ר אי אפשר להפריט. אני אומר לביתר נורדיה ירושלים, שבחרו בדרך של שימור מורשת בית"ר והחייאת ההדר, חזקו ואמצו!".
מועדון בית"ר נורדיה ירושלים הוקם לפני כשנתיים על ידי אוהדי בית"ר אשר מאסו בגזענות ובאלימות שהשתלטו על קבוצתם. מיום הקמתה שם לו המועדון מטרה להחיות את המורשת המפוארת של בית"ר ירושלים, להשיב את ההדר לאוהדים הירושלמים ולחבר מחדש בין הפעילות הספורטיבית ובין הערכים של תנועת בית"ר, המשלבים בין אהבת המולדת לבין ערכי נאורות אוניברסלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.