header 2

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

בדיקת The Leaders קובעת: המתנה הפופולארית ביותר לחגים - כלי מטבח - המתנה שהכי פחות בא לכם לקבל - מצעים


הטרנד החדש - מתנות לגננות ולמטפלות גם בחגים- לא רק בסוף השנה

 

חברת The Leaders, המתמחה במובילי דעה וניטור שיח ברשתות החברתיות, ערכה בדיקה מיוחדת בנושא המתנות לחגים, שבמסגרתה נותחו ונוטרו השיחות ברשתות החברתיות בשלושת השבועות האחרונים בנושא מתנות לחגים בקבוצות אימהות, קבוצות צרכנות והקבוצות החברתיות הגדולות ברשת.

מהבדיקה עולה כי חמש המתנות הפופולאריות לחג הן:

 

1)    כלי מטבח (סירים, מחבתות, סט צלחות, תבניות, סטים לאפייה)

2)    אקססוריז מעוצבים למטבח

3)    מוצרי חשמל קטנים וגאדג'טים

4)    אלבום משפחתי/לוח שנה מעוצב עם תמונות המשפחה

5)    אקססוריז וקישוטים לבית

 

עוד מעלה הבדיקה, כי מבין המתנות שנוהגים להעניק בחגים, המתנות הכי פחות רצויות הן מצעים ומפות שולחן, שזוכות לשביעות רצון נמוכה במיוחד בשיח ברשת. חמש המתנות שאנחנו הכי פחות מעדיפים לקבל הן:

 

1)    מצעים

2)    מפות שולחן

3)    עציץ

4)    סלסלת מוצרי מזון מעוצבת

5)    בקבוק יין

הניתוח העלה כי המתנות לחג נקנות בעיקר לחמות ולאימהות, כשהילדים נמצאים בתחתית רשימת מקבלי המתנות. התופעה המפתיעה שנתגלתה בבדיקה, העלתה כי ברשת החברתית ובקבוצות האימהות הגדולות מתקיים שיח ער דווקא בסוגיית רכישת מתנות לגננות ולצוות הגן. אם בעבר היה נהוג להעניק מתנות דווקא בסוף שנת הלימודים, הרי שכעת מתגלה כי יש רצון בקרב חלק גדול מאוכלוסיית האימהות לרכוש מתנות לגננות וצוות הגן גם בחגים.

 

למי קונים?

1)    לחמות ולאמא

2)    לאחות/לחברה המארחת

3)    ילדים

4)    למטפלת/לגננת/לצוות הגן

 

 


בדיקת השיח ברשתות
ובקבוצות החברתיות מעלה כי תקציב המתנות הממוצע עומד על סכומים שנעים בין 200 ל-300 ש"ח לאדם קרוב ובני משפחה ובסדר גודל של כ-100 ש"ח למתנות לאנשים פחות קרובים ומכרים.

 

אפרת סלע איתמר, מנכ"לית The Leaders המתמחה באיתור ומדידת משפיענים ברשתות החברתיות, מוסרת כי: "טירוף קניית המתנות לחגים בעיצומו ומרגישים את זה גם ברשתות החברתיות. מבדיקה שעשינו עולה כי נושא השיחה המרכזי בשבועות האחרונים בקבוצות בפייסבוק הוא המתנות לחגים. הקבוצות הן ברובן קבוצות אימהות וצרכנות והשיח המתנהל בהן הוא שיח של התייעצות והמלצות. נשים אוהבות להתייעץ בקבוצות עם חברותיהן על הרבה מאוד נושאים, ולכן הקבוצות האלו הפכו לזירה הצרכנית הלוהטת. בין היתר, הגולשות מתייעצות על סוג המתנה, למי קונים, באיזה סכום ואיפה ניתן להשיג".

 

סלע איתמר מוסיפה כי "הקבוצות הן שמובילות את הטרנדים הצרכניים השונים, כמו רכישה קבוצתית של מוצרי תינוקות, חרם צרכנים, עידוד רכישה מחקלאים ועוד". 

 

הקרדיט לתמונה: The Leaders

 

 

 

נספחים ודוגמאות:

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.