header 2

יום שני, 26 בספטמבר 2016

מומחי מכון התקנים הישראלי נותנים טיפים מומחי מכון התקנים הישראלי נותנים טיפים

מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיוכלו לסייע ברכישת אופניים וברוח התקופה גם טיפים לרכישת אופניים חשמליים: 
 
על אופניים ואופני ילדים חלים תקנים ישראליים רשמיים (ת"י 1117, לדרישות בטיחות לאופניים, ת"י 14765 אופניים לילדים ות"י 15194 אופניים עם מנוע עזר חשמלי). כלומר, כל מוצר המיובא ארצה מהסוג המתואר, חייב לעמוד בדרישות התקנים המפורטים לעיל.
 
מה בודקים במכון התקנים? בלימת האופניים, תפקוד ההגה, מידות גלגלים, עמידות גלגלים, שלדה, כידון, מזלג ואוכף את מכלול ארכובה בודקים בעומס סטטי קבוע ועומס "הלם" (IMPACT), מידות, הימצאות רכיבי בטיחות, הוראות שימוש ועוד.
 
להלן הטיפים:
·       וודאו כי על האופניים מסומנים הפרטים הבאים: ארץ הייצור, שם היצרן, שם היבואן וכתובתו ומצורפות הוראות שימוש בעברית: כיוון גובה האוכף בהתאם למידות הרוכב, כיוון הבלמים, משקל נשיאה מקסימלי, הרכבה ופירוק של גלגלי העזר במידה וקיימים, המלצות בנושא בטיחות ברכיבה עירונית ובתנאי שטח.
·       ברכישת אופנים לילדים, מומלץ שהילד יהיה נוכח בעת הקניה על מנת לוודא כי האופניים נוחים מבחינת ישיבה, הפעלה והתאמת מימדי שילדת האופניים לגובה הילד כך שהרגליים תהיינה יציבות על הקרקע.
·       בעת קניית האופניים לילדים יש לוודא כי אין להם פינות ובליטות חדות שעלולות לפצוע וכי המוצר עבר בדיקת מכון התקנים וסווג כמתאים (עומד בדרישת התקן).
·       אופניים ששווקו במארז והורכבו בחנות המכירה, יש לבדוק כי כל הברגים מחוזקים כנדרש ובהתאם למומנט הסגירה הנקבע על-ידי היצרן ומפורט בהוראות השימוש. ניתן לבקש הצהרה של בעל החנות על כך.
·       מומלץ כי על האופניים לילדים ולמבוגרים יותקנו מחזירי אור (מחזיר אור אדום מאחורה, לבן מקדימה ומחזירי אור צהובים בגלגלים) ויותקן פעמון אזהרה.
·       חבישת קסדת ראש הינה חובה !!! ויש להתאים את הקסדה באופן אישי לראש הרוכב.
·       חשוב להקפיד להשתמש באביזרי בטיחות נוספים: מגני ידיים, ברכיים ומרפקים.
 
טיפים ייחודיים עבור אופניים חשמליים:
·       שימו לב כי מהירותם המרבית של אופניים עם מנוע עזר אינה עולה על 25 קמ"ש וכי הספק המנוע החשמלי שלהם אינו עולה על 250 וואט.
·       יש לוודא כי המנוע החשמלי מופעל באמצעות דיווש באופניים.
·       התקן מאפשר מצערת או כפתור הפעלה עד מהירות של 6 קמ"ש בלבד.
·       יש לוודא כי מצורפות הוראות שימוש באופניים בעברית וכי על האופניים קיימים הפרטים הבאים: ארץ הייצור, שם היצרן, שם היבואן וכתובתו.
·       הטיפים שניתנו לגבי אופניים שאינם חשמליים תקפים גם באופניים חשמליים: התאמת האופניים לרוכב, מחזירי אור ופעמון אזהרה, שימוש באביזרי בטיחות וחבישת קסדה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.