header 2

יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

לכבוד החגים מנקים את המטבח כמו מקצוענים

מאת ניסים מעוז

ניקיון המטבח לכבוד החג דורש יחס מיוחד, כי מה לעשות, המנקה הרב שימושי לא ישטוף עבורכם את כל סוגי הרצפות, מה שינקה את משטחי השיש במטבח לא ינקה את הארונות, ולא כל מסיר שומנים ינקה לכם את המדיח, המיקרו או המקרר. חגי תשרי הם  הזדמנות מצוינת להתחיל בהרגלי ניקיון חדשים, אז קבלו מספר טיפים מעולים שיהפכו את ניקיונות המטבח בחגים להרבה יותר פשוטים.
 
​ניקוי המקרר – רובנו שוכחים לנקות את פנים המקרר, למרות שהוא מכיל את רוב המזון בבית ובעל פוטנציאל זיהומי גבוה ביותר. אז איך עושים זאת? הוציאו את כל התכולה של המקרר, נתקו אותו מהחשמל, השאירו את הדלתות פתוחות והתחילו בניקיון. את החלקים שניתן להוציא מהמקרר, לרבות המדפים והמגירות, הוציאו אל הכיור, נקו אותם שם, ולאחר הייבוש החזירו למקרר. לאחר שסיימתם לנקות את פנים המקרר, השאירו אותו פתוח כדי שחומרי הניקיון יתנדפו, ורק אז חברו אותו חזרה לחשמל. אגב, מהיום אין צורך בשטיפה בסבון ומים - תרסיס חדש לניקוי מקררים מנקה ומחטא את המקרר בצורה מהירה, היגיינית וללא פסים ומותיר ניחוח נעים שנשאר לאורך זמן. 

ארונות – הוציאו את כל תכולת הארונות, אך באופן מסודר ומובנה, כדי לא ליצור בלגן וקושי להחזיר את הציוד לאחר מכן. נקו היטב את פנים הארון בעזרת חומרי ניקיון, ורק לאחר שהארון יבש לגמרי החזירו אליו את הציוד או המוצרים אותם הכנסתם. זה הזמן גם לזרוק את המוצרים שפג תוקפם, כך שלפני שאתם מחזירים את המוצרים שימו לב לתאריכים הכתובים על גביהם.

קולטי אדים ומנדפים - כדי לדאוג לתחזוקה טובה יותר של קולטי אדים ומנדפים, יש לדאוג להזמנת שירותי ניקיון, על מנת למנוע מפגעים כתוצאה מאדים רבים המתפזרים בעת הפעילות במטבח.

מנקה רב שימושי כבר לא מספיק – מה שינקה את משטחי השיש במטבח לא ינקה את הארונות, ולא כל מסיר שומנים ינקה לכם את המדיח, המיקרו או המקרר. יכולת המסת השומנים שונה בשומן המצטבר על הכיריים לעומת השומן המצטבר במיקרוגל, המכיל חלקי פלסטיק רגישים רבים. גם כיריים חשמליות מסוג אינדוקציה שונות מכיריים מסוג אמאייל, כאשר באינדוקציה יש לשלב יחד מבריק זכוכית ומסיר שומנים. מנקה רב שימושי לא יסיר אבנית וגם לא יבריק נירוסטה, והפיח בתחתית הסירים יוסר בקלות עם המוצר המתאים, אך לא עם מנקה רב שימושי, וקיימות אינספור דוגמאות נוספות. אז אלו מוצרים יכולים להקל עליכם את החיים:

מנקה נירוסטה – מעניק לנירוסטה ברק ושכבת הגנה, ומתאים לכל המשטחים. מנקה מקצועי בעל עוצמת ניקוי מוגברת להסרה מהירה של כתמי שומן, לכלוך וטביעות אצבע ממשטחי נירוסטה, כרום ואלומיניום, המותיר שכבת הגנה בלתי נראית.

מנקה תנורים, גריל ומנגל - מהיום אפשר להפסיק לקרצף ולגרד בכוח שאריות לכלוך יבש ושומן שרוף. צריך רק להשפריץ על המשטח המלוכלך, להמתין מס’ דקות ולנגב בעזרת מטלית נקייה. 

מנקה שיש – מנקה יומיומי למשטחי המטבח העשויים מגרניט, שיש, אבן קשה וסוגי אבן טבעית אחרת, במהירות ומבלי להותיר פסים. מסיר ביעילות שומן ולכלוך ומשמר את התכונות הטבעיות של המשטח.

פותח סתימות אנזימטי בכיור - מוצר חדש וידידותי לסביבה בעל אפקט מניעתי, המבוסס על החדרת חיידקים (אנזימים) לעומק הצנרת. החיידקים פועלים לפתיחת סתימות הנובעות מהצטברות שאריות אוכל ושומן, ועל הדרך גם מנטרלים ריחות רעים.

מנקה מיקרוגל – מסיר כתמי שומן ושאריות מזון דביק מהמיקרוגל במהירות שיא. רק מרססים את המשטח, נותנים לחומר לעבוד במשך שתי דקות ומנגבים עם מגבת לחה ונקייה.

מנקה כיריים חשמליים – פותר בקלות מקרים של כתמי שמן, מים, אבנית קלה, שומנים ומשקעי מזון דביקים, ומותיר אחריו שכבת הגנה מפני הידבקות ולכלוך.

מנטרל ריחות – בניגוד למוצרים שהיו קיימים עד היום, שהסוו את הריח הרע על ידי ריח טוב אחר, התרסיס החדש מנטרל את הריח הרע לחלוטין ומשאיר ניחוח נעים ונקי. תרסיס ייחודי מתמציות צמחים על בסיס מים, המעלים בקלות ובמהירות ריחות לא נעימים כמו ריחות טיגון, דגים, שומן שרוף ועוד. 

ניקוי רצפות – מה לעשות, המנקה הרב שימושי לא ישטוף עבורכם את כל סוגי הרצפות, ולכן קיימים היום עשרות מוצרים שונים המספקים פתרונות לכל סוגי הריצוף בסגמנטים שונים - שיש ,קרמיקה ,גרניט פורצלן וגם פרקט למינציה או עץ מלא.

מגבי סיליקון ומטליות מיקרו פייבר – המגבים העשויים מסיליקון מנגבים בצורה יעילה יותר ומחזיקים שנים רבות. המטליות מסוג מיקרו פייבר סופגות היטב, לא משאירות סימנים וניתנות לשימוש חוזר אחרי הכביסה. 

ולסיום, עצה חשובה - אל תתפשרו או תזלזלו בהוראות היצרן שעל גבי האריזה, משום שחומר הניקיון בו אתם משתמשים עלול לגרום נזק לתנור בו אתם אופים או למקרר בו אתם מאחסנים אוכל, ולהוות סכנה בריאותית של ממש. זכרו שלא מספיק מטבח נקי אלא גם מטבח בריא...

 *ניסים מעוז הוא מנכ"ל ובעלי חברת מעוז, המייבאת ומשווקת את מוצרי HG, חברת מוצרי פרמיום לניקיון, המחוללת מהפכה תפיסתית בישראל בנוגע למוצרי הגנה וטיפוח הבית. החברה מציעה  מגוון רחב של מוצרים, בטווח רחב של תחומים, המתאימים לצרכים ייחודים ופרטניים בתחום הניקיון ותחזוקת הבית, לכל בעיה, לכל צורך ולכל משתמש.
http://www.hg-israel.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.