header 2

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

השירה הישראלית מרעידה את החומה הסינית


בחודשים יולי-אוגוסט משתתפת מקהלת מורן בפסטיבל המקהלות הבינלאומיות של סין (China International Choral Festival) המתקיים בבייג'ינג, כמקהלה אורחת מצטיינת (Outstanding Choir). בנוסף, תקיים המקהלה מופע סולו חגיגי באולם הקונצרטים של שנגחאי, במעמד מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין ובחסות משרד החוץ הישראלי.

 

בימים אלו, כאשר תדמיתה של ישראל בעולם אינה מרנינה בלשון המעטה, מהווה מקהלת מורן 'גלגל הצלה' המציג בפני העולם את פניה של ישראל היפה והטובה. לא בכדי, החליט אגף קשרי תרבות ומדע במשרד החוץ לתמוך במסעה של המקהלה לסין, יחד עם תמיכתה של שגרירות ישראל בסין.

"ההתרגשות בקרב ילדי המקהלה היא עצומה. למרות שלאורך השנים יצא לנו לייצג את ישראל בעשרות פסטיבלים בינלאומיים, להיבחר להופיע כמקהלה אורחת מצטיינת בפסטיבל המקהלות הבינלאומיות של סין, אינו דבר של מה בכך". אומרת נעמי פארן, המנצחת והמנהלת המוסיקלית של מקהלת מורן. "מעבר למופע, נקיים בבייג'ינג סדנת אמן בפני מוסיקאים ומנצחים מרחבי העולם, כדי לחשוף בפניהם רפרטואר עשיר ומרתק מהמוזיקה הישראלית העכשווית, תחת השם The Harmony and Brilliance of Israel, נופיע באולמות הקונצרטים מהגדולים בשנגחאי ובננג'ינג  בחסות משרד החוץ ובמעמד מתן וילנאי, ונבקר עם הילדים באתרים המרכזיים של סין, כך שעבורי ועבור כל ילדי המקהלה מדובר במסע מרגש ומופלא".

 

נוכחותה של 'מקהלת מורן' בפסטיבל כמקהלה אורחת מצטיינת, הייתה חשובה מאוד עבור מארגניו הסיניים, אשר ניאותו לממן את כל שהות המשלחת הישראלית. במהלך הפסטיבל שיתקיים בין ה-26 ליולי ל-2 באוגוסט, תשתתף מקהלת מורן בטקס הפתיחה, תקיים מופע משותף עם מקהלה רוסית מובילה Хор – Радость)) במסגרת פרויקט חילופי תרבויות Cultural Exchanges)), תערוך סדנת אמן (Work shop) בפני מוסיקאים ומנצחים מרחבי העולם, תקיים מפגשים רבים עם מקהלות מקומיות, ותשתתף בקונצרט התרמה לילדים עבור קרן התמיכה של סין לילדים ולמתבגרים (The China Children and Teenagers' Fund). לפני הפסטיבל, תופיע המקהלה בקונצרטי סולו באולם הקונצרטים של שנגחאי Shanghai Daning Theater במעמד שגריר ישראל בסין מר מתן וילנאי, ותקיים מופעים נוספים בערים ננג'ינג (Nanjing)  וטיאנג'ין  (Tianjin).

 

תכנית המופעים כוללת ביצוע יוצא דופן ליצירה 'ישרא וישמע' מאת חיים פרמונט (אשר הצטרף גם הוא למסע לסין) למילים של מיריק שניר, ובכוריאוגרפיה של סהר עזימי, לצד שירים ישראלים אהובים של עידן רייכל, בועז שרעבי, אסף אמדורסקי, אפרת גוש ועוד, בעיבודים מקוריים שגובשו במיוחד עבור מקהלת מורן ובביצועים מרגשים.

למשלחת יצאו 25 ילדים בוגרי מקהלת מורן הייצוגית, נעמי פארן המנצחת והמנהלת האמנותית, הפסנתרן אולג יקירביץ והתאורן נדב ברנע.

 

 

 

 


'מקהלת מורן' זכתה במהלך 30 שנותיה להישגים מוסיקליים וחינוכיים יוצאי דופן. שרים בה כ- 40 ילדים ובני נוער בגילאי 12-18. טובי המלחינים יצרו עבור מקהלת מורן יצירות מקוריות ואופרות, ביניהם: חיים פרמונט, גיל שוחט, אלה מילך-שריף, מנחם ויזנברג (מחזור שירי ילדים), משה זורמן, אייל באט, שלמה גרוניך ועוד. המקהלה מופיעה על הבמות החשובות בישראל: האופרה הישראלית, התיאטרון הקאמרי, פסטיבל אבו-גוש, מוזיאון ת"א ועוד. בנוסף מופיעה המקהלה דרך קבע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ראשל"צ, התזמורת הקאמרית הישראלית והתזמורת הקאמרית הקיבוצית, וכן בטקסים לאומיים ובאירועים מיוחדים. המקהלה מוזמנת לייצג את ישראל בפסטיבלים, תחרויות וסדנאות ברחבי העולם: הונג קונג, סין, טיוואן, ארה"ב, קנדה, ספרד, סלובניה, סקדינביה, קוריאה רוסיה ועוד. 'מקהלת מורן' משלבת מצוינות בשירה יחד עם פעילות מגוונת למען הקהילה, עם ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים, נוער בסיכון  ועם ילדים חולי סרטן.    http://www.moran-choir.co.il/
 
 



 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.