header 2

יום שלישי, 20 בספטמבר 2016

הפורום הגלובלי השני של ברית המחלות הלא מדבקות יתקיים בשארג'ה, איחוד האמירויות בדצמבר 2017

בשולי העצרת הכללית ה-71 של האו"ם בניו יורק
ניו יורק, 19 בספטמבר 2016, (BUSINESS WIRE) :
ברית המחלות הלא מדבקות (The NCD Alliance) הודיעה אתמול בערב שהפורום הגלובלי השני שלה יתקיים ב-9-11 בדצמבר 2017 בשארג'ה, איחוד האמירויות.
ההודעה נמסרה בארוחת ערב בדרג גבוה שהתקיימה בשולי העצרת הכללית ה-71 של האו"ם בניו יורק, בשם "מביטים קדימה ל-2018: המשך התנופה במחלות לא מדבקות כדי לגרום להתקדמות".
הפורום יתקיים תחת חסותה של השייחה ג'אוואהר בינת מוחמד אל קסים, אשתו של שליט שארג'ה והמייסדת והפטרונית של "הידידים של חולי סרטן" (FoCP), ויארחו אותו במשותף ברית המחלות הלא מדבקות והידידים של חולי סרטן בשארג'ה, איחוד האמירויות.
הפורום הגלובלי הראשון של ברית המחלות הלא מדבקות התקיים בנובמבר 2015 בשארג'ה, והתכנסו בו לראשונה עוסקים במחלות לא מדבקות מהחברה האזרחית מרחבי העולם. התוצאות היו הוספת ידע ומיומנויות הסברה, רשתות וקשרים חדשים, וגם הצהרת שארג'ה על מחלות לא מדבקות המהווה ציון דרך.
"מחלות מדבקות – כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ומחלות ריאות כרוניות – אחראיות ל-68% ממקרי המוות בעולם. הן גורמות קשיים כלכליים עצומים לאנשים, למשפחותיהם ולחברה שלהם, ומערערות את היצרניות הכלכלית של מדינות", אמרה האמירה בינקאראם, נשיאת מועצת המנהלים, הידידים של חולי סרטן.
חוזה לואיס קסטרו, יו"ר ברית המחלות הלא מדבקות, אמר: "לאור ההצלחה של הפורום ב-2015 והצורך להמשיך ולחזק את הפעילות הבינ"ל והאזורית במחלות לא מדבקות, ברית המחלות הלא מדבקות הכלילה פיתוח יכולות בתוכנית האסטרטגית שלה ל-2016-2020".
בפורום ב-2015 התכנסו עוסקים במחלות לא מדבקות מהחברה האזרחית ברגע חשוב - חודשיים אחרי שמנהיגי העולם אימצו את יעדי הפיתוח הבר קיימא של האו"ם. "העיתוי של הפורום הבא יהיה חשוב באותה מידה", אמרה ג'והנה רלסטון, המנכ"לית של פדרציית הלב העולמית וסגנית יו"ר של ברית המחלות הלא מדבקות. "הפורום יהווה הזדמנות לגייס את קהילת המחלות הלא מדבקות לפני סקירת המחלות הלא מדבקות בדרג הגבוה של האו"ם ב-2018. אנו נתאחד לגבי עדיפויות לקראת אבן הדרך הגלובלית החשובה הבאה הזאת, ונגבש אסטרטגיה כדי להבטיח שנשיג תוצאות משמעותיות למניעה ובקרה של מחלות לא מדבקות".
קייטי דאין, המנהלת הכללית של ברית המחלות הלא מדבקות, אמרה: "אנחנו מאמינים שתנועה נמרצת וחזקה של החברה האזרחית בעניין המחלות הלא מדבקות שמסוגלת לבצע את ארבעת התפקידים העיקריים שלה – מודעות, הסברה, נשיאה באחריות ושיפור הגישה לשירותים חיוניים – חיונית כדי להאיץ התקדמות בת קיימא במחלות לא מדבקות. הפורום ב-2017 מעניק לנו את הפלטפורמה הנחוצה כדי למקד ולצייד את התנועה של החברה האזרחית בעניין המחלות הלא מדבקות לביצוע התפקידים העיקריים שלה ולהפעיל לחץ כדי לעמוד ביעדים גלובליים שאפתניים ולהביא להתקדמות לאומית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.