header 2

יום שלישי, 13 ביוני 2017

"לגיון", סדרת הדרמה המדוברת ועטורת השבחים בכיכובו של דן סטיבנס ("אחוזת דאונטון") מגיעה רק ל"yes"

ום חמישי ה-29 ביוני


הדרמה המקורית והיפה ביותר השנה, מגיעה ל-yes.
דן סטיבנס ("אחוזת דאונטון") מככב בסדרה עטורת השבחים וחביבת המבקרים מבית FX .
"לגיון" היא דרמת מתח משובחת ומהפנטת, שנוצרה על ידי נואה האוולי ("פארגו"), המשמש גם כשואוראנר של לגיון, עבור רשת האיכות המובילה בארה"ב FX  ("אטלנטה", "דברים טובים", "אויבות: בטי וג'ואן", "האמריקנים", "טאבו").
המבקרים בארה"ב הגדירו אותה כ"אקס מן פוגש את ווס אנדרסון" והיא אכן מעין גרסה טריפית שונה לחלוטין מכל סדרה שנעשתה על "כוחות", עם השפעות של קובריק ולינץ', אווירת ארטהאוס ולוק שהופך אותה לאחת הסדרות היפות והמרשימות ביותר ויזואלית שנעשו אי פעם. זהו סיפורו של דיויד הלר (דן סטיבנס, מת'יו קרולי מ"אחוזת דאונטון"), צעיר הסובל מבעיות נפשיות המאובחן כבר בגיל צעיר כסכיזופרן, אבל ייתכן שהוא בעצם יותר מאדם רגיל. דיויד בילה את רוב חייו במוסד סגור לחולי נפש, אך לאחר מפגש מוזר עם סיד (רייצ'ל קלר, שפרצה ב"פארגו") חולה אחרת במחלקה, הוא מתחיל להבין שקיימת אפשרות שהקולות שהוא שומע והחזיונות שהוא חווה הם אמיתיים. כאשר היכולות העל-טבעיות שלו מתחילות להתגלות, מספר ארגונים מנסים לשים עליו את ידיהם.
הבחירה לתאר את המאורעות מנקודת מבטו של הלר מטשטשת את גבולות המציאות.
שחקנים נוספים כוללים את כוכבת "הליגה" קייטי אסלטון כאחותו איימי, אוברי פלאזה כלני חברתו מהמוסד וזוכת האמי ג'ין סמארט (24) כמלאני בירד, פסיכאטרית המנסה לעזור לו. הסדרה מבוססת (באופן חופשי מאד, בקומיקס המקורי הלר בכלל היה ישראלי יליד חיפה) על סדרת קומיקס מבית היוצר של מארוול, וקשורה ליקום של X-Men.
הסדרה חודשה כבר לעונה שניה ועונתה הראשונה זכתה לביקורות מעולות ומשתפכות:
בניו יורק טיימס כינו אותה "ספקטקולרית.. האוולי לקח עבודה קיימת ושמר על הטון שלה אך יצר משהו מקורי לחלוטין עם טון משלו. הסדרה כתובה היטב והויזואליות המרשימה שלה מפתיעה לטובה", בהוליווד
ריפורטר כינו אותה "מאסטרפיס על בריאות נפש וכוחות מוטאנטים...אין שום דבר כמו לגיון בטלוויזיה"; ב-Entertainment Weekly השתפכו על יופיו של הפיילוט וכינו אותו "יוצא מן הכלל" ואת הסדרה כינו "שוק חשמלי של מקוריות נועזת, 'לגיון' לופטת את הדמיון ומצליחה ללכוד את רמות המתח הגבוהות של טשטוש המציאות באמריקה", ב-Vanity Fair אמרו "עזבו את הסדרות מבוססות הקומיקס האחרות שאתם צופים בהן. זו הסדרה שכדאי לכם לעשות לה בינג'", והגארדיאן הבריטי שיבח את המורכבות שלה וכתב "לגיון עוסקת במחלות נפש באופן שרבות מתוכניות הטלוויזיה חוששות לגעת בהן"







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.