header 2

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

Star Industrial Holding Limited: הצהרה בשם ד"ר חאטר מסעד - "ראס אל-חאימה היא עכשיו המערב הפרוע של המזרח התיכון"

 
לונדון וג'דה, ערב הסעודית, 21 בספטמבר 2016 (GLOBE NEWSWIRE) :
להלן הצהרה מהצוות המשפטי של ד"ר חאטר מסעד:
ד"ר חאטר מסעד נעצר ב-20 בספטמבר 2016 בנמל התעופה של ג'דה לפי צו מעצר שהוצא על ידי ראס אל-חאימה, הקטנה מבין שבע האמירויות שבאיחוד האמירויות.
ד"ר מסעד, איש עסקים בינ"ל מאוד מוערך ואזרח שווייצרי שמפעיל את Star Industrial Holdings שכוללת את פוסאן קרמיקה, חברת מיזם משותף בהיקף של 186 מיליון דולר עם שותפים סעודיים מקומיים שהיא כבר יצרנית הקרמיקה השלישית בגודלה בערב הסעודית, מכחיש בתוקף את כל ההאשמות המומצאות שהועלו נגדו. האשמות אלו התבססו על החלטה ממניעים פסולים של בית משפט בראס אל-חאימה משנת 2015 שכשלעצמה לא נתמכה על ידי אף ראיה אמיתית, במשפט שנערך שלא בפניו וללא הזכות המשפטית הבסיסית של מתן הודעה לפני או אחרי המשפט על החקירה שכביכול נערכה נגדו.
הפעולה האחרונה של ראס אל-חאימה היא חלק ממחלוקת ממושכת בין ראס אל-חאימה וד"ר מסעד שהתחילה כאשר הוא ביקש תשלום הולם תמורת התקופה ששימש יועץ נאמן לשייח סעוד בין סאקר אל קאסים, מחלוקת שרק לובתה על ידי ההצלחה המסחרית של ד"ר מסעד בענף הקרמיקה בעוד שראס אל-חאימה עצמה מאבדת בעקביות נתח שוק.
כל הנסיונות המשפטיים הקודמים של ראס אל-חאימה עד היום נגד ד"ר מסעד ואחרים נכשלו ואפילו נדחו על ידי כמה בתי משפט במספר סמכויות שיפוט בינ"ל. ההצלחה החלקית היחידה הייתה על ידי חילוץ הודאה מתוך כפייה מאדם אחר אחרי שנחטף והוחזק בכוח במשך למעלה משנה, ללא משפט, בכלא פרטי בראס אל-חאימה.
בקיצור, ראס אל-חאימה הפכה את עצמה ל"מערב הפרוע של המזרח התיכון, שמתנהגת כמו שריף חסר רסן עם תג", למרבה הבושה של איחוד האמירויות כולה. ראס אל-חאימה עדיין מפעילה מערכת משפטית ייחודית ומיושנת, שאינה מופרדת מהזרוע המבצעת ונשלטת לחלוטין על ידי השייח, שבמקרה הזה פועל לפי מה שלוחשים באוזנו יועצים שנראה שהמניעים שלהם אינם הליכים משפטיים תקינים.
הרשויות הסעודיות צריכות עכשיו לעצור את ד"ר מסעד בהתאם לעקרונות המשפטיים הבינ"ל המקובלים. ד"ר מסעד בטוח שבדיקה משפטית הולמת תביא לשחרורו, והוא בסופו של דבר יביא לדין את המבצעים של התרמית המשפטית שבוצעה נגדו בראס אל-חאימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.