header 2

יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

נובה מודיעה על הסכם להסדר תמלוגים עם המדען הראשי

נובה (ת"א: נובה; נאסד"ק:(NVMI מודיעה על הסכם להסדר תמלוגים עם המדען הראשי
ההסכם מאפשר לנובה להשתתף בתוכניות מחקר ופיתוח גנריות, אשר אינן נושאות תשלומי תמלוגים עתידיים, החל משנת 2017 וצפוי לשפר את שיעור הרווח הגולמי המדווח של מוצרי החברה החל מהרבעון הרביעי של 2016
 
נובה, ספקית מובילה של פתרונות מדידה לבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה, הודיעה היום כי הגיעה להסכם עם המדען הראשי של ישראל להסדר תשלומי התמלוגים בגין תכניות התמיכה שניתנו בעבר.
 
החברה קיבלה בעבר מענקים נושאי תמלוגים מהמדען ראשי לצורך מימון תוכניות מחקר ופיתוח, ושילמה תמלוגים של 3.5%-5% ממכירת מוצרים שפותחו באמצעות מענקים אלו. החברה הפסיקה להשתתף בתוכניות מסוג זה בחודש דצמבר 2014. ההתחייבות התלויה נטו עבור תמלוגים עתידיים למדען הראשי במועד ההסכם היתה בהיקף של כ-24 מיליון דולר ונשאה שיעורי ריבית שנתיים שונים של עד 5%. 
 
כחלק מההסכם, נובה הסכימה לשלם כ- 14 מיליון דולר למדען הראשי בישראל. כתוצאה מהתשלום, נובה לא תידרש לשלם תמלוגים עתידיים בגין מענקי עבר שהתקבלו מהמדען הראשי. התשלום מתוכנן להתבצע עד סוף חודש ספטמבר 2016. לאחר התשלום, החברה צופה כי קופת המזומנים שלה בסוף הרבעון השלישי של 2016 תכיל מעל ל-90 מיליון דולר.
 
התשלום בסך 14 מיליון דולר לכיסוי התחייבויותיה של נובה לתמלוגים למדען הראשי, יוצג כהוצאה חד פעמית בסעיף עלות המכר של המוצרים בתוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2016, וצפוי להיות מתואם לצרכי דיווח Non-GAAP. בנוסף, התשלום האמור צפוי להיות מוכר לניכוי מס בישראל וצפוי להקטין את תשלומי המס העתידיים של החברה בכ-2 מיליון דולר.
 
"ההסכם להסדר תשלומי התמלוגים עם המדען הראשי הינו אטרקטיבי מאוד לנובה. באמצעותו אנו מקטינים את תשלומי התמלוגים בעתיד ומגדילים את הגמישות הפיננסית של החברה להשקיע בפרויקטי פיתוח עתידיים וברווחיות משופרת," ציין מר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.