header 2

יום שני, 15 באוגוסט 2016

איגודי הספורט: "המלצות הוועדה להימורים בספורט יפגעו אנושות בספורט הישראלי - ניאבק בהן בכל הכוח"‏

הבוקר (ב') נפגשו ראשי האיגודים במשרדי התאחדות "אילת", במטרה לגבש מתווה פעילות למאבק בקיצוצים הגדולים הצפויים בתקציבי הספורט בישראל.
האיגודים קוראים לשר האוצר כחלון להיפגש עימם וללמוד את הנושא בטרם מתקבלת ההחלטה שתביא לחיסולם של ענפי ספורט רבים ולפגיעה בתשתיות עירוניות ובאוכלוסיות חלשות
 
התאחדויות ואיגודי הספורט השונים החליטו לצאת למאבק במשרד האוצר ובהמלצותיה של הועדה להימורים בספורט, שצפויים להביא לקיצוצים משמעותיים בתקציבי הספורט בישראל, ולפגוע קשות בספורטאים ובתשתיות הספורט במדינה. לדבריהם ההמלצות השונות וביניהן: העלאת המיסוי על הזכיות והחלתן גם על סכומים קטנים, ובעיקר הכוונה להפקיע חלק ניכר מהכנסות הטוטו, שהיום הולכות להקמת תשתיות ספורט מתקדמות ולתמיכה בענפים, תגרום לפגיעה אנושה בספורט הישראלי.
 
האיגודים נפגשו היום במשרדי התאחדות "אילת", לגיבוש מתווה למאבק. בין היתר לקחו חלק בפגישה: נשיא התאחדות "אילת" אריק קפלן, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, יו"ר הועד הפרא אולימפי דני בן אבו, יו"ר איגוד הכדורעף ד"ר אריה לוקר, סמנכ"ל איגוד הכדוריד שי סימון, ומעוז טל סגן יו"ר "אילת" ומי שמרכז את התאגדות גופי הספורט כנגד המלצות הוועדה. התאגדות זו כוללת כמובן גם את נציגי הועד האולימפי שנמצאים בימים אלה בריו.
 
האיגודים קוראים לשר האוצר כחלון לחזור בו מהחלטות אלו, או ראשית למצוא פתרון ולדאוג למשאבים חלופיים שיוקצו לספורט הישראלי בטרם נוקטים בהמלצות אלו, שכן המשך בדרך זו עלולה לחסל ענפים רבים ולפגוע קשות בספורט הישראלי, ולא פחות חשוב מכך, אף תפגע ישירות בלא מעט אוכלוסיות חלשות ואזורי פריפריה, שבהם לאותן תשתיות ספורט חשיבות חינוכית ותרבותית ראשונה במעלה.
 
חברת הוועד האולימפי יעל ארד, שנמצאת בימים אלה בריו: "הוועד האולימפי עוקב בדאגה אחרי השינוי בהקצאת המקורות הכספיים של הספורט הישראלי באופן חד צדדי וללא התייעצות מוקדמת עם גופי הספורט בישראל או תכנית ארוכת טווח לתחליפים ראויים. כמו כן העיתוי בו צמרת הספורט האולימפי בישראל נמצאת במשחקי ריו ואינה יכולה להביע דעתה באופן מסודר בנושא תמוהה מאוד. ריענון ובדיקה עצמית מקובלת, אך מאחר וכל שינוי עלול להשפיע באופן קריטי על תשתית הספורט ההישגי בישראל ראוי שהדבר יעשה תוך בחינת כל המשמעויות ובתיאום מוקדם. העובדה שהשינוי נעשה באמצעות חוק ההסדרים נראית כמו ניסיון למחטף מהיר ואנו מתנגדים לכך בכל תוקף."
 
נשיא התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים אריק קפלן: "אנו קוראים לשר האוצר משה כחלון להיפגש עם ראשי עולם הספורט הישראלי וללמוד את הצרכים האמיתיים של הספורט במדינה, כולל בתחום התשתיות. עליו לשמוע ממקור ראשון מה תהיה המשמעות של קיצוצים כאלה ולהבין את הפגיעה הקשה שצפויה לספורט הישראלי במידה ודו"ח זה אכן ייושם. אין ספק שיישומו של הדו"ח כלשונו, משמעותו פגיעה אנושה בספורט הישראלי ונסיגה גדולה אחורה.  אנו נאבד הישגים מדהימים של ספורטאים וענפים ישראליים ונחזור להיות מדינה שולית וזניחה בכל הקשור לספורט. רק לאחרונה אושרה תכנית רחבה לבניית מתקנים ותשתיות אשר מביאה את הבשורה לכל חלקי הארץ. מדהים והזוי לחשוב שדווקא ממשלה 'חברתית' תגרום לפגיעה בשכבות החלשות ובפריפריה, ותמנע את בנייתם של מאות מתקני ספורט ראויים וכן את האופציה לעשות בהם שימוש ממאות אלפי ילדים."
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.