header 2

יום חמישי, 11 בפברואר 2016

.כל מקצה והתמר שלו.


לקראת מרתון ת"א - מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים,

מגישה לרצים את החטיף הטבעי שיסייע גם לספורטאים המקצועיים ביותר

היכון. תמר. צא!

מגמת התזונה הבריאה והטבעית בשיאה, והתמרים משתלבים מצוין בה. פרי זה כאילו נברא כדי לענות על הצורך בתזונה איכותית ובריאה יותר בעידן השפע - גם עבור ספורטאים.



תמר - אנרגיה טבעית לפעילות השרירים

התמרים עשירים בפחמימות, המספקות באופן יעיל את הצורך באנרגיה זמינה לפעילות השרירים, לפני אימונים, במהלכם ואחריהם. התמרים מכילים שילוב של גלוקוז ופרוקטוז. שילוב זה יכול לסייע בהעלאת קצב ניצול הפחמימות בזמן מאמץ גופני ממושך, כגון ריצה, רכיבה על אופניים ועוד.

התמרים דלים בשומן, ולכן צריכתם אינה מכבידה על מערכת העיכול, כיוון שהשומן נוטה להאט את התרוקנות הקיבה. תמרים מכילים פחות מ-0.5 אחוז שומן, לעומת חטיפי דגנים רבים המכילים תוספת שמנים או שומנים מוצקים, שיכולה לנוע בין 15-5 גר' ל-100 גר' ואף יותר. 2 תמרים בינוניים מכילים כ-82 קק"ל, כ-19.5 גר' פחמימות וכ-0.05 גר' שומן. התמרים זולים יחסית, והם קטנים וקל לאחסן אותם  אפילו בכיסי בגדי האימון.

15-30 דקות לפני תחילת האימון, ניתן לאכול לדוגמה 2 תמרים בינוניים. ניתן  לשלב תמרים כמקור אנרגיה בזמן מאמץ גופני ממושך, כדי לשפר את הביצועים הספורטיביים. בפעילות מאומצת וממושכת למרחקים ארוכים, יש לדאוג להשלמת נתרן אם מתבססים על תמרים בלבד. התמרים מתאימים גם לאספקת אנרגיה עם סיום האימון.



תמר - מינרלים חיוניים ונוגדי חמצון

התמרים מתייבשים על העץ, כחלק מתהליך ההבשלה הטבעי שלהם, ללא צורך בתהליכי ייבוש מתועשים ובתוספת של חומרים משמרים או צבעי מאכל מלאכותיים. כמו כן הם אינם עוברים תהליכי עיבוד, כמו חלק מחטיפי הדגנים, והממתקים. עובדה זו מאפשרת לחסוך בצריכת מקורות אנרגיה מעובדים, העשירים בקמח לבן, סוכרים מוספים ושומנים מוספים.

לעומת מקורות האנרגיה המעובדים, התמרים מספקים כמות משמעותית של מינרלים, כדוגמת אשלגן, מגנזיום וסידן, וכן נוגדי חמצון. כל הרכיבים הללו חשובים לעוסקים בפעילות גופנית. בכלל, להרכב הרכיבים הבריאותיים בתמרים, חשיבות לשמירה על בריאות כלי הדם והלב ואף לחוזק העצם.



תמר – במגוון טעמים

קיימים בשוק זנים שונים של תמרים בעלי טעמים ומרקמים שונים, כך שכל אחד יכול לבחור את הזן המועדף עליו: מג'הול העסיסי והמתוק, חלאווי בטעם טופי קרמל, דקל נור בטעם דבש; דרי השוקולדי, אמרי המעט יבש ומתקתק, חדראווי הארומתי, תמר צהוב (ברהי) – קריספי מתוק ותמר לח (חיאני) הגלידתי והמרענן.

כל מה שנשאר הוא לבחור את הזן המתאים להעדפות הטעם האישיות, ולצאת לאימונים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.