header 2

יום ראשון, 14 בפברואר 2016

תערוכה חדשה בגלריה ג'ינא בתל אביב - "גן השעשועים של התודעה"


15.2.2016 - 25.3.2016

 

תערוכה המתמקדת בגני השעשועים לפי תפיסתם וזכרונות הילדות

של 50 אומנים מ 30 מדינות עולם - מגרמניה ועד טהיטי!

 

התערוכה החדשה "גן השעשועים של התודעה" בגלריה ג'ינא בתל אביב , דיזינגוף 255, בין התאריכים  15.2.2016 - 25.3.2016 כוללת יצירות של

כ-50 אמנים מכ-30 מדינות בעולם.

 

התערוכה הנוכחית תתמקד ב"מגרש משחקים" כמושג בעל רבדים שונים ביצירות הנאיביות. לצד היצירות אשר יתארו גני שעשועים פיזיים מזיכרונות ילדות וחיי היומיום של האמנים, יוצגו יצירות בהן "מגרש המשחקים" הוא שיקוף המחשבות והעולם הדמיוני של כל אחד.

 

בהזדמנות זו אנו שמחים להציג לראשונה את יצירותיהם של אמנים מגרמניה ומהאיטי.

 

האמנות הנאיבית הגרמנית החלה לתפוס תאוצה ברבע הראשון של המאה ה-20 והדגישה את חיי היום-יום בכיכרות העיר, בחנויות ובכנסיות וכן בקהילות חקלאות ודייג. האמנים הנאיבים הגרמנים הציעו נקודת מבט נוקבת ומאוזנת בין התמימות הנאיבית של הציירים למודעות האינטלקטואלית שבחיי הכפר (לרוב של מעמד הביניים הנמוך) וצבעו את מושאיהם בדייקנות וסבלנות. האמנות הנאיבית בגרמניה מותאמת למאפייני חילופי העונות ומציגה עבודה מלאת יצירתיות ודמיון של ציירים אוטו-דידקטיים מקצועיים ביותר.

 

לעומתה, האמנות הנאיבית בהאיטי צמחה לפני כמאה שנה והושפעה מתרבות מערב-אפריקה ודת הוודו, דת אפרו-קריבית שמקורה בהאיטי. ייצוג אורח החיים הייחודי והרוחני בהשראתן של השפעות אלו באמנות הנאיבית המקומית קודם על-ידי דוויט פיטרס, מורה ואמן הולנדי-אמריקאי שהגיע לאי בשנת 1943 והתאהב ביצירות האמנות של הקטור היפוליט, קסטרה בזיל, ווילסון ביגאו ואחרים וסייע להקים ב-1945 את המרכז לאמנות בפורט-או-פרינס. יצירות האמנות של חלוצים אלו המחישו את הנאות חיי היום-יום (החילוניים והרוחניים) והיוו השפעה ניכרת עבור הדורות הבאים של אמנים נאיביים בהאיטי, אשר עבודתם מדגישה עד היום קשר טבעי עם אלמנטים שונים, כגון חווה, שדה, קציר ושוק. 

 

אנו מזמינים אתכם להתנתק מהעולם הלחוץ ומהשגרה היומיומית,  לקחת נשימה  ולהכנס להיכלו של העולם הנאיבי, מלא בצבעוניות, רוגע ושלוה.

 

התערוכה "גן השעשועים של התודעה" תתקיים עד 25.3.2016 בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית, רח' דיזנגוף 255 , תל אביב,  טלפון: 03-5444150  
שעות פתיחה: שני – חמישי :  21:00  - 12:00,שישי וערבי חג: 14:00 - 10:00
כתובת אתר האינטרנט של גלריה ג'ינא: www.ginagallery.com     
FaceBook :GINA Gallery of International Naive Art

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.