header 2

יום ראשון, 14 במאי 2017

אמא הודו, אבא ישראל/ הנשים של יהדות הודו לראשונה: נשים יוצאות הודו בישראל שוברות שתיקה ומתגייסות להוצאת אסופה חדשה של סיפורים אמיתיים מסמרי שיער באמצעות הדסטארט

לראשונה: נשים יוצאות הודו בישראל שוברות שתיקה ומתגייסות להוצאת אסופה חדשה של סיפורים אמיתיים מסמרי שיער באמצעות הדסטארט
כחלק מפרוייקט העצמת נשים, התיישבה אילנה שזור לערוך את סיפורן של נשים יוצאות הודו מלוד ורמלה. את מה שנגלה לעיניה - היא התקשתה לשמור רק לעצמה.
התאכזרות של בני קיבוצים, התאבדות נשים בשריפה, נסיונות מתן שוחד לראשי המחאה ההודית, רמיסת התרבות בת האצילית והמצטנעת, שגזענות חריפה, דתית וחילונית   הם רק חלק מהסודות שנחשפים בספר חדש ושערורייתי.  
בפעם הראשונה, עשרות נשים ממוצא הודי בישראל מקהילות ה"הבני ישראל" בגדאדים והקוצ'ינים,  מתגייסות להוצאת הסודות שלהן לאור. "אמא הודו, אבא ישראל" היא אסופה של כארבעים סיפורים אמיתיים ומרגשים עד דמעות, המסופרים מפי הנשים עצמן, או צאצאיהן. זו הצצה ראשונה לחברה מסעירה, ייצרית ומלאת קונפליקטים. חלק מהסיפורים חושפים מציאות קשה מאוד, אך אחרים מעניקים לקוראים הצצה למציאות נוסח "אלף לילה ולילה". חלקם חושף אומץ לב אישי, הירואי, מעורר השראה. כזה שלפעמים הפך עולמות, ולפעמים ניצח ראשי ממשלות.
      "אישה מבני קהילתנו, שבנה בן החודש חלה, לא הצליחה לקבל עבורו טיפול במרפאה. היה חסר בפנקס האדום בול תשלום. האם  הסבירה שבעלה בעבודה, בסדום, ויסדר זאת ברגע שחזור לבאר שבע, "התינוק קודח", אמרה,  אך הפקידים דחו אותה בנחישות.

       בלילה התינוק מת והאישה התמוטטה.

     איש לא טרח ליידע את אביו על הלווייתו, והוא המשיך לעבוד בסדום ולא ידע דבר. האישה נכנסה למרה שחורה וניסתה לשרוף עצמה אך היו אנשים שעצרו בעדה".
למען פרוייקט זה איגדנו יחד את הקהילה ההודית מאחורינו. הצענו תשורות בהשראה הודית של אמנים בכירים בעלי שורשים בהודו כמו מידד אליהו, זוכה פרס שרת התרבות, הסופרת המשובחת איריס אליה כהן, ושרון אברהם ויס, יו"ר האגודה לזכויות האזרח. בתשורות: חגיגה קולינרית פרטית במסעדת טנדורי, מידישל רינה פושקרנה (שתרמה גם היא את סיפורה לספר) ויצירות אמנות שונות.

פרוייקט הספר מקודם החל מהתאריך 03/17/19 בפלטפורמת ה headstart.co.il 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.