header 2

יום שני, 15 במאי 2017

מתקפת הכופרה המקוונת הגדולה - הפתרון טמון רק אצל חברות האחסון!

שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ (NetApp) ישראל מגיב על מתקפת הכופרה המקוונת הגדולה:

בדרך כלל, הדרך להתמודד עם איום תוכנות הכופר היא באמצעות הגנה רב שכבתית הכוללת שימוש בפלטפורמות של הדור הבא כולל חומות אש (firewalls), מערכות גילוי חדירה, מערכות מניעת חדירה (IPS), סינון רשת, פתרונות שפועלים נגד תוכנות זדוניות ופתרונות שליטה בגישה שמבצעות תפקודים כמו אימות, אישור, נראות ושליטה המתבססת על גישה לפי תפקידים ועוד.
לכן, כאשר חושבים על הגנה מפני תוכנות כופר זדוניות, חושבים בעיקר על חברות סייבר, אך למעשה הפתרון להתמודדות עם תוכנות זדוניות אלו טמון אצל חברות האחסון, שיכולות בכמה צעדים פשוטים, אם הן יודעות לעבוד נכון, להגן על הלקוח שלהן מפני דרישת כופר.
ענקית האחסון נטאפ הייתה הראשונה להשכיל ולפתח פתרונות הגנה וגיבוי שמכינים את הלקוחות הארגוניים לאיום. בעזרת הפתרונות של נטאפ כל חברה יכולה להיות מוכנה ולהגן על עצמה ועל הנתונים שלה, כך שאם תיכנס למערכת תוכנה זדונית, הנזק שהיא תוכל לגרום לארגון יהיה קטן מאד ואף אפסי ואף ארגון לא יהיה צריך להיכנע לשום דרישת כופר.

פתרון ההגנה פועל בצורה פשוטה לפי ההיגיון הבא: כאשר תוכנה זדונית מקודדת את הקבצים של הארגון, שיעור הנתונים משתנה בצורה ניכרת והכופר משפיע עוד ועוד על קצב השינוי של הנתונים. נטאפ מספקת כלי ניטור לזיהוי התנהגויות ואינטראקציות במגע עם נתונים כמו למשל למי ומתי יש גישה למידע ומתן התראה על פעולות חריגות. חלק מהפתרונות מכילים מדדים של מניעה כמו NetApp Policy שמבצע פילטרים ובקרת שליטה למערכות הקבצים. פתרונות אחרים נוגעים לבעלות  על המידע,  השימוש בו והגישה אליו.
הפתרון המעניין ביותר לעניין זה הוא טכנולוגיית Snapshot של נטאפ, המייצרת עותקים בנקודה בזמן, עם מינימום נפח אחסון – בפחות משנייה. החברה מציעה גם את פתרוןNetApp SnapRestore  לאוטומציה והתאוששות נתונים, שמספק תהליך עצמאי ללא קשר ליכולת האחסון או למספר הקבצים המשוחזרים.

הפתרונות של חברת נטאפ הוכחו כיעילים לאחרונה בשלושה מקרים שונים של ארגונים ישראלים שהתמודדו עם דרישה לכופר בעבור שחרור נתונים שנגנבו על ידי האקרים. בעזרת הטכנולוגיה הקיימת אצל הארגונים המידע שוחזר מיידית, ללא שום עלות נוספת מצד אותם ארגונים. הפתרון מתאים לכל סוגי הארגונים: מהארגונים הגדולים ביותר, התאגידים, ועד לעסקים הקטנים והבינוניים – כל מגזר ה-SMB.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.