header 2

יום שלישי, 23 במאי 2017

ספר חדש- מהפכת ההשכלה רועי יוזביץ אוניברסיטת אריאל

"מהפכת ההשכלה – ולמה אנחנו חייבים להצטרף"
או
"המתאים שורד" (דרווין)

מה היא המהפכה? ההשכלה האיכותית בעולם נגישה לכל מאתנו. אם יש לך חיבור לאינטרנט, הכול שייך לך. הקורסים הטובים בעולם מהאוניברסיטאות הטובות בעולם בכל תחום ידע ובחינם

הטכנולוגיה והקדמה משנות את העולם כפי שאנו מכירים אותו. יכולנו לקחת בקלות איטלקי בן המאה העשירית, להעביר אותו במכונת זמן 500 שנה אל המאה ה-15, והוא היה מצליח לחיות ולהרגיש בנוח. לעומת זאת, איטלקי בן המאה ה-15 לא היא שורד במאה ה-20. הקדמה שינתה לחלוטין את העולם. בפרפרזה על אמרה זו, ניתן להגיד שעובד מהמחצית השנייה של המאה ה-20 לא יוכל להתמודד עם הדרישות והצרכים של תחילת המאה ה-21, שלא לדבר על המחצית השנייה שלה. ההורים שלנו יכלו לגמור את הלימודים באוניברסיטה, למצוא עבודה ולהישאר בה עד הפנסיה. המציאות הזאת נגמרה. עד לפני כמה עשרות שנים, הבן שלך היה יכול, תיאורטית, לעבוד באותו מקום עבודה בו עבדת בעצמך. היום, הסיכוי שמקום העבודה שלך יהיה קיים כשהבן שלך יגדל, הוא אפסי. האדם המודרני לא רק מחליף את מקום עבודתו כמה פעמים בחייו, הוא מחליף אפילו את המקצוע שלו. השינויים סביבנו הם כל כך מהירים, עד שהגדרת התפקיד שלנו עשויה להשתנות כמה פעמים במהלך הקריירה. אבל למה זה קורה?
לימודים לקראת רכישת מקצוע אמורים לתת לנו הבנה טובה של העולם המקצועי בו בחרנו, כדי שנוכל לפעול בתוכו בצורה מיטבית. על מנת להצליח בעסקים, יש להבין את השוק. אבל מה קורה כאשר העולם משתנה? במציאות בה העולם (העסקי, הטכנולוגי, הבידורי) משתנה כל הזמן בצורה משמעותית, הדרך היחידה להתקיים היא ללמוד ולהתעדכן כל הזמן. אם לא, הכישורים שלנו יהפכו מהר מאד ללא רלוונטיים.
[מתוך הפרק הראשון – המניפסט]
הספר "מהפכת השכלה" מציג בצבעים חיים ביותר את תמונת המצב הנוכחית. בעולם שלנו, מי שלא ילמד ויתעדכן, ימצא את עצמו לא רלוונטי. מה היא המהפכה? שההשכלה האיכותית ביותר בעולם נגישה לכל אחד ואחת מאתנו. אם יש לך חיבור לאינטרנט, הכל שייך לך. עולם מושלם? לצערנו לא.
הבעיה היא שאנחנו לא יודעים ללמוד ללמוד. אנחנו מאוד מוכשרים ללמידה, אבל מעולם לא לימדו אותנו איך נראה תהליך למידה נכון. לא בבית הספר ולא באוניברסיטה. מורים טובים זה כלי מצוין וחשוב. אך חשוב לא פחות לדעת להשתמש בכלי.
הספר מדבר על המהפכה, על הדרכים הנכונות (והלא נכונות) ללמוד, על המיתוסים העמוקים ביותר שלנו לגבי למידה (ובייחוד על בית ספר) ועל ההשלכות של כל זה לעבודה במאה ה-21.
בהמשך להצלחת ספרו הראשון, "ראש גדול", הוא התמקצע בחקר תחום מהפכת ההשכלה באינטרנט ולמד כיצד להפיק ממנה את המרב.
ביקורות על ספרו הקודם:
פרופ' אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל: "בעל עניין רב"  
פרופ' דן אריאלי: "רועי פותח דלת לעולם מרתק"
פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל: "מעניין ומקורי"


רועי יוזביץ הינו חוקר במרכז לננו לוויינים באוני' אריאל ומשלים דוקטורט בהנדסת אלקטרוניקה בתחום לווייני ניווט ומערכות לומדות. הקורס "מיקרו בקרים", אותו הוא פיתח ומעביר בפקולטה להנדסה, מנסה לשלב בין טכנולוגיה, מדע ואומנות. הוא מרצה רבות בפני אנשי חינוך על החשיבות של לימודים גבוהים, בעיקר במדעים. ובנוסף הוא אומן טלפתיה, אשר מופיע ברחבי הארץ ובעולם מול חברות וארגונים ומרצה על הבלתי אפשרי.
הספר "מהפכת ההשכלה" היוצא לאור בימים אלו הינו ספרו השני. ספרו הראשון, "ראש גדול - הישגיות, הנאה והבלתי אפשרי", נעשה לרב מכר וזכה להמלצות מחתני פרס נובל.  הוא נבחר כאחד ממאה הצעירים המבטיחים של עיתון מקור ראשון.
אתר המרכז לננו לוויינים - http://www.ariel-asc.com
אתר הבית של רועי : www.Yozevitch.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.