header 2

יום ראשון, 12 במרץ 2017

זאב מרינברג חושף בראיון לבלומברג את אסטרטגיית ההשקעות של הקרן עתירת הביצועים שלו Adar Macro Fund ב-2017


"עם הזמן העיוותים בנכסים שמוערכים בחסר ייעלמו. חברות יכולות להיעלם, כמו שקרה עם ליהמן ברדרס"

ירושלים, 10 במרץ 2017,  (BUSINESS WIRE) :

זאב מרינברג, המייסד ומנהל ההשקעות הראשי של קרן הגידור Adar Macro Fund, אחת מקרנות הגידור עם הביצועים הטובים ביותר ב-2016 עם תשואה של 33.5 אחוז על ההון המושקע ב-2016, חושף בראיון לבלומברג את אסטרטגיית ההשקעות שלו ל-2017. "אנחנו משקיעים בעיקר באמריקה הלטינית ובאירופה. אנחנו מחפשים נכסים שמוערכים בחסר, בעיקר ניירות ערך עם הכנסה קבועה שמונפקים על ידי מנפיקים ממשלתיים או מעין ממשלתיים, במדינות שאנחנו מאמינים שיתרחשו בהן שינויים מקרו כלכליים. אנחנו מבצעים רק ניתוח יסודי ומבקרים בכל אחד מהמקומות בהם אנחנו משקיעים. ההתמקדות העיקרית שלנו היא בניירות ערך שמונפקים או מגובים על ידי מדינות או מדינות מחוז. מנפיק ממשלתי עשוי להזדקק לשינוי מבני, אבל עם מספיק משאבים וזמן, יצליח לפרוע את חובותיו. חברות יכולות להיעלם, כמו שקרה עם ליהמן ברדרס. אנחנו לא רוצים לקחת את הסיכון הזה עבור לקוחותינו".

אג"ח של ברזיל, קולומביה וונצואלה תרמו לביצועים המצוינים של החברה ב-2016. מרינברג חושב שיש הזדמנויות מצוינות באזורים שבהם Adar Macro Fund מתמקדת. "אנחנו לא מחפשים עשרים נכסים, אנחנו מחפשים חמישה עד עשרה רעיונות. ועדיין יש נכסים שמוערכים בחסר גדול ויש תשואות שעולות בהרבה על התשואות של האג"ח של ממשלת ארה"ב, עם קופונים מאוד אטרקטיביים".

"ב-2017 Adar Macro Fund הרוויחה בקולומביה כי ההשקעות שלנו הבשילו. הוספנו נכסים בארגנטינה, כי אנחנו מאמינים שהכלכלה תתחיל לצמוח, וגם בפורטוגל כי ניירות ערך מעין ממשלתיים עם הכנסה קבועה מסוימים נסחרים במרווח של 400 לעומת אג"ח ממשלתיות", אומר זאב מרינברג.

לגבי האסטרטגיה ב-2017, זאב מרינברג אומר: "קודם כל התשואה הנוכחית שלנו היא מעל 8 אחוז בשנה. חלק מהזדמנויות ההשקעה שלנו עשויות להבשיל מוקדם יותר ולא מאוחר יותר כי המדדים המקרו כלכליים במדינות האלה כבר משתפרים. אף פעם אי אפשר לחזות באיזה יום הערך של רכוש יעלה, אבל ברור שעם הזמן העיוותים בנכסים שמוערכים בחסר ייעלמו".

"אנחנו אוהבים אג"ח ממשלתיות: הן נזילות, יש להן יכולת תשלום טובה והן לעולם לא ייעלמו, לפחות לא בימי חיינו. במטבעות, אנחנו אוהבים את הדולר האמריקני. אנחנו אופטימיים שהנשיא טראמפ פרגמטי, יש לו ניסיון והוא ינקוט באמצעים שהכלכלה האמריקנית צריכה כדי לצמוח עוד. יותר מ-85 אחוז מההשקעות שלנו הן בדולרים. הפחתנו את המשך בתיק שלנו כי שיעורי הריבית יכולים לנוע רק בכיוון אחד, והוא למעלה", אמר מרינברג.

על עליית הפופוליזם באירופה, מנהל ההשקעות של Adar Macro Fund אמר: "יש לנו משקל יתר בגרמניה. קרנות נדלן ייעודיות למזרח גרמניה עדיין נסחרות מאוד בזול, זול יותר מאשר שאר גרמניה, אירופה ואפילו דרום אמריקה. אפשר עדיין לקנות שטחים בברלין בדיסקאונט יחסית למכסיקו סיטי, בואנוס איירס ואפילו קראקס, ונצואלה. בפורטוגל, בשוקי ההכנסה הקבועה יש עדיין הזדמנויות טובות".

Adar Macro Fund

Adar Macro Fund היא קרן גידור שמנוהלת על ידי Adar Capital Partners. Adar Capital Partners Ltd. שהוקמה ב-2011 מספקת ייעוץ השקעות למוסדות, משרדים משפחתיים וקרנות של השקעות פרטיות בעיקר באמריקה הלטינית ואירופה. היא מנהלת כעת נכסים בשווי כולל של יותר מ-1.5 מיליארד דולר. ב-2016 Adar Macro Fund זכתה בפרס "קרן השווקים המתעוררים אמריקה הלטינית 3 שנים הטובה ביותר" של Acquisition International ובפרס "קרן הגידור החדשנית ביותר של שנת 2016" של כתב העת Wealth & Finance. סימול בלומברג: ADARMAA KY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.