header 2

יום רביעי, 15 במרץ 2017

סומוטו (ת"א: סמטו) מסכמת שנה חזקה ב-2016 עם עלייה של 73% בהכנסות ל-51.2 מיליון דולר

ב-13 במרץ 2017 אישר דירקטוריון החברה לבחון רישום למסחר בבורסה בארה"ב, ללא גיוס בפועל וללא הקצאת מניות נוספות – בין השאר לצורך השוואת מכפילי הרווח עם אלו של חברות הפועלות בתחום ונסחרות בחו"ל

 

הספקית הישראלית של פתרונות הפרסום באינטרנט, במובייל ובוידאו - סומוטו, הציגה בשנת 2017 עלייה של 73% גם ב-EBITDA לסכום של 16.4 מיליון דולר, ועמדה ביעדי תוכניתה האסטרטגית לגיוון מקורות ההכנסה, עם הכנסות של 25.1 מיליון דולר מתחום הוידאו והמובייל לשיעור של 50% מסך ההכנסות. בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "אנו מסכמים שנת שיא בפעילות החברה עם הכנסות של למעלה מ-51 מיליון דולר, מחציתן מתחומי צמיחה של הפרסום בוידיאו ובמובייל. אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה של גיוון מקורות ההכנסה, והרכישות שביצענו השנה הובילו לכך שתחום הפרסום בוידיאו ובמובייל מספק לנו הכנסות ורווחים ממספר לקוחות רב. תחום זה מהווה עבורנו מנוע צמיחה משמעותי גם לשנים הקרובות לאור הסטה מאסיבית של תקציבי פרסום לאינטרנט בכלל ולפרסום בוידיאו ובמובייל בפרט. הצבנו יעד להגיע בשנת 2017 להכנסות בקצב של 100 מיליון דולר ואנו מאמינים כי שימור הצמיחה לצד רכישות אטרקטיביות יתרמו ליצירת ערך מתמשכת לבעלי המניות"

סומוטו לימיטד, חברה ישראלית גלובלית העוסקת בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות ל-PC Win, PC Mac, Mobile Android, ו-Mobile iOS - מדווחת על התוצאות הכספיות עבור הרבעון הרביעי ושנת 2016. תוצאות הרבעון והשנה משקפות המשך צמיחה חזקה בהכנסות וברווח וכן גיוון במקורות ההכנסה של החברה, הן מתחילת השנה והן ביחס לרבעון הרביעי של שנת 2015.

החברה דיווחה על הכנסות של 18.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי 2016, עלייה של 177% בהשוואה ל-6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-51.2 מיליון דולר, עלייה של 73% לעומת 29.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015.

הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) הסתכם ב- 4.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי 2016, עלייה של 118% בהשוואה לכ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. רווח תפעולי לפני הפחתות של 16.4 מיליון דולר בשנת 2016, עלייה של 75% בהשוואה ל- 9.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015.

הרווח נקי הסתכם ב-2.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי 2016, עלייה של 339% בהשוואה ל- 566 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. רווח נקי של 7.7 מיליון דולר בשנת 2016, עלייה של 120% לעומת 3.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב- 2015.
תזרים מזומנים שוטף שנתי בסך של 3 מיליון דולר. קופת המזומנים עמדה על 5.6 מיליון דולר, נכון לסוף הרבעון.

החברה חילקה דיבידנד של 2 מיליון דולר בשנת 2016, והכריזה לאחרונה על מדיניות דיבידנד לחלוקה של 50% מהרווח הנקי לבעלי המניות של החברה מידי רבעון וחלוקה של עד 4.5 מיליון דולר בשנת 2017.

מבחינת גיוון מקורות הכנסה, לחברה 2 תחומי הכנסה עיקריים: פתרונות פרסום בוידאו ופתרונות הפצת אפליקציות. ברבעון הרביעי 2016 הכנסותיה מתחום הוידיאו הסתכמו בכ- 12.9 מיליון דולר, כ- 70% מהכנסות החברה, זאת בהשוואה לכך שלחברה לא היו הכנסות מתחום הוידיאו ברבעון הרביעי של 2015. ההכנסות מתחום הוידיאו ברבעון רביעי של 2016 שהסתכמו כאמור לכ- 13 מיליון דולר, היוו למעלה מ- 50% מהכנסות החברה מהתחום בכל שנת 2016, שהסתכמו לכ- 25.1 מיליון דולר, וזאת בין השאר אודות לצמיחה הגבוהה של התחום ורכישת MEME Video. הכנסות סומוטו מתחום הפצת האפליקציות ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בסך 5.6 מיליון דולר, כ- 30% מהכנסות החברה, זאת בהשוואה להכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015. בשנת 2016 הכנסות החברה מתחום הוידיאו הסתכמו בסך 25.1 מיליון דולר, כ-49% מהכנסות החברה, זאת בהשוואה לכך שלחברה לא היו הכנסות מתחום הוידיאו בשנת 2015. העלייה בהכנסות מתחום בוידיאו הינה אודות לצמיחה הגבוהה של התחום ורכישת טרסר טיוד ו- MEME Video. בשנת 2016 הכנסות החברה מתחום הפצת האפליקציות הסתכמו בסך 26.1 מיליון דולר, כ- 51% מהכנסות החברה, זאת בהשוואה להכנסות של 29.6 מיליון דולר בשנת 2015 שהיוו כל הכנסות החברה בשנה זו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.