header 2

יום חמישי, 17 בנובמבר 2016

מנכ"לית חדשה לנאסד"ק - עדינה פרידמן תיכנס בינואר הקרוב לתפקיד: "החלה את דרכה בנאסד"ק לפני כ-20 שנה כמתמחה"

נאסד"ק (נאסד"ק: NDAQ) מינתה את עדינה פרידמן לנשיאה ומנכ"ל
נאסד"ק – הבורסה הגדולה בעולם הודיעה אמש כי פרידמן תחליף החל מ-1 בינואר 2017 את רוברט גריפלד, ששימש מנכ"ל נאסד"ק ב-14 השנים האחרונות, ויתמנה כעת ליו"ר החברה. פרידמן שימשה כנשיאת נאסד"ק וסמנכ"ל תפעול החברה בשנתיים האחרונות, ולפני כן כיהנה בתפקידים בכירים אחרים בחברה כמו סמנכ"ל אסטרטגיה וסמנכ"ל כספים
 
נאסד"ק הודיעה כי מועצת המנהלים מינתה את עדינה פרידמן לנשיאה ומנכ"ל החברה, וכמו כן על צירופה למועצת המנהלים, החל מ-1 בינואר 2017. פרידמן תחליף בתפקיד זה את רוברט גריפלד, ששימש מנכ"ל נאסד"ק ב-14 השנים האחרונות, וכעת יתמנה ליו"ר נאסד"ק. יו"ר נאסד"ק הנוכחי, בורג' אקהולם, עובר לשמש מנכ"ל ונשיא חברת אריקסון.
 
"מינויה של עדינה מגיעה בתום תהליך תכנוני רב-שנתי קפדני. עדינה מתאימה מאוד לתפקיד, אחרי שהתקדמה בעקביות במעלה סולם התפקידים בנאסד"ק בשני העשורים האחרונים, לאחר שהצטרפה אלינו ב-1993 בתפקיד מתמחה. במהלך התקופה היא רכשה מומחיות מעמיקה במגוון תפקידים ותחומים, תוך מיקוד בטכנולוגיה – אשר ישמשו אותה בהובלת עתידה של נאסד"ק", אמר בורג' אקהולם, יו"ר נאסד"ק.
נאסד"ק היא ספקית מובילה של שירותי מסחר, סליקה, טכנולוגיה, רישום ומידע עבור חברות ציבוריות ב-6 יבשות, ונחשבת לבורסה הגדולה בעולם לניירות ערך. היא החברה הראשונה בעולם שסיפקה מסחר אלקטרוני, והטכנולוגיה שלה מהווה את הבסיס לפעילותן של 70 בורסות ב-50 מדינות ברחבי העולם. נאסד"ק כוללת כ-3,700 חברות רשומות למסחר, בשווי שוק כולל של 9.3 טריליון דולר, וכן כ-17,000 לקוחות עסקיים. החברה, שמניותיה נסחרות בארה"ב תחת הסימול NDAQ היא בעלת שווי של של 11 מיליארד דולר. נאסד"ק הודיעה לאחרונה שהרבעון השלישי 2016 היה הרבעון ה-11 ברציפות שבו היא מובילה במספר ההנפקות של חברות חדשות, כאשר 74% מהנפקות ה-IPO בארה"ב ברבעון השלישי בוצעו בנאסד"ק, וכך גם 73% מהנפקות ה-IPO בארה"ב מתחילת השנה. כמו כן דיווחה החברה על הכנסות שיא של 585 מיליון דולר ברבעון זה.
פרידמן שימשה כנשיאת נאסד"ק וסמנכ"ל תפעול בתפקידה האחרון, ולפני כן כיהנה בתפקידים בכירים אחרים כמו סמנכ"ל אסטרטגיה וסמנכ"ל כספים. "במהלך 20 שנותיי בחברה יוצאת דופן זו, הצוות הנהדר בנאסד"ק עם רוח החדשנות והיזמות האופיינית של אנשיו, הניע את הצלחתנו כמובילי השוק הגלובלי, חלוצים בתחום הטכנולוגיה, וספק שירותי מסחר אמין ברמה גבוהה. נאסד"ק הוא ארגון הממוקד בלקוחותיו אשר חותר להתפתחות תמידית, ונמשיך לשאוף לפיתוח מוצרים חדשים אשר עונים על צרכי לקוחותינו", אמרה עדינה פרידמן.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.