header 2

יום שני, 18 באפריל 2016

שבעה טיפים לשופינג על בטוח

שבעה טיפים לשופינג על בטוח
 
 
סט סכינים מהודר לדודה, בושם בניחוח אביבי לאימא, שמלה חדשה לקטנה, נדנדה במבצע לגינה – עונת האביב היא תקופת הקניות הגדולה של הישראלים. יש מי שעבורו הרשת היא גלגל ההצלה מפני הנסיעות, התורים, הרעש וההמולה במרכזי הקניות, אך יש גם מי שאורב בפינה אפלה ברשת ומחכה שנשלוף את כרטיס האשראי. איך קונים נכון ובטוח מבלי ליפול להונאת רשת שתחריב את רוח החג?
 
חג האביב מתקרב ובין ניקוי פאנלים לגיזום הדשא צריך למצוא גם זמן לרכישת מתנות, בגדי חג, משהו חדש ומרענן לבית וכמובן אוכל, הרבה אוכל. רכישה ברשת חוסכת את הנסיעה, החנייה, התור בקופה ואם יש ילדים גם את הקנייה של עוד חצי חנות. רכישה מאתרים בחו"ל היא לרוב משתלמת יותר כלכלית וגם האתרים הישראלים מציעים לקראת החג שלל מבצעים. מבלי להעיב יותר מדיי על משב הרוח האביבי, רק נניח את זה כאן: לא חסרים פושעי רשת שאורבים בפינות חשובות של האינטרנט ורק מחכים להזדמנויות חגיגיות כאלה כדי "לדוג" פרטי כרטיס אשראי או להחדיר וירוסים זדוניים למחשב. מזל שלחברת ESET ישראל יש 7 טיפים שיאפשרו לכם ליהנות משופינג בטוח:
 
1. הכינו את המחשב לשופינג – לפני ההסתערות על מדפי הקניות המקוונים כדאי לוודא שעגלת הקניות – או במקרה הזה המחשב שלכם – מוכנה ומתוקתקת. וודאו שמערכת ההפעלה, דפדפן האינטרנט ותוכנת האבטחה שלכם מעודכנות. בנוסף, אם מותקנות על המחשב תוכנות צד שלישי כמו ג'אווה ואדובי, עליכם לוודא שגם הן מעודכנות ושלא מדובר בגרסאות ישנות של התוכנה. האקרים מרבים להשתמש בפרצות אבטחה בתוכנות הללו, לכן וודאו שאתם מעודכנים.
 
2. רכשו רק מהאתרים המוכרים – מומלץ לתכנן מראש מה אתם מתכוונים לקנות ולחפש את המוצרים באתרים המוכרים. היזהרו מאתרים מתחזים או מאתרים אלמוניים והימנעו מלחיצה על לינקים למבצעים ברשתות החברתיות או בהודעות אימייל.
 
3. הישמרו מפני דילים מדהימים – קפדהו וחשדהו - אם אתם נתקלים בדיל שנראה טוב-מדיי-מכדי-להיות-אמיתי, אז ככל הנראה הוא באמת טוב-מדיי-מכדי-להיות-אמיתי. הדרך שבה תמנעו מהונאות כאלה היא לוודא שהאתר בו אתם גולשים הוא אתר מוכר ומהימן, ולהימנע מגלישה באתרים מפוקפקים שמציעים כל מיני דילים בלתי מציאותיים בעליל.
 
4. השתמשו בחיבור בטוח – באופן כללי אין זה מומלץ לבצע רכישות או תשלומים ברשת באמצעות חיבור ציבורי. אם הדבר סובל דיחוי, עדיף להמתין עם הקנייה או התשלום עד שתגיעו למחשב עם חיבור מאובטח. אם אתם ממש – אבל ממש - חייבים לרכוש משהו באמצעות הסמארטפון, עדיף להשתמש ברשת הסלולרית מאשר להשתמש ברשת חינמית כלשהי.
 
5. ודאו שתהליך הרכישה מאובטח – זה אמור להיות אינטרס של אתרי הקניות שתהליך הרכישה יהיה מאובטח ושהגולשים לא יפלו להונאות. גולשים שמרגישים בטוחים באתר מסוים יחזרו ויקנו בו שוב ושוב. מבלי להלאות אתכם בנושא יותר מדי, נסביר בקצרה שתקן ההצפנה המקובל באתרי קניות נקרא SSL ואם האתר משתמש בתקן הזה הוא אמור לציין זאת בעמוד הרכישה. בנוסף, אמור להופיע לכם סמל של מפתח או מנעול לצד שורת הכתובת בדפדפן – סימן זה מעיד שתקשורת הרשת באותו דף אינטרנט היא מוצפנת.
 
6. אל תמהרו לשלוף כרטיס אשראי – יש עוד אופציות – אפילו אם נקטתם בכל אמצעי הזהירות שהוזכרו עד כה, הסכנה שהאקר כלשהו יצליח לגנוב את פרטי האשראי שלכם עדיין עומדת בעינה - מה שעלול לגרום לכם לכאב ראש מיותר. החדשות הטובות הן שאתם בכלל לא חייבים להשתמש בו. קיימות אלטרנטיבות מעולות לכרטיסי האשראי כאשר המפורסמת שבהן היא PayPal. אחד מהיתרונות העיקריים בתשלום באמצעות PayPal הוא שהמוכר כלל אינו נחשף לפרטים כמו מספר כרטיס האשראי או פרטי חשבון הבנק שלכם וכך פרטים רגישים אלו נשארים חסויים.
 
כרטיס ויזה נטען, אותו ניתן לרכוש בכל אחד מסניפי הדואר השונים יהיה גם תחליף ראוי. מעבר להיותו בטוח יותר משימוש בכרטיס האשראי, יש לו יתרון נוסף וחסכוני כיוון שלא תוכלו לבזבז יותר מהסכום אותו טענתם מלכתחילה.
 
7. בדקו את פירוט החיובים – למרות שעיון בפירוט החיובים של כרטיס האשראי שלכם עלול להתפתח לחוויה כואבת - במיוחד אחרי מבצעי סיילים מטורפים – הוא עלול להיות הרמז הראשון שיגלה לכם אם נפלתם קורבן למזימה או להונאה כלשהי. אם גיליתם בפירוט החיובים עסקאות שבוודאות לא ביצעתם, דווחו על כך מיד לחברת האשראי. חברות האשראי מבוטחות וגילוי מוקדם על ההונאה יגביר את הסיכוי לקבל את כספכם בחזרה.
 
אודות ESET
ESET היא חברת אבטחת המידע החמישית בגודלה בעולם, בעלת ותק של 25 שנה בתחום פתרונות האבטחה במעל 200 מדיניות ברחבי העולם.
כחלוצת האנטי וירוס ,NOD32 ESET מפתחת ומייצרת פתרונות הגנה למגזר הפרטי והעסקי כאחד הכוללים הגנה מפני ווירוסים, מתקפות מקוונות, גניבת זהויות, הגנה על תשלומים ברשת, הצפנת מידע עסקי ועוד.
בין לקוחותינו ניתן למנות את בית חולים איכילוב, חברת דור אלון, רשת ארומה, חברת Cisco, קבוצת פוקס, משרדים ממשלתיים, עיריות, מוסדות חינוך, קופות חולים ועוד.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.