header 2

יום שלישי, 25 ביולי 2017

זאת לא בדיחה לעשות סטנדאפ... ערוץ yes דוקו מציג: 'מאחורי הבמה' של עולם הקומדיה

כולל ראיונות וקטעי ארכיון של מיטב הסטנדאפיסטים והקומיקאים מאז ועד היום

ההיסטוריה של הקומדיה | History of Comedy
בכורה: ימים ג' ו-ה', החל מה-15.8, בשעה 21:15 ב-yes דוקו וב-yesVOD.
שידור נוסף: ימי שישי, 18:30 
סדרה חדשה, ומאד מצחיקה, בת 6 פרקים. 
מהסיטקומים והסטנד אפ ועד תכניות האירוח של ה"לייט נייט" והרכבי אימפרוביזציה, הסדרה החדשה "ההיסטוריה של הקומדיה" מספרת לנו הכל על התפתחותה של הקומדיה. קטעי ארכיון, קורעים מצחוק, מוצגים לצד ראיונות מרתקים עם "אגדות" מתחום הקומדיה ועם קומיקאים בני-זמננו. 
הסדרה המרתקת צוללת אל תוך מוחו של הקומיקאי, בודקת מה גורם לנו לצחוק ומוכיחה כיצד היתה לקומדיה גם השפעה חברתית ופוליטית על ההיסטוריה שלנו.
בהשתתפות: הקומיקאיות שרה סילברמן,  מרגרט צ'ו, סמנתה בי וקטי גריפין, הקומיקאים ג'ימי קימל, קונאן אובראיין, ג'אד אפאטו ורבים אחרים.
(8X42 דק', ארה"ב, 2017)

פרקי הסדרה:

1. “F***ing Funny”: פרק העוקב אחר ההתפתחות של ההומור ה"לא הולם" לאורך ההיסטוריה ומביא את סיפורם של הקומיקאים ששברו את המוסכמות וסיכנו בכך את הקריירה שלהם ואפילו את חייהם, בעודם נלחמים בצנזורה. הפרק מביא את מלחמתו של הקומיקאי היהודי, לני ברוס, להשתמש במילים גסות בפומבי, את המערכון המפורסם - "7 המילים שאסור לומר בטלוויזיה"  של ג'ורג' קרלין ומגיע עד לקומיקאים בני-זמננו שלא מפחדים לעבור את הגבול. בפרק משתתפים, בין השאר, ג'ימי קימל, מארק מרון ולואיס בלק.
2. “The Funnier Sex”: פרק המביא את סיפורן של הקומיקאיות הגדולות ביותר בכל הזמנים וכיצד הצליחו לצחוק על כל ז'אנר אפשרי, למרות הסקסיזם והדעות הקדומות כלפיהן. קומיקאיות כמו – פיליס דילר וג'ואן ריברס הוכיחו במהרה שנשים יכולות "להפיל" את הקהל בדיוק כמו גברים והיוו השראה לדורות הבאים של הקומיקאיות. בפרק משתתפות, בין השאר, קתי גריפין, שרה סילברמן ואן ביטס.
3. “The Comedy of Real Life”: פרק העוסק בהומור המבוסס על רגעים מחיי היומיום הרגילים והפשוטים שכולנו חווים – מבני משפחה משוגעים, רגעים הזויים במקום העבודה ועד תהליך ההזדקנות שכולנו חווים. בפרק משתתפים, בין השאר, לארי דיוויד, נורמן ליר ורוב ריינר.
4. “Cultural Divide”: פרק העוסק באבולוציה של ההומור הבינ-גזעי ומראה איך הקומדיה יכולה לחצות גבולות תרבותיים כדי לעזור לאנשים להתאחד, לשרוד ולהשתלב טוב יותר בחברה. בפרק משתתפים, בין השאר, קיגן מייקל קי, ראסל פיטרס ומרגרט צ'ו.
5. “Ripped From The Headlines”: פרק העוסק במקורות ההשראה האקטואליים של ההומור השחור – ממונולוגים בפתיחת תכניות האירוח ועד תכניות ה-"fake news" של ימינו, שבוחרות את הנושאים עליהם אפשר לצחוק ע"פ מה שנמצא בכותרות. הפרק מראה איך קומיקאי יכול להפוך מסתם אדם שצוחק על החדשות לאדם המדווח עליהן והופך לחלק מהאירוע. בפרק משתתפים, בין השאר, לארי צ'ארלס, ג'ים ג'פריס וג'ימי קימל
6."Parody and Satire": הפרק מדגים עד כמה זה מצחיק כשבוחרים לעסוק דווקא בנושא רציני ולהציג אותו מזווית הומוריסטית. הקומיקאים המופיעים בפרק – קרול ברנט, קונאן או'בראיין, הזמר הפרודי "וירד אל " ינקוביק, הסרטים –"טיסה נעימה", "אוכפים לוהטים" ו"ספיינל טאפ" ותוכניות קומיות כמו "סטרדיי נייט לייב" ו"משפחת סימפסונס".
7 - “Spark Of Madness”: פרק המציג את מוחו המרתק של הקומיקאי לצד מכשולים שרבים מהקומיקאים נאלצים להתמודד איתם, כמו מחלה נפשית ואלימות מילולית. דרך סיפוריהם של הקומיקאים -  ג'ונתן וינטרס, אנדי קאופמן, רי'צרד פריור, סטיב מרטין, רובין ויליאמס ואחרים.
8 - “Politics Aside”: פרק העוסק באופן בו הקומדיה והסאטירה, על צורותיהן הרבות, השפיעו על הפוליטיקה והפוליטיקאים לאורך השנים. בפרק משתתפים, בין השאר, סמנתה בי, לואיס בלאק וקרייג פרגוסון.






למות מצחוק | Dying Laughing
בכורה: יום שלישי, 15.8, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD
שידור נוסף: מוצ"ש, 19.8, 21:30
ג'רי סיינפלד, כריס רוק, איימי שומר, ג'רי לואיס, גארי שנדלינג (שצולם לפני מותו), שרה סילברמן, קווין הארט, ג'יימי פוקס וסטנדאפיטים רבים אחרים התקבצו בסרט אחד כדי להראות לנו עד כמה קשה העבודה של לנסות ולהצחיק אנשים.
סטדנאפיסט צריך להיות תסריטאי, במאי ו"פרפורמר". אין חזרות, אין אימונים ואין רשת ביטחון שתתפוס אותך כשאתה בקדמת הבמה מול הקהל החי. לרוב האנשים בעולם, להיחשף על הבמה ולקבל קריאות בוז כלפיך יכולה ליצור טראומה לכל החיים אך בשביל הסטנדאפיסטים זהו האתגר הלילי שלהם. 
הדוקו המצחיק והכנה הזה מכיל ראיונות מקוריים עם מיטב הסטנדאפיסטים, בשילוב עם צילומים אישיים מהחיים בדרכים – הכל מנקודת המבט של הקומיקאים.
אחרי שתראו את "מאחורי הקלעים" של הסטנד אפ - לעולם כבר לא תסתכלו על האנשים המצחיקים האלה באותו אופן.
בימוי: פול טוגוד ולויד סטנטון (87 דק', ארה"ב, 2017)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.